Inlägg från: decemberflicka |Visa alla inlägg
  • decemberflicka

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Åh, deklarationen! Den ser jag _faktiskt_ fram emot i år, eftersom vi kommer begära tillbaka myyycket pengar för alla resor vi har gjort under året...
    Tänk er...jag har pendlat 20 mil om dagen, 5 dagar i veckan i lite över 200 dagar...det blir runt 10.000 kronor! För Anders blir det runt 7500 kronor...det blir sköna pengar till sensommaren...

Börnen - skönt att din BM tyckte som du...inte alltid lätt med det där. Kan inte tänka mig att försäkringskassan nekar dig heller!!

Damon - vad tråkigt att inte ha familjen nära, jag har ju bott 25 mil ifrån min familj i Göteborg när jag bodde med mitt ex i Skåne, det var ju jobbigt bara det...
    Nu bor jag ju 10 mil från dom, men eftersom jag pendlat till Gbg varje dag så har det inte varit några problem att träffa dom om jag velat.

Halsbränna...?! Vad är DET?! *ironisk*
    Går inte en meter utan min flaska med Gaviscon! Visst smakar det illa, men jäklar va bra den är...!!

Är hur trött som helst, tror faktiskt det kan vara väldigt nyttigt för mig att bli halvtidssjukskriven, så jag får chansen att varva ner lite...känner att jag behöver det.

På långfredagen ska vi hem till min tvillingsyster och hennes son och mysa med god mat och en bra film. Hennes sambo ska iväg och festa med arbetskamrater.
    På påskafton är vi hembjudna till Anders föräldrar på påskmiddag, det ska bli mysigt. Hans lillasyster kommer också, det är inte så ofta jag träffar henne nu när hon flyttat till Strömstad.
    Sen på söndag och måndag blir det bara att vara hemma, ta det lugnt, packa någon låda eller två...och bara mysa med varandra.

LabLover - läste precis nu att du ska byta till sommardäck...REDAN?! Oj oj...det vågar faktiskt inte jag...var bor du någonstans, bor du i södra delarna av Sverige, så du vågar dig på det?

Ha det så bra alla flickor!

• decemberflicka

LabLover...nä, där är ju närmare ekvatorn än vad det är här...
    Mina föräldrar har vänner i Blekinge (Mörrum), så där har man ju varit några gånger...har till och med fiskat i Mörrumsån...

• decemberflicka

Nya bilder i galleriet...lite bebiskläder som jag äntligen lyckats fota...ska lägga in dom på min hemsida vid ett senare tillfälle, men jag ville att ni skulle få se dom först...

Missisola - KRYA PÅ DIG!!

• decemberflicka

GLAD PÅSK!

Genetrix - jag och Anders tittade på sista filmen tillsammans...jag började lipa...va fiiint det var...men vad ONT det kommer göra...

Idag har vi blivit fotograferade ute i trädgården, ta er en titt i mitt galleri!

Imorgon ska vi ta tag i packningen och städa lite.

Jag är så mätt just nu...vi har varit och käkat påskmiddag hos Anders familj och hjälp så gott allting var!

Hej på er!

• decemberflicka

Hej på er pinglor! Hur mår ni i det härliga påskvädret?
    Själv så mår jag utmärkt, förutom att jag får fruktansvärt ont i min höft om jag står längre än 30 sekunder.
    Med bältet kan jag stå i fem minuter, så det hjälper lite iallafall.

Idag har vi packat, packat och åter packat. Det känns bra att vi äntligen kommit igång! Det är ju trots allt bara 3-4 helger kvar innan det är dags...

Jag har också lagt in en ny magbild idag, ta er en titt om ni vill...

Nu ska jag smyga in hos några av er och kika på jäsande magar...hihi.

• decemberflicka

Börnen - visst växer din mage, gud så härligt!!

Idag har jag och Anders varit och köpt fler flyttkartonger. Fick med honom in på H&M...där vi gjorde vårt första gemensamma inköp - en grå mjukisdress. Gå in i mitt galleri och titta!

