• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • three times a lady

Läste precis i en annan tråd att man INTE får ha mer än ett användarkonto. men jag hittar inget om det i reglerna?

• My 2

Det står när man registrerar sig men tyvärr inte i reglerna.
    /Moderator

• Venus

TTaL Såhär står det i medlemsvillkoren;

"7. Signaturer och inlägg i annans namn.
    Det kan vara svårt för redaktionen att veta om inlägg skrivs i någon annans namn, men om vi får en anmälan om att någons namn utnyttjats raderar vi inläggen i efterhand. Man får inte heller utge sig vara någon man inte är, t.ex en gravid kvinna fast man i själva verket representerar en butik. Det är endast tillåtet att använda en (1) signatur per person."

www.familjeliv.se/medlemsvillkor.php

Så det står med att man bara får ha en signatur per person, även om det kanske inte står fullt så öppet som man kanske hade hoppats...

• three times a lady

Venus: ok, det hade jag missat. Trodde inte det var tillåtet, så jag blev lite förvånad när jag inte hittade det någonstans.

• Venus

Jag förstår att de flesta missat det...
    För mig ingår det i god netikett att bara ha en signatur/ett användarnamn, så för mig har det varit en självklarhet...

Men nu vet alla vart de kan hitta det (de som läser här i alla fall )

Gud vad jag är dålig på att skriva under i denna tråden

//Venus, Moderator

• ming

Snälla moderatorer. Kan ni inte be Patrik kolla upp i Sena abort-tråden, om tråden ska stängas eller om personerna har samma ip, eller vad som helst. Den har ju helt spårat ur.

• Zazla

Japp jag har bara fått en varning. Jag är ganska stolt över mig själv faktiskt...

• Marlin

Reagerar också på Sena abort-tråden... Är det samma person som skriver under flera olika namn eller vad är det som händer? Det känns som att det vore bra att kolla up den tråden.

• Roisin Dubh

ming o Marlin, det ligger redan ett mail i Patriks inbox.

Allt vi kan göra so far. Kom ihåg att ingen ska dömas på förhand!

Svar på tråden Moderatortråden