• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • amorcitajq

ja du zaria men börja inte me doch skriva så för det låter otroligt korkat!

• emersson

ja varför? folk vet inte vad dom avlar på, och de flesta blandisuppfödarna har inte hd-status eller nått annat.... och måååånga gör det för att tjäna pengar.... t ex

Jag har en omplaceringsblandis..så självklart är jag inte emot blandisar utan aveln ...

• Gammy

precis...antalet renrasiga APBT med stamtavla är ganska lätträknade. för några år sedan låg de runt 350-400 st. vet ej hur det ser ut nu, vet någon så dela gärna med er.

okunskapen ligger på båda sidor. De som fortfarande tror att Pitbull inte är en ras, tror att den är olaglig..listan kan göras lång.

sen har vi dom som tror att de har en Pitbull, bara för att den ser ut så, eller "uppfödaren sa så". Tyvärr kan den listan nog göras ännu längre.

jag bor i malmö, här finns ett oerhört stort problem med förortspitbulls som jag kallar dom. Här avlas det till höger och vänster, kolla bara på blocket hur många "amstaffar" som säljs här.

• Jen nifer

amor..: o så härligt, har du bulder? ska kika..

Speciellt när det kommer till rottweiler, amstaff,pittbull,schäfer ja allt vad det är finns de för mycket oseriöst blandras avel som drar ner dom renrasigas rykte.

Nu är våran prinsessa här
  • emersson

jen ifer - låter bra .. men hur ska det kontrolleras? Och exakt vad är bra med den?

• amorcitajq

enbacken

tack tack yes det är hon!

• Zaria

Enbacken: Det håller jag med om, dock verkar dessa "kamphundsrasera" stå 2 helt skiljda läger välidgt ofta.
    Antingen köper folk dem för att vara "farliga" med eller för att bevisa att hunden absolut aldrig skulle kunna göra någon illa.

Ingen av dessa ägare har läst på något större, tycker mig märka att det finns fler "kamphundägare" som inte har det minsta koll på vad de har i kopplet mot tex schäfer eller rottweiler, även om det givetvis finns idioter där också.

De allra flesta vet att en brukshund behöver arbeta, men för många kamphundsägare verkar det endast hänga på att bevisa att hunden är farlig, eller att det absolut inte är det.

Sedan finns det givetvis duktiga "kamphundsägare" med jättefina hundar också.

• C ssi

Blir så trött på alla som klagar på att kamphundar är farlig tex pittbull osv alla hundar har väl tendens av att bitas.. allt beror ju på hur man uppfostrar hunden känner många med "kamphundar" som aldrig biter någon människa!! sen så är det ju såklart att det finns idioter som inte kan ta hand om hundar som dom köper och då blir det så att dom bits men det ligger i uppfostran inte i rasen!!!!

Svar på tråden "kamphund"??!!