• Fluortanten

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Ja nu var jag allt snäll
    Slänger in tråden här I FALL ATT ngn av personliga skäl vill eller behöver vara anonym.

Nu till frågan:

Låt säga att du av ngn anledning inte längre kan ta hand om ditt/dina barn. Dödsfall eller ngt annat olycklig kanske inträffa och ditt/dina barn behöver ngn/några som kan ta hand om det/dem. Skulle du då kunna tänka dig att låta ett homosexuellt par få adoptera barnet/barnen? Eller skulle du välja ett heterosexuellt par framför det homosexuella?
    Motivera!

Personligen tror jag inte att föräldrarnas sexuella läggning har ngt att göra med hur pass bra, passande eller kapabla de är som föräldrar och hur de uppfostrar barn. Men det skulle vara intressant att få höra fler åsikter om detta.

MEN inga påhopp eller fördomar nu TACK! Jag söker främst ett svar på frågan och en motivation till varför. Låt detta bli en trevlig tråd. Ok?

• Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
  • Lamia

Utopia
    Jag har inte bara läst de sista sidorna..jag har läst långt bakåt, och ett bra tag bara läst innan jag började skriva här.
    Jag klankar inte ner på fatimas tro, har inte med ett ord talat illa om Islam.
    Det jag derimot ser är att fatima använder SIN tro som ett legitimt sätt att bevisa hur onaturligt homosexuallitet är.Också genom att dra till med något som hon tydligen heller INTE tycker är okej, incest mellan syskon, forsöker hon att få oss att förstå hur illa dette är. Jag tycker inte hennes argument är det dugg respektfulla. Som homosexuell och förälder känner jag mig kränkt o ledsen av mycket som har blivit uttalat här inne.

• QrazyQuties

Lamia

Kan inte mer än instämma. Och så fort man säger att man känner sig kränkt eller diskriminerad så får man höra att "inget har varit menat att vara diskriminerande". Nej men om man KÄNNER sig diskriminerad då??? Ingen bryr sig om det.

• Pamela

Jag forstar inte att vissa haer inte verkar inse att vissa paralleller aer kraenkande utan bara fortsaetter i samma spar!
    Mer aen en person har uttryckt sitt ogillande men det avfaerdas med att det aer "en haelsosam diskussion daer vi bara forsoker forsta varandras graenser...!!" och "om du tycker att dessa paraleller aer sa irrelevanta varfor deltar du da i diskussionen?"! Hur kan ni inte se att i och med att vissa har uttryckt att de kaenner sig diskriminerade o kraenkta att det aer dags att byta diskussionens inriktning, men envisas att fortsaetta och daermed behandlar andra medlemmar med respektloshet!

• Pamela

DaCiss:

Du aer verkligen ute pa hal is och du kunde inte vara mer fel!

For det forsta har jag aldrig diskriminerat Fatimas asikt eller var hon drar sin graens. Mina inlaegg har faktiskt ganska sa saellan (kan raekna dem pa en hand!) varit riktade mot henne sa det forvanar mig att du skriver detta.
    Ja Fatima har motiverat grundligt, och i din asikt har inte jag det, men for mig raecker det att saega att jaemforelserna aer absurda iom att de aer kriminella o olagliga. For mig behovs det inte mer motivation aen sa. Dessutom har jag sagt att i min uppfattning sa aer era exemplar rent hypotetiska och daerfor har jag svart att se sambandet eller att det skulle vara en produktiv jaemforelse. Detta godtar du tydligen inte.

Vad som uppror mig och vilket ni vaegrar att ta nagon notis om,
    haer hittade jag ett prakt exempel:

Jenny H skrev 18:09:
    *arg, fornaermad, kraenkt*

aer inte detta en indikation att debatten har en gravt kraenkande ton for vissa medlemmar haer inne da? hur klart maste ni fa det skrivet for att forsta?

dessutom svarar Fatima:
    "ledsen om du tycker debatten är jobbig, men så länge vi anser att det är intressant att debattera detta ämne..."

????????????????????????????????????????????????????????????????????

och respekten i detta ligger? forklara det for mig, skulle vara intressant att veta.

• PernillaCharlie

För mig är det enkelt.

Bara för man är Homosexuell gör den inte automatiskt till en bra förälder precis som att om man är Heterosexuell gör det inte heller.
    Om jag hade två par med samma förutsättningar som god ekonomi tryggt boende och ingen kriminell historia att välja mellan. Dvs ett homo och ett hetero. Så skulle jag tänka så här: Vad vill jag att mitt barn ska lära sig i livet? Jag vill att mitt barn ska bli fritänkande och fördomsfri.
    I det kan båda paren kugga lätt. Bara för man är Homo gör det inte att man automatiskt fördomsfri och fritänkande.
    Men... Chansen är större att jag tar rätt par om jag väljer homoparet.
    Varför? Logiskt tänkande. Hur många heteroföräldrar läser man inte om eller hör talas om som misshandlar, våldtar, misssköter, eller visar noll kärlek till sina barn varje dag? Inte är det ovanligt.
    Men hur många homosexuella föräldrar hör man sådana saker om?
    jag kan faktiskt inte komma på nån gång alls.
    Och ändå tror jag att Homosexuella som adopterar är under mer observation än hetero. Tyvärr. Men säger inte det här nåt?

Jag kanske låter inskränkt men jag tror på det här.
    Ett hetero par som är fertila kan bara hoppa i säng och göra sig en unge medans ett homopar inte kan det. Chansen att mitt barn ska få all den kärlek den behöver är större på homosidan.
    Sen att folk pratar om att barnet får en skev bild av vad som är mamma och pappa tycker jag bara är larv, barn är inte dumma i huvudet.
    Man ska inte dumförklara barn.

• Glass

Utopia, jag är imponerad av dina inlägg. De är mycket, mycket bra

• fatima

tack UTOPIA

Du klargör mitt syfte med denna debatt, att genom att HITTA SIN EGEN GRÄNS få mer förståelse för andras.
    Men på vissa håll kanske det ändå inte gått fram, men jag hoppas det gör det snart.

Eftersom homoadoption är ett FAKTUM så är det inte dem som tillhör majoriteten som behöver förklara sina argument, utan det är de som tycker annorlunda.
    Blir bara så trött om mina förklaringar varit förjäves!!!

genom att gång på gång dra upp syskonen som aldrig träffat varandra och förklara att de inte har en sexuell blockering, har jag försökt få andra att förstå varför JAG ser något posetivt med sexuella blockeringer.

Och JAG ser att det är för vårat bästa och JAG tror att man kan arbeta bort blickeringer därför vill JAG lämna mina barn till en familj som tycker dessa BLOCKERINGAR är bra.

Har jag varit tydlig nog

Allt handlar om att förklara vad JAG tycker och VARFÖR inte att få atndra att må dåligt!!!

• fatima

Pokemon, du skulle bara veta hur medveten jag är om min vackra tro
    Allt jag gör är helt frivilligt, ingen präst kontrollerar vad jag gör om jag ber eller inte osv..
    Det är totalt upp till mig.
    Ingen församling heller som har koll, eller försöker hjärntvätta andra.

Och Yiskah, jag är inget hjärntvättat proffs som vänder o vrider på ord,jag är en helt vanlig svensk 24 årig tjej som har en helt vanlig man och ett helt vanligt barn och som älskar att dikutera livsåskådningar.
    Och jag har helt vanliga svenska vänner alltså inget sektliknande här inte

ISLAM betyder FRED, fred med sig själv o sin själ.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in