• HuntedByAFreak

Unga som längtar efter barn !

Hej!
    Visste inte riktigt under vilken rubrik jag skulle ha detta inlägget under, men det fick bli under "Övrigt"..

Här tänkte jag att alla unga som längtar efter barn kunde samlas och skriva med varandra, de som planerar och de som tar det som det kommer osv. Följas åt och bli vänner och prata om allt mellan himmel och jord. Kompisar via internet helt enkelt ! Kompisar är ialf ngt jag inte kan få för många av :)

Kram
    Johanna

• Svar på tråden Unga som längtar efter barn !
  • TheLove

Jag tyckte det va så roligt att läsa om mognads grejjen. Jag håller helt klart med! Jag umgås inte med många i min ålder då vi praktiskt taget inte har nått gemensamt. Jag umgås med folk som är 24+ och jag kan ibland känna att "fy va dom är omogna!"

Har en nära vän, han är 29. Jag förstår inte att han är så gammal då jag ofta tycker att jag är mognare än han *fundera* Han har tex inte en tanke på familj eller något sånnt.

Så som någon sa tidigare: "Mamma är ingen ålder"

FL-KRYSSNING! Klart du ska med!! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • Niccisen
    MissHellen skrev 2007-06-01 10:24:15 följande:
    Niccisen, Okej! Jag har en ganska stor o väääldigt tajt familj, så de är jobbigt när man inte har varit hemma på ett tag! Men de ska bli underbart skönt o få komma hem o bli lite ompysslad o bara slappna av Ut o gå med hunden o mysa i soffan, o dela säng med min älskade lillebror (jag har en egen, men de är så mysigt o läsa saga o somna tillsammans ) Sedan ska jag träffa en kompisa som ska flytta snart, så vi ska umgås hela dan i morron o fest på kvällen blir de Ojdå, Men hoppas att hon blir bra då! Jobbigt när folk bara tar förgivet att man kan/vill.. Jag har aldig sätt men mormor haft ont eller klagat en ända gång (hon har två musklesjukdommar, dom två som går att ha!) Dessutom är hon inte allt för gammal häller (58) O jag vill inte änns tänka på när hon blir gammal, hon har ju alltid varit bra! Så jag hoppas på att hon inte blir gammal allt för fort

Min mormor är 70 och har både reumatism och diverse problem med tarmar och sånt. Så hon äter mängder med olika mediciner.

Min mamma är så, hon har alltid stora krav på att man alltid ska ställa upp, med pengar tid och annat, trots att man sällan får något tillbaka. Och har man inte lust blir hon skitförbannad. Min mor beter sig som en tonåring faktiskt... Men vi bor så nära varann nu, på samma gård, blir bättre bara jag flyttar till Örebro. När jag bodde i Härnösand var det lugnt, då bodde jag ju så långt bort så hon kunde inte kräva att jag skulle ställa upp i tid och otid...

• MissHellen

Niccisen, Okej :/ Jobbigt när nära är dåliga!

Jag önskar jag bodde närmare min mamma O hon vill de oxå! Hon söger de att, ni får inte staddga er i Härnösand, för när jag får barnbarn vill jag ha dom hos mej heeela tiden haha!

• Niccisen
    MissHellen skrev 2007-06-01 12:24:38 följande:
    Niccisen, Okej :/ Jobbigt när nära är dåliga!Jag önskar jag bodde närmare min mamma O hon vill de oxå! Hon söger de att, ni får inte staddga er i Härnösand, för när jag får barnbarn vill jag ha dom hos mej heeela tiden haha!
    Hehe,okej. Vad tycker du om Härnösand då? Jag är inte så förtjust i staden, men det kan ju bero på att jag helt enkelt mådde dåligt alla de år jag bodde där. Ska faktiskt åka upp nu på söndag och sen hem på onsdag. Har skola halva måndag och halva tisdag.:-/
  • MissHellen

Niccisen, Ja! Vi har ju bara bott här i ett år, o känner inte så många. De är de jobbigaste! Men annars tycker jag staden är otroligt vacker, i alla fall på sommaren O lägenheten vi bor i är kanon, men vi ska nog flytta lite närmare "hem" när min smabo är klar med sin utbildning!

Varför trivdes du inte då? :/

Jasså? Ska du hit

• Niccisen
    MissHellen skrev 2007-06-01 12:32:29 följande:
    Niccisen, Ja! Vi har ju bara bott här i ett år, o känner inte så många. De är de jobbigaste! Men annars tycker jag staden är otroligt vacker, i alla fall på sommaren O lägenheten vi bor i är kanon, men vi ska nog flytta lite närmare "hem" när min smabo är klar med sin utbildning!Varför trivdes du inte då? :/Jasså? Ska du hit
    För mörkt för min smak:P Nej men det var mycket. Fick missfall precis innan jag flyttade upp, sen fick jag veta att killen som gjort mig med barn... Vi hann knappt göra slut så hade han gjort en ny tjej med barn. Sen träffade jag mitt ex och det var inget bra förhållande så... När det tog slut så flyttade jag direkt

Vad läser sambon till då?

Jepp, läser ju fortfarande däruppe men på distans. Kommer upp sent på söndagen och åker hem tidigt på onsdagen. Sen behöver jag inte åka dit förrän till hösten
  • MissHellen

Niccisen, Ajdå :/ Då förstår jag att de inte är din bästa stad! Men visst är de fint på sommaren?

Min sambo håller på med lastbilskortet, o han blir väl färdig direkt efter sommaren tro ja!

Jajustja, Hur långt har du kavr o läsa då? Ja, men då kanske vi kan ses, med våra tjockmagen förhoppningsvis? haha

• Niccisen
    MissHellen skrev 2007-06-01 13:16:35 följande:
    Niccisen, Ajdå :/ Då förstår jag att de inte är din bästa stad! Men visst är de fint på sommaren? Min sambo håller på med lastbilskortet, o han blir väl färdig direkt efter sommaren tro ja! Jajustja, Hur långt har du kavr o läsa då? Ja, men då kanske vi kan ses, med våra tjockmagen förhoppningsvis? haha

Ja staden är absolut fin på sommaren

Så ni flyttar strax efter sommaren då?

Jag har bara en termin kvar, så blir klar i januari och då hoppas jag verkligen att jag har en fin mage Kommer komma upp v. 34 också tror jag... Har inte riktigt koll på schemat för nästa termin. Ska skriva examensarbete så är väl mycket hemmaarbete.

Ja det skulle vara kul och ta nån fika eller nåt. Jag har mycket "kompisar" däruppe, men det är få jag träffar nuförtiden.

• MissHellen

Niccisen, Ja men visst är den

Men va skönt med bara en kvar då Ja då ska vi ha en fin mage!

En fika låter som en toppen idé

• Niccisen
    MissHellen skrev 2007-06-01 13:32:07 följande:
    Niccisen, Ja men visst är den Men va skönt med bara en kvar då Ja då ska vi ha en fin mage!En fika låter som en toppen idé
    Ska vi vänta med fikan till magen? *S* Eller ska vi försöka fixa till en när jag kommer upp?
Svar på tråden Unga som längtar efter barn !