• amorcitajq

"kamphund"??!!

Jag vet att det har disskuterats en HEL del om sk "kamphundar".
    jag är verkligen skit trött på alla som har massa idiotiska åsikter om dess hundar. Folk vet inte mycket mer än vad media och så förstorar upp. Statestik visar att det är inte sk "kamphundar" som e de som biter mest. Dessutom finns det ingen ras som heter kamphund!!!

Jag har en pitbull och hon är hur snäll som helst hon går i hop med allt och alla! jag har även en dotter på 1 år och 9 månader och de är BÄSTA vänner.

Jag har fått så himla mycket blickar och folk som går förbi mig mummlar och en del bråkar med mig pga av min hund. Jag försvarar henne ALLTID eftersom hon inte är någon kamphund, hon är en exemplarisk familjehund.

Man kan juh kampa vilken liten hund som helts om man vill. Visst är det så att många av dess hundar hamnar i fel händer, men då är det ägaren som det är fel på!

blev bara tvungen och skriva av mig lite eftersom jag e så less på alla människor som har puckade fördomar!

• Svar på tråden "kamphund"??!!
  • Litheo

Våran "kamphund" Åke älskar att hänga i träd men han är inte farlig för det

• Nickname

Det där med att det bara är yngre som har kamphund, eller 95%, det är en falsk sanning.

Besök en utsällning, en hundkurs eller liknande.

• ooGizzYoo
    Jacqueline skrev 2007-05-08 12:34:30 följande:
    Inavlen beror på okunniga och oseriösa uppfödare....det finns ingen blandras avel som är "bra".
    Nej och snart finns det inga "bra" renrasiga heller så som dom avlas sönder för att se "snyggare" ut vilket istället förstör alla deras bra egenskaper, kolla dagens fina schäfrar, ser helt handikappade ut hela bunten med sönderavlade höfter/ben snart kan dom inte gå.
    Är det bättre då att vissa blandar så inte alla blir "förstörda"?
  • amorcitajq

vissa som säljer deras hundar oseriöst vill juh enbart tjäna pengar och säljer dem till vem som helst speciellt till ungdomar.. de jag köpte av ville absoolut inte ha någon under 20 och vi paratde mycket innan och så.. det beror nog på hur pass seiös man är som säljare och köpare!

• Nickname

Och för att få det så seriöst som möjligt ska man köpa reggade hundar med krav på uppfödare, som sagt.

• Litheo
    Gammy skrev 2007-05-08 12:39:48 följande:
    är alla pitbulls snälla?? NEJ! man måste acceptera (ni "kamphundsägare) att alla hundar inte är snälla! Inget att skämmas över. Däremot handlar det om att visa att just ER hund är snäll. Och förklara vikten av att vara påläst.
    Men snälla du!
    Är ALLA hundar snälla? Nej skulle inte tro det. Det finns skit av alla raser ska du veta!
  • ooGizzYoo
    amorcitajq skrev 2007-05-08 12:44:29 följande:
    vissa som säljer deras hundar oseriöst vill juh enbart tjäna pengar och säljer dem till vem som helst speciellt till ungdomar.. de jag köpte av ville absoolut inte ha någon under 20 och vi paratde mycket innan och så.. det beror nog på hur pass seiös man är som säljare och köpare!
    Jag köpte våran vovve av världens oseriösaste uppfödare, ville bara därifrån men våran hund är underbar för det
  • Jacqueline

hur kommer det sig att vare gång det diskuteras avel (renras) så dras schäfern upp???
    Finns såååååå många andra raser att prata om men ALLTD så är det schäfern som blir uthängd...på grund av att det är (nästan) enda rasen som det syns tydlig skillnad på om man ser en bild på en schäfer från 80 talet och en bild på dagens schäfer.
    Vilken person som hellst (hund kunnig eller ej) kan se den skillnaden...kom med en annan "sönderavlad" ras så kan vi diskutera!

• amorcitajq

nickname

jag tycker att det lät dumt att generallisera så just för att jag är ung tjej som har en pitbull... jag såg även att hon inte tyckte att alla va så! jag tyckte att det va dumt skrivet och det står jag för, det handlar inte om att jag "går i taket" inte alls jag har mina åsikter precis som hon har sina

• Zaria

Nickname: Får nog göra det, går man på stan eller bara kollar i bostasområdet finns det inte en över 25 man ser.

Svar på tråden "kamphund"??!!