Inlägg från: decemberflicka |Visa alla inlägg
  • decemberflicka

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Här kommer en bra länk som jag hittade...speciellt bra är delen om förlossningen, tycker jag.
    Jag har letat en del efter det men orkar inte riktigt sitta här i forumet och leta efter trådar om förlossning!

www.vardguiden.se/theme_startpage.asp

• decemberflicka

Till A lie och alla ni andra som faktiskt gillar sill - här kommer receptet på min sillsallad!

* 5-6 kokta tärnade potatisar
    * 1 burk matjesill
    * ½-1 dl purjolök
    * Rödlök (liten finhackad)
    * 1-2 dl gräddfil
    * 1½-2½ dl majonäs
    * 4 msk kaviar (Kalles blåa vanliga)
    * 3 dl hackat ägg
    * ½ dl dill

- Häll ner 1 matjesill-filé, skuren i bitar + potatisen i en skål
    - Rör ned lök, majonäs, gräddfil och kaviar.
    - Ställ kallt i 1-2 timmar, garnera sedan med ägg och dill.

Muuuums...
    Sen får ni ju självklart smaka av och se hur mycket av varje ingrediens nu vill ha...jag brukar ha lite mer gräddfil faktiskt.
    Man kan ha lättmajonäs/fettfri majonäs om man vill...

-----------------

Själv har jag pyntat med påskris här hemma nu, men det slutade med att katterna välte hela vasen med vatten och allt...bara för att det är SÅ roligt att jaga påskfjädrar...illa.
    Får se hur dom klarar natten...ställde ut allt på köksbordet, för där ute har vi inget vi är rädda för om det kommer vatten på det.

Ikväll har jag lagat en väldigt god pastarätt som heter "Italiensk kycklingpasta".
    Ta er en titt på www.arla.se/templates/Recipe.aspx&RecipeID=460&FromImageList=1

VÄLDIGT gott!!

Nu är det dags att lägga sig för att läsa och sova...

Börnen - för sjutton tjejen, hoppas verkligen du mår bättre snart, det är inte alls roligt att läsa om hur dåligt du mår...jag känner mig så maktlös...vill så gärna hjälpa dig!! *KRAM*

/C

• decemberflicka

Damon - jag fick faktiskt det tipset från en arbetskamrat precis. Tänkte pynta deras klättermöbel med fjädrar ikväll...hihi...

A lie...du tog receptet på sillsalladen också va?

Missisola - ja, vi märkte att det var liiite för lyxigt för att ha på en vanlig tisdag, men va sjutton, lite får man unna sig ibland...och ja, det var riktigt gott!!
    Och jaaaa...det syns att din mage växer, verkligen...va mysigt att se!

• decemberflicka

*håller tummarna för Börnen idag*

LabLover - blä, för att inte kunna frakta vagnen! Får man fråga VARFÖR det inte går att skicka vagnen? Blir det för dyrt?

• decemberflicka

Jag måste bara fråga...

Inatt vaknade jag av att bebis rumlade omkring i magen, blev sur, för klockan var bara 02.15. Men det visade sig att jag faktiskt hade ont i magen så jag gick på toa.

Men när jag kom tillbaka till sängen så började dom där jobbiga känslorna i magen...det var liksom inte bebisen som rörde sig, utan det kändes som om hela magen "skakade" och jag fick inte någon ro att somna.

Är det tarmarna som spökar, eller är det något annat?

• decemberflicka

LabLover...ja, precis, det skulle ju vara billigare...å så kostar frakten lika mycket som hela vagnen nästan...usch!

Ja, att det kände så där konstigt, det har det gjort några nätter fram och tillbaka i två-tre veckor...men inatt kändes det mycket!

Min pappa ringde mig nu och frågade om man inte kunde göra något för att "stampa på gasen" för bebisen, han verkade lite orolig...
    Jag sa som det var, att bebis mår bra och den rör sig och andas som den ska, men eftersom jag själv inte är så stor så är det inte konstigt att jag inte får någon jättebebis. "Men Anders är väl normalstor?" frågade han då.
    Men jag fortsatte bara att försäkra om att bebis mår bra, den växer i en jämn kurva, men den ligger lite under medelkurvan bara.

-"Ja...jo...bara du och barnet mår bra, så är jag glad"...sötaste pappa....

• decemberflicka

Lyllo...njae, jag är inte säker på det faktiskt...hicka känns annorlunda.

Nu har jag sökt lite på det här på forumet och vad jag ser så finns det två alternativ - antingen hicka (njae) eller så är det ett tecken på att bebis förbereder sig på att fixera sig.
    Är det verkligen dags REDAN isåfall...är ju bara i vecka 29!

• decemberflicka

Min storasyster sa att mina burr och ryckningar i magen kan bero på att bebis flyttar sig från sida till sida, det kan kännas obehagligt!
    Nu känner jag att jag börjar ta över den här sidan igen...*kniper mun en stund*

• decemberflicka

På tal om skor...jag fullkomligt AVSKYR att prova skor!!!
    Men jag har ju en sån där pissig anledning att jag behöver olika storlekar.
    jag har 32 på högerfot och 35 på vänsterfot.
    Ibland så har jag tur och hittar ett par skor som passar, men då måste jag ju lämna in dom på förhöjning av högerskon, eftersom jag fortfarande har en benlängdsdifferens på 2 cm.

Om jag beställer ett par skor från ortopedtekniska så måste jag vänta 6 veckor på att dom ska bli färdiga...

BLÄ!!

• decemberflicka

VildaMaria...*skrattar* Ja, aldrig är man riktigt nöjd...

Vad ska ni allihopa hitta på i påsk?

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas