Inlägg från: decemberflicka |Visa alla inlägg
  • decemberflicka

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Jag är JÄTTEDÅLIG på att röra på mig, tyvärr. Vet att jag hade mått bättre av det, men VAR finns tiden till det när jag pendlar som jag gör?

Saknar ridningen jättemycket, men det är ju ingen bra idé att ta upp den nu under graviditeten när jag inte har ridit på över ett år.

Men jag ska önska mig en termins lektioner på ridskola i julklapp tänkte jag...

• decemberflicka

Jag firar två-siffrigt idag!

Är helt slut i kroppen, var på Gekås/Ullared hela dagen igår och idag har jag varit ute och promenerat i det UNDERBARA vädret!

Jag har ny magbild också, om någon vill seeee...!

Ensam hemma ikväll, så jag har bränt en film, "Dagboken". Hoppas den är bra...och riktigt snyftig, det känner jag för idag...!

Hoppas ni har haft en bra helg, det har jag!

Skriver mer om Gekås i morgon, tror jag!

Kram,
    Cissi

• decemberflicka

Å så funkar inte DVD-skivan...buuhhuuuuu.
    Sitter här och tröstar mig med "bacon-snacks"...med coca-cola...åh, så gott! hihi...

Tänkte berätta vad jag köpte på Gekås i Ullared när jag ändå inte kan sitta i soffan och mysa.

Det var jag och svärmor som åkte. Så när vi kom in föreslog hon att vi skulle titta på bebiskläder med en gång.
    Det blev så. När vi kom fram så började hon leta med en gång...peka, visa, ropa "Åh, Ciiiisssi, titta den häääär...och en sån här MÅSTE du köpa och den hääär!
    Det slutade med att jag blev skitsur för att jag inte fick välja själv! Jag ville ju titta SJÄLV.
    Som tur var så fattade hon hinten när jag ignorerade henne och gick åt ett helt annat håll. Då sa hon "jag går och tittar på damkläderna..."
    Haha!
    Så sen fick jag gå där själv och titta...och längta...och känna.
    Det fanns ju så ENORMT mycket att välja på!

Det blev två pyamasar, fyra-fem body's, en liiiiiten mössa och det bästa av allt...två par snickar-byxor i mjukt jeanstyg...hihi. Så HIMLA söta!!

Sen hade jag fått i uppdrag att hitta kläder till min 6-åriga systerdotter Julia. Och det var om MÖJLIGT ännu roligare!! Hittade så mycket tuffa kläder till henne. Det blev tre par byxor, ett par ljusblå jeans, några lång- och kortärmade tröjor och en kjol...
    Hittade en ljusbrun-melerad t-shirt med lite glitter och annat mönster på som jag såg med en gång att den skulle gå bra ihop till de ljusblå jeansen...somrigt!

Sen hittade jag några mamma-tshirts, som satt jättefint. Har tvättat dom nu under dagen så jag kan ha dom i veckan.

Sen köpte jag massa fina kläder till Anders, som blev riktigt överraskad när jag kom hem, vi hade inte alls planerat något till honom. Men han var så snygg i sina nya skjortor och t-shirts...
    --------------

Nog tjatat om Gekås!

I förrgår ringde min storasyster och pratade om deras bil med mig. Dom har ju frågat om vi är intresserade av att köpa den.
    Det är en mörkblå Volvo 950 kombi från 1997.
    Vi blev erbjudna den för 55.000 och då får vi både sommardäck och vinterdäck. OCH min systersons bilbarnstol på köpet!
    Jag pratade med pappa om det imorse och han tyckte vi skulle slå till.
    Så nu har vi slagit till!
    Vi blir alltså Volvo-ägare i slutet av mars...äntligen är det färdigt!

Nu har jag väl tröttat ut er med mitt tjat...

• decemberflicka

Hur sjutton ska man råda en vän att lämna sin sambo som hon har ett barn med?
    Hur kan man stödja utan att leda i "fel" riktning?
    Hon mår dåligt i sitt nuvarande förhållande, har en annan som hon tänker mycket på (ingenting har hänt).
    Hennes sambo vill göra allt för att det ska bli bra igen. Jag tycker väldigt mycket om hennes sambo, men just nu tycker jag nog bara SYND om honom, förstår ni? Och jag tycker enormt synd om min vän...
    Hon vet inte vad hon vill...
    Jag har så svårt att råda!!

• decemberflicka

Mmm...jag vet.
    Hon ska gå till en psykolog idag, hon har helt tappat fotfästet säger hon.
    Det kanske är det bästa.
    Jag mår så dåligt av sånt här, kan liksom inte låta bli att ta till mig allt och gräva ner mig i det.
    Får ångest precis som hon. Mår dåligt och gråter för henne och sambon.
    Det är så jobbigt att behöva koncentrera sig på jobbet, när det enda jag vill är att vara hos henne.

• decemberflicka

*sjunger för Lyllo's knytte*

• decemberflicka

Majken...det är verkligen jättesvårt att stötta, men jag verkar göra det bra, eftersom hon återkommer till mig hela tiden.
    Jag minns det där med din syster, jag tyckte det verkade så konstigt att hon betedde sig så mot sina barn. Men det har alltså gått såpass långt som skilsmässa, det var tråkigt!

LabLover - usch, det låter inte alls roligt det där! Klappa magen från mig med... *kram*

• decemberflicka

Men åååååh...!!! Bonnmoran, grattis!! *KRAM*

När man ringer till BM, så brukar det lösa sig själv, hon brukar berätta vad man går igenom och vad du ska tänka på under graviditeten.

Det finns en bok som heter "Koka makaroner" och en annan "Du ska bli pappa".
    Min sambo har ambitionen att läsa någon utav dom böckerna, men har liksom inte tagit sig för det än. Men dom ska vara bra...

Lycka till!!

• decemberflicka

Ja, oooj va lugnt det har varit här idag! Mår ni bra allihopa?
    Snart ska jag åka hem till bästis och snuffa lite på hennes 2½-månaders bebis...*längtar*

• decemberflicka

Majken - jag håller tummarna för er dotter, det låter jätteroligt ju!! Å vilken träffande låttitel!

Idag är HÄLFTEN av oss på jobbet hemma i feber, magsjuka och förkylning. LAGOM roligt!
    Nu sitter jag här och nyser och inbillar mig massa saker...

Igår var jag ju som skrivet och hälsade på en av mina bästa vänner och hennes 2½ månad unga dotter - Nelly. Så otrooooligt sööööt!!
    Men eftersom jag har sjuklingar på jobbet ville jag inte utmana ödet och hålla, så jag fick bara titta...men det räckte. Camilla (min kompis) verkar vara en så otroligt BRA mamma och jag hoppas jag kommer få liiite av hennes lugn när min bebis kommer.

Mitt i fikan hemma hos henne så ringde min sambo och lät jätteförkyld.
    Men han var inte förkyld - han var LEDSEN!
    Man hade tackat av honom på jobbet igår och serverat tårta och givit blommor. Han hade blivit jätterörd, men kunnat hålla sig tills han kom hem.
    Han sa att han kommer sakna sina arbetskamrater något oerhört och det är JÄTTETRÅKIGT att behöva sluta.
    Jag tyckte så enormt synd om honom, men samtidigt så blev jag så lycklig över att han vågar visa känslor.
    Egentligen ville han inte belasta mig med något mer nu när jag har det jobbigt med familjen och så, men han visste inte vem annars han skulle ringa till...han är så söt!

Så idag har jag med mig hans favvo-bullar hem - kanelgifflar...*fnissar*

Bebis sparkar för fullt, det är så härligt! Men jag har inte fått någon spark, någonsin längre upp än mot naveln. Bebisen ligger VÄLDIGT lågt och det är ju inte mer än att jag börjar fundera på om det inte är en flicka ändå...för flickor brukar väl ligga lågt?

Nu ska jag börja jobba, för min kollega är ju naturligtvis en av de som är sjuka idag...buhuuu!!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas