**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas
Oj...jag går in i både ny vecka i och ny månad i morgon!
Vecka 24, graviditetsmånad 7...cooolt...
Mab79 - fin mage du har fått nu!
Oj...jag går in i både ny vecka i och ny månad i morgon!
Vecka 24, graviditetsmånad 7...cooolt...
Mab79 - fin mage du har fått nu!
Ja, men åååh...klart det är vecka 25, Missisola!!
Vilka magar vi börjar få nu!!!
Å jag är så himla glad! Mamma ringde precis och frågade om jag ville följa med på "Miss Saigon" på Göteborgsoperan på onsdag...OM jag ville!!!
Ska bli så himla roligt...!!
Kram kram
Kikar in en snabbis från jobbet!
Santis - hoppas verkligen du känner dig bättre snart, det där låter inte ALLS roligt!!
Majken - beslutsångesten och jag är bästa vänner, du är inte ensam!
Ni kommer säkert fram till rätt beslut! Ett gå-in-i-skafferi låter jättemysigt... Man behöver inte ha så djupa hyllor så man bara packar allt på en hylla...!!
LabLover - men vad ÄR det för vagn? Varför kostar den så mycket mer här hemma? *funderar*
Vi har faktiskt inte pratat om förlossningen än.
Konstigt om jag tänker efter.
Jag har inte ens reflekterat över det!
Det enda vi har sagt är att vi måste öva på vägen dit, eftersom Anders inte är van vid Göteborg alls...
Hm.
Nu fick jag något att fundera på!
Vi har förresten blivit erbjudna att köpa min syster och hennes sambo Volvo 945. Vi har starka funderingar på att göra det till vår första-bil. Ett år eller så tills vår ekonomi har stabiliserats igen.
Jag har börjat få ordentligt ont i mina höfter och i min rygg. Det känns tråkigt...men jag var ju beredd på att få ont mycket tidigare i graviditeten än så här.
Skönt att det bara är två arbetsveckor (tre om man räknar med den här) tills Anders börjar pendla till Göteborg från Uddevalla han också, så jag slipper köra själv.
Santis - jo, jag har kört deras 945 några gånger och tycker väldigt mycket om den...
Systra mi skulle kolla vad hennes sambo sa om priset, vi får se. Sen får vi jämföra lite på bytbil.se och se om det finns bättre priser på andra bilar.
Men just bagageutrymmet är ju VÄLDIGT stort!! Speciellt om man fäller fram baksätena...oj oj oj...
Ska bli spännande...
Nu måste jag jobba, sitter hemma fram till lunch, det snöar och blåser som fasiken här, så jag vågade inte köra i morse...
Men ikväll ska jag ju på musikalen Miss Saigon med mamma, så jag åker ner över lunchrasten så jag jobbar resten av dagen nere i Göteborg. Ska nog gå bra!
Hej på er!
/C
Damon - nä, min sambo vill inte gå någon pappa-grupp. Vi går tillsammans på föräldrautbildnings-tillfällena i maj, men sen får det räcka.
Nu har jag jobbat färdigt för dagen, det är himla skönt. Tänkte jag skulle sitta och uppdatera graviditets-dagboken lite, fick hem magbilderna jag skickat för framkallning igår.
På tal om framkallning, jag skickade även in en bild på mig och Anders på Englandsfärjan, på väg hem. Nyförlovade! Den bilden ramade jag in igår kväll och så satte jag även in vår förlovningsannons. Ramen ställde jag sedan på Anders nattduksbord och han blev alldeles, alldeles...jätterörd!
Han sa till mig att det var en utav de bästa stunderna i hans liv, när vi förlovade oss. För det kändes att vi gjorde rätt! Å då började jag böla...*fniss*
Det snöar fortfarande här, jag tänkte snart bege mig neråt Göteborg också. Vill inte köra när rusningstrafiken tar fart igen. Usch!!
Och jaaaa....den där LISTAN, alltså. VEMS påhitt var DET??? *ser mig runt efter den skyldige*
Jasså...var det JAG som startade den....*rusar iväg med svansen mellan benen*
VildaMaria - såna där kommentarer känner jag allt för väl igen! Usch va det är tråkigt!
Sen att höra om andras förlossningar, det är bara TRÅKIGT.T.ex på jobbet häromdagen, så satt min närmsta arbetskamrat och pratade högt och vilt om hur mycket hon spydde under sin förlossning och hur elak hon var mot förlossningssköterskorna.
Nu är jag väl ett fall för sig, men jag är INTE rädd för smärta och jag har gått igenom en hel del smärta under alla operationer.
Visst, man kanske inte kan jämföra förlossning med benförlängning, men den smärtan höll i sig i ett halvår, inte ett halvt dygn, som förlossningssmärtor gör.
Och jag skulle för allt i världen aldrig få för mig att skrika elaka saker till sjuksköterskorna...
Hoppas verkligen jag är så behärskad när jag väl ligger där också...
Damon - jag håller på att skriva en graviditetsdagbok, alltså jag klistrar in bilder på magen, skriver om första sparken och första UL och så vidare...men jag kan inte kalla det scrapbook ändå, för det känns inte riktigt så seriöst...
Men på första sidan har jag faktiskt klistrat in det positiva graviditetstestet som jag tog i oktober och det håller sig fortfarande. Så det stämmer som jag läste någonstans - positiva test förändras inte, men negativa test kan visa positivt efter några timmar.
Nu ska jag köra ner till Göteborg, det har fortfarande inte slutat snöa, så håll tummarna för mig!!!
Kram kram,
Cissi
VildaMaria - nej, belängdsdifferensen har inget med Turners syndrom att göra, det bara bidde så...
Kardemumman - det är faktiskt inte så många som klappar på magen än. Svärmor klappar bara någon enstaka gång, sen är det några arbetskamrater som frågar om dom får lov att klappa...som om det vore ett husdjur...haha!
Jag har inga problem med det, för än så länge har ju inga helt okända kommit fram och klappat.
Min tvillingsyster var dock med om det flera gånger, hon blev totalt vansinnig! Men så har hon ju ett temperament som inte är att leka med...
Nu åker jag och mamma på musikal på Operan. Himla roligt ska det bli, jag lovar att berätta allt imorgon!
Kram på er!
Grattis Mab, på födelsedagen!! Vad fick du för presenter då, får man fråga det?
Kardemumman - Miss Saigon var precis så underbar som jag ville den skulle vara!
Tjejen som spelade huvudrollen (Kim) hade en helt otrolig röst och jag fick gåshud flera gånger.
Sen killen som spelade Chris, tror han heter Nicklas, har varit med i Melodifestivalen. Honom ska vi inte TALA om...vilken RÖST!! *himlar med ögonen*
Grät inte en enda gång...förrän allt var slut! haha...