Inlägg från: decemberflicka |Visa alla inlägg
  • decemberflicka

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Jag har inte heller några graviditetskrämpor riktigt än tror jag. Liiiite ont i höften, men annars funkar det bra!

Preciiis nu kom en arbetskamrat in till mig med ett 12-pack ägg, som hon fått av en kund. Haha, nu ska här bakas!

Har inga stora planer för helgen, det ska bli skönt att bara få vara med Anders!

Hoppas ni får en trevlig helg!!

KRAM

• decemberflicka

*blev nyfiken på vad det är för alldeles speciell sak som Kardemumman och hennes sambo ska titta efter*

• decemberflicka

Det är så skönt att vi har en "nästan-läkare" bland oss pinglor...hihi...*kram på Börnen*

• decemberflicka

Suuuur för att inte Nanne vann. Den där juryn gör mig vaaaansinnig!

Nåja.

Väcktes av min underbara lilla inneboende för en stund sen.

Sambon är glad igen nu, så ni vet...tacka sjutton för det!!!
    Han fick reda på i fredags att hans nya företag varje år gör en hemlig resa från fredag-måndag.
    Förra året skulle dom haft med sig mössa och vantar, det blev en resa till Island!
    Och i år ska dom ha med sig snorkel, cyklop och pass.
    Jag blir så HIMLA avundsjuk...*skrattar*
    Men det är sista helgen innan vi flyttar som dom gör den resan, så han var lite orolig över hur jag skulle reagera.
    Men jag blev så glad för hans skull, så det tänkte jag inte ens på!
    Förhoppningsvis är det inte så mycket kvar att packa den helgen, utan jag kanske kan börja städa...

Om ni vill ha ett snyft-film-tips förresten - se "The Notebook" Eller "Dagboken" som den heter på svenska.
    Herreguuuuud!!
    Jag satt verkligen och hulkade på slutet!!
    Underbar!

Nu ska jag göra frulle...

• decemberflicka

Vad sambon ska laga idag...
    Smulpaj med skinka och broccoli

Det här är ett recept från www.arla.se

Ingredienser 4-6 port

150 g rökt skinka, bog eller kassler
    400 g broccoli
    4 ägg
    2 1/2 dl Kelda matlagningsgrädde

1 dl mjölk
    2 dl Gratella gratängost
    1/2 tsk salt
    2 krm svartpeppar

Smuldeg:
    2 dl vetemjöl
    50 g smör
    1 msk vatten

Gör så här

Sätt ugnen på 200 grader. Skär det rökta köttet i tärningar. Dela broccolin i bitar. Koka den knappt mjuk i lättsaltat vatten. Låt rinna av och lägg den sedan i en smord pajform (ca 24 cm i diameter). Vispa ihop ägg, grädde, mjölk, ost, salt och peppar. Strö det rökta köttet över broccolin och häll över äggstanningen. Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min. Hacka ihop mjöl och smör till en grynig massa. Tillsätt vattnet och arbeta snabbt ihop till en smulig deg. Strö degen över pajen och grädda ytterligare 20 min. Servera med sallad.

• decemberflicka

Ny bild på magen....
    Nu väger lill* skrutt*n ca 1000 gram...och är ca 35 cm lång...oj oj oj...inte konstigt det börjar kännas trångt!

Har gottat oss ikväll med vaniljglass, chokladglass med hasselnötskräm, maränger, mandarinklyftor och chokladsås...ojje...

Ny vecka i morgon!

• decemberflicka

Kardemumman - vi kommer nog ha ett skötbord inne i badrummet. Vi kan inte ha skötbädd på tvättmaskinen, eftersom det står en torktumlare där...

• decemberflicka

Hej på er pinglor!

Läcker lite från ena bröstet, men jag vet inte om det är råmjölk? Kanske det är ändå...

Damon - vilken SNYGG vagn! Den ser lite högre ut än våran, det verkar jättebra.

Genetrix - va skönt att allt såg bra ut... Å att ni inte fick se va det var för nån var nog ödet...hihi.

Majken - förstår att du blir besviken angående bilbarnstolen!
    Som tur är behöver vi inte köpa någon, utan vi får låna babyskydd av min tvillingsyster. Sen ingår ju en större bilbarnstol i köpet när vi köper min storasysters Volvo 945...

Börnen - köp KLÄDER!!! Det finns HUR mycket som helst!!! Å så billigt...
    Tvättlappar och så finns inne på hygienavdelningen.
    Nappflaskor och så finns det massor av också...
    Sängkläder, spjälskydd, kuddar, täcken...you name it...
    Sen fanns det några söta lampor också, men jag tittade inte så ingående på just den avdelningen.

------------

Samåkte med sambon hem igår, det var hur mysigt som helst att sitta och prata hela vägen hem. Vi kände det båda två, att det var kul att ha sällskap hem från jobbet.
    När vi kom hem så började han diska och skala potatis, medans jag ställde mig och gjorde goooa köttfärsbiffar med en jättegod tomat-/skinksås...
    Mumsigt som sjutton...

Nu ska jag börja jobba, ligger lite efter!

• decemberflicka

Ni som har halsbränna/sura uppstötningar, vad använder ni mot det?
    Jag har länge använt Novaluzid, men min tvillingsyster insisterade på att jag skulle prova Gaviscon, så jag köpte en flaska i helgen - och nu vill jag inte gå hemifrån utan den!!
    Den smakar lakrits/kola någonting, inte så värst mumsigt, men den fungerar SÅ bra!
    *tipsar*

• decemberflicka

exoria - ja, det var himla smaskigt...*fnissar*

Lyllo - glömt att svara på ditt förra meddelande till mig, angående matglädje...*skratt*
    Jag är likadan - om den som jag ringer till sitter och äter frågar jag alltid vad dom äter...
    Ja, mat är roligt...och gott!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas