• Fluortanten

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Ja nu var jag allt snäll
    Slänger in tråden här I FALL ATT ngn av personliga skäl vill eller behöver vara anonym.

Nu till frågan:

Låt säga att du av ngn anledning inte längre kan ta hand om ditt/dina barn. Dödsfall eller ngt annat olycklig kanske inträffa och ditt/dina barn behöver ngn/några som kan ta hand om det/dem. Skulle du då kunna tänka dig att låta ett homosexuellt par få adoptera barnet/barnen? Eller skulle du välja ett heterosexuellt par framför det homosexuella?
    Motivera!

Personligen tror jag inte att föräldrarnas sexuella läggning har ngt att göra med hur pass bra, passande eller kapabla de är som föräldrar och hur de uppfostrar barn. Men det skulle vara intressant att få höra fler åsikter om detta.

MEN inga påhopp eller fördomar nu TACK! Jag söker främst ett svar på frågan och en motivation till varför. Låt detta bli en trevlig tråd. Ok?

• Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
  • fatima

Pokemon jagb har vid ett flertal ställen beskrivit det du undrar, jag tror att gud vägledit människan sedan vi skapades.
    I vägledningen ingick att begränsa vår sexuella attraktion så att den blev gynnsam för vår överlevnad.

Någon skrev att man blir sexuellt attrahetad av pesonen, INTE KÖNET, vilket betyder att detta med KÖN är inlärt, om vi i dagens samhälle bestämmer oss för att aktivt verka för att bli KÖNSNEUTRALA kommer följden bli att vi inte begränsar oss med blockeringar utan man kommer välja sin partner utifrån PERSON och KÖNET är irrelevant.

Jag tror alltså att man kan arbeta bort blockeringar,MEDVETET, eller OMEDVETET

• Pokemon

Utopia

Och detta skall bara inskränkas då det finns en anledning att göra det, alltså om de riskerar skada andra. Och då kan man hävda att sexet KAN leda till barn och därför är det inte ok. Men då anser jag att lagen måste sättas hårdare mot andra grupper i så fall, som också riskerar få skadade barn

just det. och homosexuella par kan inte få skadade barn...

sen kan jag medge att det kan finnas biologiska attraktioner, som gör att vi dras till vissa lämpliga partner.
    Är dock tveksam till om det finns blockeringar som hindrar oss rent biologiskt att attraheras av t ex syskon. Därför tror jag naturen träder in och gör reproduktion omöjligt. Det tror jag i så fall skulle vara en social blockering, d v s inlärt.

• fatima

Utopia, precis som du skriver finns det mängder av människor som riskerar att få skadade barn.
    Att staten bestämmer vem som skall få barn vet vi ju genom historien att det har fått förödande konsekvenser då de ville sterilisera handikappade människor osv..

• fatima

Pokemon, förklara vad du menar, skäl till att tro, jag förstår inte vad du menar?

• fatima

En viktig fråga här är, ni som tror att blockeringar mot syskon och det egna könet är inlärt, vad anser ni då om de barn som växer upp i familjer som inte representerar dessa "gamla tiders" blockeringar, påverkas barnen eller inte ?

• fatima

I många muslimska länder är otrohet något fruktansvärt skamligt, ja det är olagligt och om det finn ögonvittnen kan man bli dömd, däför sker otrohet aldrig öppet, pga att samhället inte anser att det är lagligt.

Är otrohet en blockering som vi kan lära våra barn, i vårat samhälle där otrohet inte är olagligt, tror ni det har bidragit till mer otrohet?

• QrazyQuties

Usch, jag måste faktiskt säga, som FÖREDETTA troende MUSLIM och som homosexuell med ett barn på väg och stundande bröllop att jag SPYR på den här jävla debatten.

NEJ Fatima! Jag tycker INTE att det är relevant för oss homosexuella att få veta varför troende anser att gränsen skall dras vid äktenskap och barn. För jag och många, många andra BRYR oss ärligt talat inte om varför! Därför att de flesta troende bryr sig inte ett skit om att lyssna på oss (och först och främst "predikande" muslimer). Varför ska vi då sitta och lyssna på deras (LÄS: ert) skitsnack!!!!

Jag tycker att det är dags att hålla sig till ämnet och besvara TS fråga, istället för att sitta och diskutera otrohet, incest och pedofili i arabländerna bl. a.

STICK TO THE F****ING SUBJECT!!!!

*arg, förnärmad och kränkt*

/STOLT ICKE-MUSLIM

• fatima

jenny H

ledsen om du tycker debatten är jobbig, men så länge vi anser att det är intressant att debattera detta ämne så spelar det inte så stor roll om du skriker Jävla skitsnack.

ja du kan ju oxå svara på frågan om du tror att sexuella blockeringar är inlärda?

• fatima

Och du kan ju oxå svara på frågan om det är personen och inte könet man faller för hur vet man då att man tillhör en viss grupp, homo, bi, hetro

• QrazyQuties

*skrattar*

Nej du, jag tycker du kan fortsätta diskutera frågan med dig själv... (som vanligt) Lägger inte energi på att diskutera åsikter som folk har läst i en bok så att de slipper fundera på vad de själva tycker.

Dessutom så tycker jag att du (och om de finns fler som orkar diskutera det här med dig) ska ta och starta en ny tråd och låta TS få ha den här tråden i fred.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in