Hej Pinglor...
Jag var spec.mvc idag på tillväxtkontroll och det visade sig att min bebis är liiiten...inte så JÄTTEliten, men den ligger ändå -16% i storlek.
Min läkare sa att det inte är konstigt, eftersom jag själv är väldigt liten.
Sen sa hon även att bebisen rör sig jättebra och som hon skrev i journalen "Fina andnings- och fosterrörelser". För JÖSSES vad h*n höll på när den kalla gelén kom på magen och vi började gå vår upptäcktsfärd över magen...
Men hon sjukskrev mig halvtid, mest för att jag den senaste veckan har haft riktiga problem med mina höfter och min rygg och när jag sitter och jobbar hela dagarna och inte har en chans att lägga mig ner och vila (det enda som hjälper) så tyckte hon det var dags för sjukskrivning...men kanske dels också för att hon ville att jag skulle ta det lugnt och sluta stressa. Hon sa inte rakt ut att bebisens storlek beror på min stress, men jag kände på mig att hon ville ge mig chansen att lugna ner mig lite...så hon hade dom där höftproblemen som en "utväg".
För jag ville egentligen inte sjukskrivas halvtid förrän om tre-fyra veckor, jag ville ju bara upplysa henne om problemen jag har haft.
Men jag och bebis ska iallafall komma tillbaka på ännu en tillväxtkontroll om fyra veckor, så då får vi se hur bebis har vuxit och hur mina problem med höfter och rygg är.
Jag hade nog inte känt mig så krånglig med sjukskrivningen om jag inte vetat om att min vikarie börjar den 4:e april och det är jag som måste lära upp henne...hade ju velat lära upp henne innan jag går hem.
Men som Anders sa - Vem är viktigast, vår lilla bebis, eller en vikarie?
Han har ju så rätt...men ni vet, lojal mot företaget vill man ju vara!
Så...nu har jag fått skriva av mig lite...
Ska prova att använda mitt bäckenbälte under kvällen här nu!