• Fluortanten

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Ja nu var jag allt snäll
    Slänger in tråden här I FALL ATT ngn av personliga skäl vill eller behöver vara anonym.

Nu till frågan:

Låt säga att du av ngn anledning inte längre kan ta hand om ditt/dina barn. Dödsfall eller ngt annat olycklig kanske inträffa och ditt/dina barn behöver ngn/några som kan ta hand om det/dem. Skulle du då kunna tänka dig att låta ett homosexuellt par få adoptera barnet/barnen? Eller skulle du välja ett heterosexuellt par framför det homosexuella?
    Motivera!

Personligen tror jag inte att föräldrarnas sexuella läggning har ngt att göra med hur pass bra, passande eller kapabla de är som föräldrar och hur de uppfostrar barn. Men det skulle vara intressant att få höra fler åsikter om detta.

MEN inga påhopp eller fördomar nu TACK! Jag söker främst ett svar på frågan och en motivation till varför. Låt detta bli en trevlig tråd. Ok?

• Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
  • DaCiss

lamia:
    Hmm det verkar inte vara accepterat att fatima har sin åsikt här. Folk kommer med såna kommentarer om att hon får stå för sina fördomar ifred. Men det ska vara helt accepterat att de flesta här tycker syskonkärlek är så äckligt och hemskt och det ens utan motivation? Varför får ni tycka så om den saken men fatima verkar inte få tycka som hon gör?

• QrazyQuties

DaCiss.... nu undrar jag var du har sett att Lamia har diskuterat syskonkärlek och sagt att det är äckligt och hemskt. Kan nämligen inte hitta det.

Du kanske bör fråga de som har uttalat sig om detta istället?

• Yiskah

JennyH: Jag håller fullständigt med dig och jag tycker det är på tiden att fler än jag kommer in i denna tråden och ryter ifrån på skarpen om man så skall behöva bli otrevlig till på köpet. Vi jämförs trots allt på var o varannn sida här fortfarande med incest, sen får de komma och påstå att de gör det för att diskutera blockeringar. Bara en dålig ursäkt och bortförklaring. Klart man blir förbannad! Och det handlar inte om osäkerhet som Fatima säger, tvärtom. De religiösa är proffs på att manipulera med folks hjärnor, vända och vrida på saker till deras egen fördel och sen använder de guds ord som ursäkter och som rättfärdigar deras eget beteende! Jag har respekt för troende som kan tänka själva, men jag har noll respekt för religiösa fanatiker, oavsett om de kallar sig muslimer, jehovas, kristna eller satanister för den delen. Men jag har ju sett en röd tråd följa genom denna långa diskussion och det är att religiösa människor har en syn på saken och alla vi andra en annan och vad säger det? Jo det tycker jag säger allt!!! Sen får ni väl säga att jag har fördomar då, men jag kan säga att jag har sett på nära håll och då menar jag VÄLDIGT nära, vad religiös fanatism kan leda till och hur det kan gå när en religiös människa en dag vaknar upp ur sin koma och skall ut i verkligheten. Då ramlar dennes värld ihop totalt och hur de känner att de levt i lögn och måste bygga upp en ny grund att stå på och med detta kommer skam och skuldkänslor som sitter djupt rotade efter år av manipulerande och ren hjärntvätt "för att en högre makt kallad gud" ser och kommer straffa dig. Detta är så hemskt!!! Hur kan man för den delen pracka på sina barn något sånt här? DET kan jag fråga mig istället för om heterosexuella skulle vara bättre föräldrar än homo. Skall religiösa människor få adoptera?

• DaCiss

Ja det där om fördomarna var riktat till lamia jo. Men läs denna mening igen:

"Men det ska vara helt accepterat att de flesta här tycker syskonkärlek är så äckligt och hemskt och det ens utan motivation? Varför får ni tycka så om den saken men fatima verkar inte få tycka som hon gör?"

"De flesta här" skriver jag tycker så om syskonkärlek och sen frågar jag "varför får ni tycka som ni gör?" Så det riktas väl till "de flesta"? Ok skulle skrivit det i ett nytt stycke då men varför fastna på en sån liten sak och frångå min fråga. Verkar bara vara ett sätt för att irritera mig på och dessutom kringå min fråga i inlägget.

• DaCiss

Yiskah:
    Och varför tycker du det är så hemskt att läsa om syskonkärlek här i denna tråd? Kan kanske du svara på vad det är som är så hemskt med syskonkärleken att det ska kännas så vidrigt att läsa om den i detta samband?
    Och det känns inte alls ok att mena att någon ljuger och säger att det bara är bortförklaringar. Varför läsa mellan raderna sånt som inte står där och inte tro på personen då den säger gång på gång vad den menar? Varför bara se negativt i allt? För att du vet att hon är religiös?

Det är jag ganska less på att folk ska ha fördomar mot religiösa personer. Men det verkar också vara en vanlig faktor idag och helt accepterat att ha fördomar mot just religion. Ingen verkar då reagera om man talar illa om dem på något vis. Det är konstigt att det verkar vara allmänt detta fenomen, vissa saker är det ok att tala illa om men vissa saker får man passa sig om man säger nått emot alls. Hur kommer det sig?

• DaCiss

JennyH: det är nog bara att läsa igenom fl:s regler. Fick du ingen förklaring så hittar du den nog där.

• DaCiss

Ja du jag vet inte vilken du fick men kan gissa att det var något av de sista du skrivit som blev anmält för du har inte låtit vidare trevlig mot motdebattörer här. Man kan ha starka åsikter, man kan bli arg och sur men man måste ju kunna diskutera sakligt och sansat för det, utan otrevligheter.

• DaCiss

Mer inlägg som bestyrker det att det verkar vara helt lämpligt idag att ha fördomar mot religioner så där bara utan vidare. Vissa saker får man enligt samhället tycka illa om, vissa saker SKA man tycka illa om, vissa saker får man helt enkelt inte tycka illa.. Hur gick det med fria viljan och åsiktsfriheten egentligen?

• Bia

Inta bara sådär utan vidare!!
    Vill du veta mer får du gärna fråga mig personligen så kan jag förklara!!

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in