• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Bebis

Mmmm förstår det... Men när det är en direkt fråga så där.. Enligt många.. beror väl på hur man tolkar det.. är risken stor för negativa inlägg...

• Centurion

Varför får man inte en varning eller tillsägelse innan man blir av med anonymitetsfunktionen?

• Patrik

Gör här ett klargörande ang. tillsägelse och varning...

Jag har nu uppdaterat forumpolicyn där det nu tydligt står vad skillnaden mellan dessa begrepp är.

Alltså en tillsägelse får man om man bryter mot kultur, beter sig illa åt, är störande eller är provocerande men som dock inte är tydliga medlemsbrott. En tillsägelse kan även göras direkt i en tråd utan att behöva behandla någon forumrapport, t.ex. för att styra upp en tråd som tenderar spåra ur, som moderator postar man ett inlägg där man begär förbättring.

Varning får man om man tydligt bryter mot medlemsvillkoren, trotsar tillsägelser eller medvetet utnyttjar tjänsten på ett helt fel sätt.

Informationssidan om moderatorernas roll är på gång jag har bara ännu inte hunnit med den vilket kommer underlätta då den sedan kan användas för att hänvisa till när en moderator möter kritik eller annat som rör dennes beslut.

• Centurion

Jag väntar fortfarande på svar på min fråga.. Varför utdelas det inte en varning eller tillsägelse innan funktionen dras in?

• CB72

Bebis- Kom till tråden så diskuterar vi vidare där ,,eftersom saker å ting verkar vara ett missförstånd..
    Du har fått svar från moderatorena, å även från mig i tråden.

Se även Björkeli svar här ovanför, jag frågar om det var någon mer som saknar Labolinaa?,,

...

//CB72..

• Utopia

Bra jobbat Patrik!!!!!!!

Men kommer det att utökas med några ord kring vilka moderatorerna är och vad de har för befogenheter?

• Du är för liten

Under rapportera kan man läsa att man kan välja "namninsamling" som orsak till rapporten och att det ger en varning om det stämmer.
    Varför detta? Vad menas liksom? Faller det under att inte ge tung kritik åt företag (namninslamlingar kan väl handla om t.ex. tjejen som blev våldtagen o man samlade in pengar till henne runtom i landet) eller gäller det alla slags namninsamlingar som har pågått här? Blir förvirrad..

• Isolde

Du är för liten,

Som jag har tolkat namninsamling handlar det om upprop av olika slag: "Skriv under på att alla taxar är dumma, och så skickar vi ett protestbrev till Kennelklubben", ungefär.

Att be folk skriva under en lista med sina nick, i syftet att visa vilka som tycker likadant om en fråga här på FL, är INTE namninsamling, har vi fått veta.

• Du är för liten

Isolde jaha, tack för svaret, jag blev hemskt konfunderad över det nämligen
    Förstår att kennelklubben inte skulle uppskatta det

• Centurion

HALLÅ!
    Kan inte jag också få svar på min fråga? Har just läst regler & policy och undrar hur det fungerar..

Svar på tråden Moderatortråden