• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Du är för liten

Jag undrar också Centurion, fick min indragen av ett misstag o det suger ju då om jag gör ett misstag igen får den idragen i en månad!

• Centurion

Mm jag tycker att det vore på sin plats att börja med att varna om funktionen används utan grund. Förstår liksom principen att man inte ska kunna gömma sig bakom funktionen för skräpsaker. Fortlöper missbruket efter detta är det naturligtvis bara att spärra funktionen.

• My 2

Centurion: I tveksamma fall kan en moderator t.ex. be en anonym avslöja sig i tråden, vi brukar också avvakta någon timme efter en trådstart för att se om personen upptäcker sitt misstag och är villig att rätta det.

"Varningen" har du ju annars fått när du skrev på medlemsvillkoren, det är din skyldighet att veta vad som gäller

/my
    tjänstledig, strejkande moderator

• Bebis

Fråga, får man en varning när man får anonymiteten indragen eller är det en skild sak?

• Du är för liten

Jag vill undra varför jag vid mitt första anonyma misstag (tänkte vara anonym, ändrade nilägget och tog bort anledningen till att jag skulle vara anonym men var ändå anonym) fått den indragen i mer än en vecka?

"Eftersom du använt anonymfunktionen felaktigt så får du den i enlighet med vår forumpolicy tillfälligt indragen"
    En vecka, var tiden, nu är det 9 dagar och tickar på, fick det där den 7/3
    Jag menar om det skall vara såna här åtgärder får dom ju fungera också...

• Centurion

"Missbrukas anonymiteten på sådant sätt att det strider mot användarvillkoren dras denna förmån in permanent. Man får t.ex inte gömma sig bakom anonymiteten för att kränka en individ eller skriva negativt om någon person eller grupp.

Inlägg som inte hör till känsliga rummet får inte postas i syfte att kunna åtnjuta anonymitet, det kan också leda till att anonymfunktionen dras in. Postar man en ny fråga om sådant som det inte finns synnerliga skäl att vara anonym för gör det att anonymfunktionen dras in i en vecka. Om det upprepas får man anonymfunktionen indragen i en månad. Därefter blir det permanent." Saxat ur regler och policy.

Jo jag undrade över ett annat fall. En vän till mig fick funktionen indragen och var mycket besviken eftersom det var ett misstag. Som jag förstått har hon varit i kontakt med er moderatorer för att få "upprättelse" men fått avslag på sin förfrågan. enligt reglerna borde hon alltså återfått sin anonymitet vid det här laget.

• Du är för liten

Jo de reglerna har jag sett men det jag skrev var inte kränkning öht, jag skrev åt en tjej o inte göra abort för nån annans skull osv, var inget sånt alls så jag kan inte tänka mig att jag skulle fått den permanent indragen jag heller...

• Venus

Du är för liten och Centurion, dessa frågor kan inte vi svara på alls... Det är något ni får ta med Patrik/redaktionen...

Och vad jag har förstått så kan det ibland ta ett litet tag innan man blir av med funktionen trots meddelande i inboxen, och tiden räknas då ifrån att den blir indragen... *Som jag fattat det*

Sedan så har ju FL haft lite strul med utskicken och om det är så att man fått 2 meddelanden om indragen anonymitet så kanske det har blivit fel i databasen och den står på 31 dagar istället???

Därför ber jag er kolla upp detta med Patrik, för det är så mycket som kan ha blivit fel...

Och trots att man är anonym av misstag så finns det inget vi moderatorer kan göra när ärendet är avklarat, utan man MÅSTE vända sig till Redaktionen för att få svar...
    Lägger ut mailen igen om någon missat den: info@familjeliv.se

• Du är för liten

jösses, jag fick 7 meddelanden på samma gång!

• Venus

Du är för liten, därför jag ber dig kontakta Patrik/Redaktionen för att få klarhet i det här... För vi kan inte svara mer än så här...

Men jag säger inte att det är så som jag skrev, utan bara att det kan vara så... Fel i databasen kan det bli, och det kommer inte fixas förräns någon säger till...

Svar på tråden Moderatortråden