• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Snufserufs

Vill klargöra att det finns endast ett fåtal renrasiga pb i Sverige.
    Övriga är vanliga blandisar!
    Fast det är häftigare att säga att man har en pb givetvis.
    Visar ju hur okunniga dessa personer är!

• Jen nifer

Lever den här tråden fortfarande?
    Säger som nån annan här, börjar bli less på dom här trådarna,

Kamphund är något som människor gör en hund till,
    Men dåligt avel som ger dåligt psyke o framför allt oseriösa ägare.

Sen tycker ja de är lite snett att de alltid kommer upp pittbull när vi pratar kamphund..De finns bara ett par få hundra pittbullar i svergie.

Både ni som pratar bra o dåligt om pittbull, dom flesta här har nog inte ens träffat en pittbull..

Men sen finns de massor av blandisar som folk säger är pittbullblandisar.

Jag håller fortfarande min åsikt om att: Pittbull,Amstaff,Staffordshire bullterrier,Rottweiler ja alla dom här underbara hundarna är jätte fina o goooa hundar när dom är renrasiga o med Bra ägare!!

De finns även blandraser som är fina o goa, Såklart..
    MEN, det är en chansning.
    O när de står Pittbull bitit, pittbull anfallit m,m ..Så är de nog knappast nån pittbull, Utan en blandras.
    Det är riskabelt att korsa hundar hur som helst om man inte är enormt duktig..

Nu är våran prinsessa här
  • amorcitajq

nickname...

tror du allvarligt talat att jag ska läsa igenom ALLT du har skrivit ?? som sagt skriv till min gb istället om du vill något mer så kan vi diskutera mer... oki

• JohannaAxelsson

Något som jag har irriterat mig på ett bra tag är folk som kallar sina hundar för "amstaff" när de i själva verket är en blandning mellan pitbull/amstaff. Kikar lite annonser på både blocket och vovve.net och de flesta säljer dessa blandningar. Varför???

De flesta blandar faktiskt ihop dessa två olika hundraserna. Jag var väldigt säker på att amstaff och pitbull var samma ras innan jag läste på. Va dum jag kände mig då kan jag ju säga.

♡Älskar mina 3 töser Sophie 7år, Emelie 3år & Nathalie1år♡
  • Nifelheim

Johanna Axelsson: Faktum är att det är nästan i princip samma ras. Rent utseendemässigt kan du aldrig med säkerhet säga vilken av raserna en hund tillhör. De var samma ras fram till 1936 då de delades.

• JohannaAxelsson

JAg har alltid varit ANTI-amstaff just pga deras dåliga rykte de fått men efter att ha suttit o läst på om rasen så förstår jag bättre. Jag är själv en schäfer-människa men eftersom min man inte går med på en sån "stor" och väldigt "fällig" hund så kikar vi på amstaff då den är liite mindre och inte har så mycket päls.

♡Älskar mina 3 töser Sophie 7år, Emelie 3år & Nathalie1år♡
  • Alvarin

Maddeliix, från vilken kennel?
    Jag har också en renrasig liten "gris".

• Snufserufs

Vad kul att ni har renrasiga pb!
    Det finns ju bara ett hundratal i Sverige.
    Var är dom reggade?

• Alvarin

Alltså, jag har ingen renrasig pb, jag har en renrasig amstaff. S12589/2006 (skk reg). Syftade på Johanna Axelssons inlägg längre upp, att det är ok att kalla en hund för amstaff, trots att det inte är det.

• Anki 82

Är också döless på allt tjafs om kamphundar. Häromdagen var min sambo ute med våran rottis, och en tant blev helt hysterisk när hon såg hunden och frågade om det var en sån där kamphund. Hon undrade också varför man i hela fridens namn skaffade såna farliga hundar! Min sambo blev så less och sa NEJ det är en brukshund, familjehund och vissa är även polishundar!
    Förstår väl på ett vis varför tanten hade såna åsikter och det är ju pga media! Så fort en sk "kamphund" har gjort något så står det alltid vilken ras det är, men oftast om en sk "snäll ras" har gjort något så står sällan rasen med i artikeln.. inte konstigt att fördomarna bildas då.

• jimmyw

hej jag undrar vem kan avgöra vad en kamphund är????

jag fattar inte varför många smutskastar dena "ras" en pudel är lika farlig om den inte uppfostras rätt så är det en lika farlig som en "kamphund" kanske det inte blir lika stor skada när en pudel biter men det är alldrig hundens fel... hundar biter när dom känner sig trängda.. och det spelar ingen roll om det är en liten hund eller en stor.. det är ägarens fel... om det inte är en omplaserings hund. det lever kvar i hunden vad som har hänt innan i livet. jag har sätt många små hundar som är fel uppfostrad... en liten hund som attakerar en hund som bara står stilla och gjorde inget. är det en kamphund då??

jag har sätt många så kallade farliga "kamphundar" som gör allt för sin familj som en annan hund. hur blir det när man inte uppfostrar barn är det kampbarn då??? jag kanske tycker konstigt men jag tycker jag har rätt i det jag säger... hur ska vi komma i årning men deta det finns ingen KAMPRASER det finns ingen ras som heter "kampras"

jag har en bladras på pittbull och anstaff  hon så snäll men hon har men sen hon var liten... hon är en omplasrings hund... dom har blåst henne i ansiktet så mycket så när man gör det gör hon utfall men det är det ända.. hon går jätte bra med barn och andra hundar hun tycker om att leka med stora som små hundar.. hur go som hälst. hon har haft det svårt när hon var liten men det finns inte kvar förutom det med att blåsa då men det vet alla om så det är inga problem... så jag förstår inte hur man kan säga att dom är farliga mer än andra hundar som finns i vårat samhälle... jag vill ju inte förbjuda dessa raser men att man kan förbjuda att vissa kan ha dom eller "körkort" för dom det tycker jag det finns massa andra sätt men jag och mitt x gick hundkurser med tila som hon heter... hon är så smart så det är svårt att fatta.. vad jag vill säga är att doma hundar är som vilken andra hundar som hälst... 

MVH Jimmy W

Svar på tråden "kamphund"??!!