Inlägg från: decemberflicka |Visa alla inlägg
  • decemberflicka

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Jag har blivit inspirerad av Börnen - jag har börjat pysska med en hemsida till bebis!
    Kul att äntligen känna att jag har TID att lägga ansträngningar på det här igen...var så längesen!
    Det var ju jättelängesen jag jobbade med webdesign!
    Kul, kul!

• decemberflicka

LabLover...haha, våra män är inte arbetskamrater, eller? Min sambo är nämligen också och äter gott, bowlar och dricker något starkt...

• decemberflicka

Jag har klippt mig och jag är SÅ nöjd!! Det är så himla roligt när man blir så där jobbigt nöjd så det blir svårt att slita sig från spegeln...

Ska strax iväg här, vi ska på kalas nere i Göteborg. Min systerson fyllde 3 år i tisdags, så honom ska vi fira.
    Hoppas även på en runda till IKEA och Mio...*fnissar*

Precis när jag stod i telefon med sambons mamma, så ringer det på dörren. Det är Jehovas Vittnen som sa "vi har varit här innan och pratat med din sambo om Gud och bla bla bla..."
    Jag blev så innerligt irriterad på sambon som är för snäll...*skrattar*
    Så jag fick ta emot ännu mer foldrar och papper som åkte rakt ner i återvinningen...känns elakt, men så är det. Om jag vill tala med Gud, så söker jag upp honom på egen hand...

Ha en bra dag i solen, vädret är ju alldeles strålande!!

• decemberflicka

Ps. Min bebis är också vaken på morgnarna, sen en stund på förmiddagen, men sen är det inte livat förrän på kvällen när jag ska sova.
    Igår var det värsta puff-matchen mellan mig och bebisen.
    Jag låg i sängen efter att ha vilat och känner att det spänner ut lite i vänster ljumske. Då känner jag lite med handen och det buktar ju uuut...så jag försöker tänka mig vad det är för kroppsdel som putar ut.
    Efter en stor buff, så inser jag att det är en liten fossing!!
    Jag petade en gång till och fick ännu en puff tillbaka...så mysigt! Ds.

• decemberflicka

Nu har jag börjat på min hemsida...jag är inte färdig på långa vägar, men lite har kommit upp iallafall!

web.comhem.se/~u78600233/

Säg gärna vad ni tycker!

*gäsp* Nu ska jag sova!

• decemberflicka

Tack för alla snälla kommentarer om min hemsida! *blir jätteglad*

Börnen....åh, va sne jag blir! Jag vill OCKSÅ ha såna tossor från Ullared!! Gud så söta..varför såg jag inte dom när jag var där nere?
    Fina saker...
    Angående din vs. min hemsida, så ska du inte känna så där. Jag är ju utbildad till webdesigner, så jag har väl lite fler idéer och så...hur man kan lägga layouten. Säg gärna till om du vill ha hjälp, förresten!!

Idag har jag varit så himla duktig! Gjort iordning i sovrummet, dammsugit, torkat golv och dammat...men ÅH så ont jag har i ryggen och höfterna...

Nu håller jag på att laga middag, det blir fläskkotlett med potatisgratäng!

Och så...ny magbild! Tror inte det har hänt så mycket...

• decemberflicka

Genetrix...OH - MY - GOOOOD!!! Du gjorde min dag!! Herregud, TIPTOOOOP!

*favvoglass över alla andra*

Jag kommer föräta mig!!

• decemberflicka

Hej Pinglor...

Jag var spec.mvc idag på tillväxtkontroll och det visade sig att min bebis är liiiten...inte så JÄTTEliten, men den ligger ändå -16% i storlek.
    Min läkare sa att det inte är konstigt, eftersom jag själv är väldigt liten.
    Sen sa hon även att bebisen rör sig jättebra och som hon skrev i journalen "Fina andnings- och fosterrörelser". För JÖSSES vad h*n höll på när den kalla gelén kom på magen och vi började gå vår upptäcktsfärd över magen...

Men hon sjukskrev mig halvtid, mest för att jag den senaste veckan har haft riktiga problem med mina höfter och min rygg och när jag sitter och jobbar hela dagarna och inte har en chans att lägga mig ner och vila (det enda som hjälper) så tyckte hon det var dags för sjukskrivning...men kanske dels också för att hon ville att jag skulle ta det lugnt och sluta stressa. Hon sa inte rakt ut att bebisens storlek beror på min stress, men jag kände på mig att hon ville ge mig chansen att lugna ner mig lite...så hon hade dom där höftproblemen som en "utväg".
    För jag ville egentligen inte sjukskrivas halvtid förrän om tre-fyra veckor, jag ville ju bara upplysa henne om problemen jag har haft.

Men jag och bebis ska iallafall komma tillbaka på ännu en tillväxtkontroll om fyra veckor, så då får vi se hur bebis har vuxit och hur mina problem med höfter och rygg är.

Jag hade nog inte känt mig så krånglig med sjukskrivningen om jag inte vetat om att min vikarie börjar den 4:e april och det är jag som måste lära upp henne...hade ju velat lära upp henne innan jag går hem.

Men som Anders sa - Vem är viktigast, vår lilla bebis, eller en vikarie?

Han har ju så rätt...men ni vet, lojal mot företaget vill man ju vara!

Så...nu har jag fått skriva av mig lite...
    Ska prova att använda mitt bäckenbälte under kvällen här nu!

• decemberflicka

Missisola - jag har provatbältet lite när jag har varit hemma, men som du säger, det är jobbigt att sitta med det och det är ju vad jag gör hela dagarna på jobbet, så jag har faktiskt lämnat bältet hemma!

• decemberflicka

Ang. sammandragningar - jag har inte haft EN enda...är jag den enda som har lyckats med det?

Och så måste jag ju (ja, jag är ett matfreak) prata mat en stund.

Äter ni påskmat?
    Vad tycker ni om sill?

Jag har i många år varje jul/påsk/midsommar gjort en sillsallad som är GRYMT uppskattat vart jag än kommer. Om ni vill ha receptet, så kan jag skriva ner det här...

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas