• HuntedByAFreak

Unga som längtar efter barn !

Hej!
    Visste inte riktigt under vilken rubrik jag skulle ha detta inlägget under, men det fick bli under "Övrigt"..

Här tänkte jag att alla unga som längtar efter barn kunde samlas och skriva med varandra, de som planerar och de som tar det som det kommer osv. Följas åt och bli vänner och prata om allt mellan himmel och jord. Kompisar via internet helt enkelt ! Kompisar är ialf ngt jag inte kan få för många av :)

Kram
    Johanna

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn !
  • AngelicaJ

Äntligen hemma =) Så underbart skönt!

• Cassandra544

Hejsan!
    Jag har haft lite av detta problemet också...
    Jag mådde inge bra av p-pillren så jag sa att dem var slut (det var dem också) och sa att jag inte ville äta några hormoner längre för att jag inte mår bra.
    Vi hade pratat om barn och han va väl inte jätte positiv till det, men förstående.
    Så han klok nog att säga det att om inte jag mår bra av att äta pillren så självklart ska jag inte göra det, och vi övervägde andra preventivmedel, men det var inget vi tyckte passade oss.
    Så vi sa det att vi struntar i skydd, och tar det lugnt runt äl, och blir det så blir det, och då blir jag bara glad sa han!?
    så på ca 1 timme hade han ändrat uppfattning helt!!
    vi tog det som det kom...
    jag lade fram alternativet om regnrocken på:-0, men det gick absolut INTE!hahaha!

Allt löste sig för mig bara man lägger fram det lite snyggt:P

• MissHellen

Mary o Lovlyy, Ni har alldeless rätt Killarna kan lika gärna skydda sej, varför är de så självklart att vi tjejer ska de?

Vad har alla för sej då?

• MissHellen

Cassandra, Ja killar funkar tydligen inte som osså Hur går de för er nu då?

• TheLove
    Cassandra544 skrev 2007-05-31 18:12:35 följande:
    Hejsan!Jag har haft lite av detta problemet också...Jag mådde inge bra av p-pillren så jag sa att dem var slut (det var dem också) och sa att jag inte ville äta några hormoner längre för att jag inte mår bra.Vi hade pratat om barn och han va väl inte jätte positiv till det, men förstående.Så han klok nog att säga det att om inte jag mår bra av att äta pillren så självklart ska jag inte göra det, och vi övervägde andra preventivmedel, men det var inget vi tyckte passade oss.Så vi sa det att vi struntar i skydd, och tar det lugnt runt äl, och blir det så blir det, och då blir jag bara glad sa han!?så på ca 1 timme hade han ändrat uppfattning helt!!vi tog det som det kom...jag lade fram alternativet om regnrocken på:-0, men det gick absolut INTE!hahaha!Allt löste sig för mig bara man lägger fram det lite snyggt:P
    Va skönt att han vill ha barn nu då! om man ändå skulle haft den turen. Tog ju tre år att "övertala" min. Fast jag vet inte om man kan kalla det övertala. Jag slutade helt prata om barn och det fick honom att vilja.
    MissHellen skrev 2007-05-31 18:12:39 följande:
    Mary o Lovlyy, Ni har alldeless rätt Killarna kan lika gärna skydda sej, varför är de så självklart att vi tjejer ska de? Vad har alla för sej då?
    Jag sitter och är hungrig vill ha mat nu
    FL-KRYSSNING! Klart du ska med!! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • MissHellen

Lovelyy, Precis så var de för oss oxå! Lika dant med "övertaling" här oxå, sedan sluta jag prata om de o nu var de han som tog upp de att han vill ha barn, NU!

Jag är oxå took hungrig, så vi beställde pizza, de var ingen av oss som orkade laga nån mat

• TheLove
    MissHellen skrev 2007-05-31 18:19:04 följande:
    Lovelyy, Precis så var de för oss oxå! Lika dant med "övertaling" här oxå, sedan sluta jag prata om de o nu var de han som tog upp de att han vill ha barn, NU! Jag är oxå took hungrig, så vi beställde pizza, de var ingen av oss som orkade laga nån mat
    Va härligt! Vill ha precis den responsen nu säger han typ "jag tror jag vill" jag kanske inte ska prata nått om barn nu heller? Då kanske han tar upp det?

Jag är inte sugen på pizza, är sugen på fetaost :-P
  • MissHellen

Lovelyy, Ja de funkade i alla fall för mej Jag sa till han att jag visste inte änns om jag ville ha barn längre, för jag ville inte tvinnga nån till o skaffa barn med mej. De ska vara ett gemensamt o positivt beslut, o efter att jag sa de o sluta heeelt o prata om de (o jag måste säga att de var INTE de lättaste) då tog han upp de, inte allt för lång tid efter att jag hade slutat o prata om barn (men de känndes som en evighet) så sa han bara, att nu ska fi skaffa barn! Underbart

De var super gott med pizza haha, Jag åt fetaost o helgen, de är så jäkta gott! Älskar de

• TheLove
    MissHellen skrev 2007-05-31 19:04:29 följande:
    Lovelyy, Ja de funkade i alla fall för mej Jag sa till han att jag visste inte änns om jag ville ha barn längre, för jag ville inte tvinnga nån till o skaffa barn med mej. De ska vara ett gemensamt o positivt beslut, o efter att jag sa de o sluta heeelt o prata om de (o jag måste säga att de var INTE de lättaste) då tog han upp de, inte allt för lång tid efter att jag hade slutat o prata om barn (men de känndes som en evighet) så sa han bara, att nu ska fi skaffa barn! Underbart De var super gott med pizza haha, Jag åt fetaost o helgen, de är så jäkta gott! Älskar de
    Kanske ska jag göra det med... för då lär han ju fatta själv om han vill eller inte.. ska nog göra det..  Kommer du ihåg HUR lång tid det tog?
Svar på tråden Unga som längtar efter barn !