• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Jen nifer

det är flera som skrivit nu, som har eller känner nån som har så jätte snälla blndraser mellan typ amstaff/pittbull
    rottweiler/amstaff

finns säkert många snälla, men jag anser det dumt att köpa dom blandraserna o på så sätt stödja den oserösa blandras aveln.

Varför inte köpa en ammstaff? elleer en rottweiler? från en seriös uppödare, som röntgar,mentaltestar o noga väljer ut hundarna?

Nu är våran prinsessa här
  • Jacqueline
    enbacken skrev 2007-05-08 13:11:48 följande:
    Haha ja en grandis är ju i storlek som en ponny. Jag hade en kompis som hade en grandis som trodde den var knähund :)
    haha...min "lilla" kille brukar sätta rumpan i fåtöljen och ha frambenen på golvet =)
  • Gammy

ja...eller om inte poletten ramlar ner så kan man alltid hoppas på att TS läser igenom inläggen 2 ggr, och sedan tänker igenom det som ska skrivas tillbaka. Är det verkligen nödvändigt att fortsätta?

• Zaria

Jeni fer: "finns säkert många snälla, men jag anser det dumt att köpa dom blandraserna o på så sätt stödja den oserösa blandras aveln.

Varför inte köpa en ammstaff? elleer en rottweiler? från en seriös uppödare, som röntgar,mentaltestar o noga väljer ut hundarna?"

Håller med till fullo.

• enbacken

Jag hamnade på golvet när deras knähund skulle gosa. sen blev jag pussad. det var inte lätt att komma därifrån ska jag tala om. Kompisen fick sig ett gott skratt i alla fall och jag var dyblöt :)

• amorcitajq

men börja inget du inte kan avsluta ;) så e de bara man måst ekunna stå för det man säger och man ska respektera nadras åsikter oavsett om man får kritik eller inte...

jag respekterar det alla har skrivit men sen har jag mina egna åsikter som jag vill ha fram liksom...

• Jen nifer

men herregud, du måste ha sista ordet va?
    kan du inte bara sluta disskutera annat o diskutera det som ska diskuteras i den här tråden

Nu är våran prinsessa här
Svar på tråden "kamphund"??!!