• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Bebis

Blev lite förvirrad nu så jag måste få fråga för ett tag sen frågade jag om man fick avsäga sig svar i trådar o ni svarade då att det kunde man inte eftersom man inte fick hitta på egna regler i inläggen.
    MEN läste just en tråd där en person frågade en fråga om en sak (vill ju inte hänga ut nån) o då hade en moderator gått in o varnat i tråden med att man bara skulle skriva positiva saker o i princip hålla med TS....

Det låter ju i mina öron liiite konstigt....
    Iofs handlar ju tråden om en enskild person men det borde väl inte spela nån roll?? Lika regler ska väl gälla överallt?

• Björkeli

Bebis: Det hör ju inte till god nettetikett, eller vad det heter, o tala illa om andra forna FL-medlemmar, FL medlemmar eller privat personer överhuvudtaget. En offentlig människa får man diskutera om det rör dess "offentliga person".

Så det är nog därför en moderator sagt till för att tråden inte skall balla ur med negativa inlägg kring någons person...

• Bebis

Jo jag förstår det men TS frågar ju om folk håller med henne o då borde man ju få diskutera emot... annars ska väl inlägget bort om man inte får diskutera personer...

• Björkeli

Bebis: Nja, egentligen frågar hon efter fler som tycker som hon...

"Någon mer än jag...

O reglerna säger att vi inte får diskutera negativt om andra, o då är det bara o följa dem. Sen behöver man inte hålla med i TS åsikt, men det är onödigt att slänga in; "Så skönt o vara av med henne" t ex.

• Bebis

JO just det här fallet var ju lite speciellt i o med att det handlar om en person men om jag tex skulle starta en tråd om 5mm o lovorda den o fråga efter andra positiva så skulle jag praktiskt tagen bli halshuggen av alla dem som inte gillar den... känns lite tråkigt..

• Björkeli

bebis: Men då handlar det ju om en sakfråga o om att bemöta ens åsikter i sakfrågan.

• Bebis

Mhhh men jag tycker ändå tråden ska bort i så fall för det e ju en privatperson som diskuteras... jaja.. man lär så länge man lever

• My 2

Bebis: Vi brukar låta "hyllningstrådar" ligga kvar under förutsättning att de är just det: hyllningsstrådar. Egentligen är det mot reglerna om vi ska tolka dem bokstavligt talat men Patrik har ju gett oss ett litet utrymme att tolka reglerna i ljuset av "kulturen på FL" och det är det vi gör när vi låter just den tråden vara. Skulle den ändå urarta tar vi givetvis bort den.

/my
    tjänstledig moderator

• My 2

ming: Han driver denna och Bröllopstorget, som sitt levebröd, enl. hans egna uppgifter går dock inte FL runt just nu, han behöver fler sponsorer för det.. och betalande medlemmar... det är säkert därför han just nu lägger allt krut på att programmera plus-tjänsterna, som han tänker ta betalt för...

/my
    tjänstledig moderator

Svar på tråden Moderatortråden