Inlägg från: decemberflicka |Visa alla inlägg
  • decemberflicka

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Börnen...nu blir vi riktigt oroliga för dig och Mini ju!! Du _måste_ ta det lugnt, LOVA det!!

Liten...fy sjutton, det där lät inte roligt...eller jo, på nåt sätt gjorde det det, men usch för att befinna sig i den sitsen...både som dig själv och som din sambo...hur känns det nu i höften?

Själv så är jag insnöad IGEN!!
    Ställde mig och försökte sopa bort all jäkla snö som kommit i natt från min bil...men det slutade med att jag fick ont över magen, gissar på att det var en sammandragning. Så jag fick snopet gå hem igen...där sambon står påklädd och ska gå ut till sin egen bil.

Så nu sitter jag här och jobbar igen. Hoppas mina arbetskamrater inte blir alltför sura på mig...men jag hörde att det snöat om möjligt ännu mer i Göteborg, så kanske dom förstår!

Igår fick vi svar på TRE av våra annonser!
    En videokamera, sambons bärbara dator och vårt akvarium...hihi!
    Så nu ska vi köpa ny ny videokamera för dom pengarna. Mysigt va?

Kram kram!

/Cissi

• decemberflicka

VildaMaria...vilken oerhört pedagogisk läkare ni hade...*fnissar* Va kul med en pojke, och vad spännande!!!

A lie - jag gillar platina!! Fast din favorit, carbon är nog den jag skulle valt själv. Och jag har ju valt den kombinationen, fast en Brio.

Majken - min sambo tycker också det börjar bli jobbigt att väntan är så lång. Men jag är nog ganska glad att den fortfarande är där inne, eftersom jag har så mycket kvar att göra innan!!
    Jag har ju inte ens börjat boa...för jag vill boa i vårt nya hem!

/Cissi

• decemberflicka

Hej på er flickor!

Jag gjorde precis en riktig nostalgitripp!

Jag har nu beställt sångboken "Nu ska vi sjunga". Har ni sjungt med den någon gång?

Min mamma hade den här vi var små och när jag var på Ullared i höstas, så köpte jag den skivan, med 40 låtar på.
    Så nu ska jag lära mig sångerna utantill...och jag låter bebisen lyssna på den ibland...hihi!!

Kram kram

*får härlig gåshud när jag hör "Goddag, min fru, nog blir ni trött på lillan?
    -Åh nej, min fru, åh nej min fru, nej aldrig i min lag!
    Ni ser ju, ni ser ju, att visst besvär man har...men lillan, hon är ju det käraste jag haaar"

• decemberflicka

damon - jajjamensan, bebis hör dig, klart och tydligt!
    Jag satte igång "Nu ska vi sjunga" på datorn igår och spelade för bebis...hihi

Missisola - den börjar, precis som du säger, krypa uppåt...spännande...!

Idag har jag lite ont i magen, fick inte i mig frukosten så bra heller...å så är en arbetskamrat magsjuk, så jag inbillar mig att det är något sånt på gång...

• decemberflicka

Har ni hört något av Lucie Silvas?
    Hon sjunger en låt som spelas mycket på radion nu "What you're made of".
    Jag laddade ner hela hennes album igår...så härlig musik!

Här i Uddevalla skiner solen från klarblå himmel. Helst av allt hade jag velat springa ut och mysa i det härliga vädret, men min mage tillåter inte det.
    Jag tror jag börjar bli magsjuk...så jag åkte hem vid lunch idag. Sovit 2½ timma...det kniper fortfarande...blä!!

Fick ett mail idag från Rörshopen som ligger i Göteborg. Jag mailade dom och frågade om en sån där badkars-sits.
    Dom har en sån för 435 kronor! Jag blev jätteglad, för en sån har jag letat efter länge. Jag gillar inte att stå upp i badkaret när jag duschar, är rädd för att halka.
    Just nu har vi bara dusch, men när vi sen flyttar kommer vi få badkar och då kommer jag vara klumpigare än jag någonsin varit, så en sån kan vara säker...

Hoppas ni mår bättre än mig!

Kram
    /Cissi

• decemberflicka

Missisola - ja, BabyBjörn har ju blivit ett sånt erkänt märke, så dom kan verkligen med att sätta ockerpriser!! Jag ska INTE ha en sån!!
    Vi har förresten bara -2 här nere...vid ekvatorn...

damon - min storasyster har haft en mjuk skötväska till sina barn och hon trivs bra med den, medans min tvillingsyster köpte en hård BabyBjörn-väska.
    Jag måste "tyvärr" säga att BabyBjörn-väskan verkar jäkligt bra, trots att det är så dyrt...

• decemberflicka

Jag är magsjuk...

Var så spänd i magen hela dagen igår, mådde illa till och från...
    Igår kväll hade jag halsbränna och sura uppstötningar, trots att jag tagit medicin två gånger.
    Försökte sitta upp och sova, men det gick inget vidare.
    Sen gick jag ut på toa för att dricka vatten och där kräktes jag...blä!

Men spänningarna i magen försvann, så jag fick iallafall sova.

Idag lovade sambon att komma hem tidigt, eftersom han är i Göteborg och jobbar idag. Men jag vågar inte hoppas för mycket, hans jobb är oförutsägbart. Han kan lika gärna bli tvungen att åka ända upp till Tanum igen...

Vill haaaa honom hääär...*gnäll*

• decemberflicka

What she senses for you
    The day you deliver, outside will be blustery. Your baby will arrive in wee hours of the morning .

After a labor lasting approximately 17 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 11 pounds, 15 ounces, and will be 22 inches long. This child will have hazel eyes and a lot of hair.

• decemberflicka

damon - åh,vad ont det gör i mig att läsa om din morfar!!
    Jag hoppas _innerligt_ att han klarar sig igenom det här och får se ditt barn...!!! *KRAM*
    ----
    Jag är FRISK nu!! Idag blir vi bjudna på lunch av jobbet, så då kan jag ju inte vara sjuk...*fniss*

Å imorgon bär det av till Gekås i Ullared!!!...med svärmor...

• decemberflicka

Vad allt är jobbigt just, JUST nu...
    Min tvillingsyster har det så jobbigt...det är skitsvårt att veta vad man ska säga och göra.
    Jag kan bara finnas där för henne, men ibland känns det inte som det räcker.
    Ibland vill jag lixom bara lyfta upp henne ur det jobbiga och lyfta fram henne dit till den plats hon vill vara.
    Förstår ni?
    Jag hoppas bara hon finner en lösning...SNART!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas