Jag skulle absolut inte ta bort ett barn som har DS eller någon annan, som jag kallar det, "mindre" skada. För jag har jobbat med mycket gravt handikappade och har själv en lite lindrigare handikappad bror. Och det har varit helt fantastiskt att se min bror göra framsteg eftersom man inte vetat på samma sätt vilka saker han ska klara av.
Och dom jag jobbat med, som vart sk "små paket", dvs inte kunnat prata, suttit orörliga i en stol, varit blinda mm. Jag har varit med dom och badat, jag har skrattat med dom, gråtit med dom, jag har helt klart haft nära nog moderskänslor för dessa underbara människor och önskar dom allt gott dom kan få!
Men visar det sig så att mitt barn kommer vara väldigt skadat och bara ha ett plågsamt liv... Jag vet inte... Jag tror inte jag kommer behålla det. Det låter så fruktansvärt hemskt att säga det, det vet jag, men... Det blir den dagen, mitt beslut.
Och än så länge hoppas jag bara att jag kan bli gravid. Eller jag har varit det en gång föut men gjorde abort (2 år sedan) så jag kan juh bli det. Men det verkar svårare denna gången...