Nu ska jag försöka fortsätta packa en stund, sen ska vi kolla på "Fahrenheit 9/11". Någon som sett den?

• decemberflicka

Ps. Jag klippte mig förra helgen, vad tycker ni? Ds.

• decemberflicka

Missisola - varför filmade du inte honom? *ville se*

• decemberflicka

LabLover - jag har gått upp 6 kilo sen inskrivningen i vecka 10, det tyckte min BM var alldeles lagom. Men jag gissar på att de sista veckorna här blir värre...

På tal om bedövningar...jag har faktiskt ingen som helst koll på det!! Skäms faktiskt lite över min noll-koll...
    Jag får kanske prata med min BM om det nästa gång?
    Det enda jag vet är att jag vill ha lustgas, bara jag blir av med min STORA fobi för den där hemska masken!
    Har sedan många år varit livrädd för den, jag har opererats så många gånger och blivit sövd med den, så jag är rädd för den.
    Hoppas bara att smärtan övervinner rädslan så jag glömmer av att jag är rädd...

Idag har bebis voltat omkring VÄLDIGT mycket och i morse när jag satt i väntrummet hos BM så syntes det utanför min poncho hur bebisen rörde sig!! *skrattar*

Mitt besök hos BM var lugnt som vanligt. Bra värden, hon sa att jag har _väldigt_ lågt blodtryck (90/55) och att jag ska ta det försiktigt när jag reser på mig. Men jag har inte känt av det någonting.

Mitt Symfus-Fundus-mått har vuxit från 24 till 27 sen den 7:e mars. Jag ligger under kurvan (det visste jag ju innan) men eftersom jag växer stadigt och bebisen gör likadant, så är det ingen anledning till oro.

Idag börjar jag jobba halvtid, det ska bli skönt att få trappa ner på tempot några veckor fram till att jag går hem på heltid.

Hur tidigt/sent har ni tänkt gå hem heltid innan bebis anländer?

• decemberflicka

Jag kommer ha mina glasögon på så länge jag orkar...jag behöver dom inte egentligen om jag inte sitter vid TV'n/Datorn, så det ska nog inte vara några problem....
    Nu slutar jag för dagen...åh, så skönt!

• decemberflicka

Missisola - jag tycker namnet Leo är jättefint. En av mina favorithästar hette så och han var sååå vacker...

• decemberflicka

A lie - vilken mysig historia om din systerdotter...
    Jag har också några sådana minnen från min egen systerdotter.
    Bland det starkaste vi diskuterat var mordet på Anna Lindh.
    Vi var uppe i stallet och red en liten ponny och när vi gick där på ridvägen sa hon "Moster Cissi...han som dödade Anna Lindh måste må dåligt i huvudet. Det är dumt att döda någon annan".

Sen när vi kom tillbaka till stallet kom vi in på en helt annan, mycket roligare sak.
    Det är ju väldigt noga att man borstar hästen både innan och efter ridtur, ser till att den inte har några stenar i hovarna och så vidare...
    Så skulle hon försöka borsta Ronny under magen och OJ, så såg hon någonting under magen och frågade mig "Cissi, vad är det Ronny har under magen?".
    - Det är Ronnys snopp.
    (Julia stirrar på mig med stora ögon)
    - Har alla hästar snopp?
    - Nej, bara pojkhästar har snopp.
    - Vad har flickhästar då?
    Här blev jag lite fundersam på om jag verkligen skulle vara den som berättade för Julia.... Men jag tog mod till mig:
    - Flickhästar har en springa.
    - Precis som jag?
    - Ja, precis.
    - Hur gör hästar bebisar då?

Mouhahaha...precis då kom stallets ägare in och hälsade så jag slapp fortsätta den diskussionen...

• decemberflicka

VildaMaria - jag förstår verkligen att ni fick myror i huvudet! Vilken generös arbetsgivare!! Jag får 65% redan första dagen...

Jag hade nog låtit sambon vara hemma mer då, eftersom han får en såpass högre ersättning. Men det är klart...jag vill gärna vara hemma så länge som möjligt. Vi har ju planerat att jag ska vara hemma till januari 2007, då vi planerat att skola in på dagis...!

