• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Jen nifer

ne rottwiler är ingen kamphund, fast mer o mer ser man tyvärr dom i media också nu, dom ska väll förstöra synen på ytterligare en fin ras, tyväärr..

Ja visst är de så, unga okunniga, "tuffa" o billiga blandraser..sorgligt, o nått måste göras

Nu är våran prinsessa här
  • emersson
    enbacken skrev 2007-05-08 12:56:26 följande:
    staffis.blogdog.se/album/full/3860_4336_12.jp...här är ett bevis på att hundarna inte kampar och slåss.notera. det finns barn två tikar den ena amstaff och så min staff och en pinne med i spelet och alla var glada.var bara tvungen att ta med denna talande bild trots att ingen påpekat något.
    Det är lika mkt bevis som att mina hundar är snälla när de leker med nån de känner =)/eller att jag säger att de är snälla... men sött - ja =)
  • Gammy

schäfern var väl livsfarlig på 80-talet?

Rottis o Dobbern på 90-talet?

Pitbull, staffe o amstaff på 2000-talets början..

kommer nog en ny farlig ras snart.

• Zaria

Jen ifer: Håller med även där, tycker det är otrligt tråkigt att de gör rottweilern så förstörd. Så himla tråkigt, garanterad pga rottweilerns "tuffa" utseende samt att den är större och kraftogare än en Amstaff/Pitbull som de gärna korsar dessa rser eller drar med dem också.

• Jen nifer

nickname

staffar är ju helt underbara..
    ska nån gång själv ha en sådan..

• Zaria

Nickname: Sånt är så gulligt, kompisens Amstaff/Rottweiler är likadan, jag och ägaren fikade och min son sov i sovrummet men vaknade, och hunden började yla som bara den...sedan när jag tog upp sonen gnällde hon och såg noga till så jag inte gjorde bebisen illa, dvs bevakade mina rörelser och ville "hjälpa till"

• Lilla78

Vissa hundar kan ha fel precis som vissa människor blir psykiskt sjuka och mördar/våldtar.

Det är lite synd om rasen pitbull/staff då den fått dåligt rykte genom det som hänt den. Man avlade ju dessa hundar tidigare till kamp. Och det ryktet ligger kvar. (görs ju fortfarande på vissa platser) Sen att yngre killar har dessa som status hundar ger den inte bättre rykte. Och det kan slå slint i vilken hund som helst man vet inte vad den har i bagaget sen tidigare och nu avlas det ju mycket på dessa raser för att tjäna pengar.

Min mosters golfen bet min lillebror i armen då han var knappt 2år. Den hunden är utbildad sökhund bland raviner och ras. Borde ju inte ha hänt. Min moster var dagmamma vid tidpunkten. Detta är 10år sedan och det är det enda den hunden gjort.

Vi har själva en flat coated retiever som är urmysig och så barnvänlig. Men han liksom alla andra hundar skulle kunna försvara sig om situationen kräver det.

Tror att dom flesta hundar med rätt uppfostran blir bra hundar.

• Jen nifer

zaria: ja tyvärr är de så..

Jag tycker att media,istället för att smutskasta alla fina raser.
    borde ta upp all oseriös blandras avel och okunniga valpköpare o visa att det är där problemet ligger.
    o framhäva att dom här raserna är fina var för sig med bra ägare

• Jacqueline
    Jen nifer skrev 2007-05-08 13:03:34 följande:
    zaria: ja tyvärr är de så..Jag tycker att media,istället för att smutskasta alla fina raser.borde ta upp all oseriös blandras avel och okunniga valpköpare o visa att det är där problemet ligger.o framhäva att dom här raserna är fina var för sig med bra ägare
    WOW äntligen någon som skriver något riktigt vettigt....tack =)
Svar på tråden "kamphund"??!!