• decemberflicka

VildaMaria - man är väl bara AfroAmerikan om man är en afrikan boendes i Amerika? Eller missade jag någon ironi där igen? *skrattar*

• decemberflicka

A lie - visst är det kul när små barn lär sig fler och fler ord? Julia och hennes lillebror Jacob har båda tvåvarit väldigt snabba med talet...det är så häftigt...

• decemberflicka

Åh, fy vad tråkigt allt är utan er!!

Idag har det varit lugnt på jobbet. Dom ringde från sjukgymnastiken och informerade om att jag fått plats i en grupp på Vattengymnastik för gravida! Börjar på onsdag eftermiddag, det ska bli jättekul!

Var hos vanliga sjukgymnasten idag och fick beröm för att jag övat så mycket med bäckenövningarna. Är mäkta stolt att jag fick in "rätta knicken" med en gång!

Idag blir det Tandoorikyckling med pressad potatis. I morgon ska vi ut på fisketur, ut till havet imorgon bitti...mycket kläder på, men åh, va det ska bli roligt!

Vi fick ju vår videokamera igår!!! Har jag glömt att berätta det? Hur kunde jag...
    Satt hela kvällen igår och pillade och lekte...så imorgon ska vi ta första seriösa filmningen. Hoppas bara inte det blir när/om Anders ramlar i vattnet...hihi!

Ha en trevlig helg allihopa!

Ps. Bebis hälsar med en volt. Ds.

• decemberflicka

Vad duktiga många är på att sy! Jag tycker om att sy, men jag har inte tillgång till symaskin så himlarns ofta, så jag får inte öva så mycket som jag vill!

Nu har jag iallafall en ny magbild...titta i galleriet eller på web.comhem.se/~u78600233/

Hoppas ni har haft en bra helg, det har jag!

Fick mina första sammandragningar inatt, som jag verkligen KÄNT. Hela magen blev hård som en sten! Oj oj...undrade liksom hur den kunde "krympa" ihop som den gjorde med en bebis där inne...

• decemberflicka

Ja, det har varit STORA problem med familjeliv de senaste dagarna...usch, så tråkigt!

• decemberflicka

Nu har vi deklarerat över internet för första gången - åh, så enkelt det var!
    Konstigt att jag - som haft internet sen 1996 - aldrig tänkt på det innan...

Idag har vi dragit ut all skit från stora garderoben/förrådet och packat ner det vi ska ha kvar.
    Det blev en hel del handdukar som går till att bli tvättlappar/kräklappar...hehe.

Nu ska jag bara försöka ta det lugnt resten av kvällen, känner mig lite trött i ryggen.

Hoppas vi ses i morgon!

• decemberflicka

God morgon på er flickor!
    Haft mycket att göra och igår började min vikarie hos oss som jag ska lära upp. Plus att jag jobbar halvtid, så det kändes lite stressigt.

Igår gick jag in i ny vecka - vecka 31!

Har fortfarande väldigt ont i min höft och nu börjar jag gnälla lite på nätterna också. Har inte riktigt samma rörlighet liksom...

Damon - kul att se dig igen!

Kardemumman, Missisola och Börnen - vi börjar föräldrautbildningen först den 3:e maj...så jag kommer vara en riktig tjockis då...på riktigt!
    Jag tänkte att jag och A ska åka och kolla på förlossningen veckan innan vi flyttar, för sen blir det full rulle!

Men en sak som jag är lite orolig för är att jag börjat blöda näseblod. (Gjort det i nästan en vecka nu, någon gång varje dag).
    Igår blödde jag två gånger. En gång i en bilaffär, min tvillingsyster ropade till "Men Cissi, du blöder ju näsblod!!".
    Och så igår kväll när jag borstade tänderna.

Imorse blödde jag när jag var i badrummet.

Hur är det med er, blöder ni ur näsan någonting? Jag ska ringa min barnmorska nu klockan 10 när hon har telefontid!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas