• My 2

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

/Moderator

• Svar på tråden Moderatortråden
  • Marlin

Nej då, jag dömer ingen. Blir bara förvirrad (och lite lessen) av den tråden...

• Mor64

Jag har rapporterat tråden och hoppas på att den blir bortplockad NU!!

• piffan

Om man rapoterar ett inlägg,måste man skriva motivering då?Det framkommer ju oftast i rubriken man väljer.

• My 2

piffan: du måste skriva några ord annars får du inte lova att skicka rapporten, i anonym-ärendena kan du ju bara skriva "anonym" I "eget/dublett"-fallet skriv bara "dublett" för dublett, för eget krävs en motivering annars blir det avslag. I de övriga hjälper det oss jättemycket om ni ger er syn på saken i åtminstone en mening.

/Moderator

• ming

När ska Patrik titta på tråden?
    Han har ju varit inloggad idag, men inget har hänt.
    Betyder det att han tycker att den ska vara kvar, eller nåt?

*Blir tokig på tråden*

• My 2

Det undrar jag också

Paaaaattrrrikkkkkkk!!!!!!

• piffan

Nu har ni ju "stängt" den hetsiga tråden för svar...men då undrar jag eftersom ni inte har befogenhet o stänga den ordentligt o den inte har brytit mot några regler så ni kan ta bort den..kan i då tala om för oss att vi INTE FÅR skriva i den..o om vi gör det så blir det "moderatortots"...Har ni befogenhet o gör DET??

• Roisin Dubh

piffan,

Ja vi har befogenhet att vidta den åtgärd vi anser vara nödvändig när det barkar hän. När en moderator kommit med en direkt uppmaning ska detta tas på allvar, annars kan man som sagt dra på sig onödiga varningar.

Om man på något sätt tycker att moderatorerna handlar helt galet så är det redaktionen man ska vända sig till om detta.

/Moderator

• Glass

Roisin, jag har ingen aning om vilken tråd ni pratar om, men jag måste fråga.
    Du skriver att om en moderator har kommit med en uppmaning så ska man följa den. Självklart, men det finns ju ingen regel som säger att man ska läsa alla tidigare inläggen i tråden. Det finns ju onekligen en hel del människor som inte läser innan utan bara skriver. Hur blir det då?

• Roisin Dubh

Glass, det enda som händer är att inläggen tas bort och man blir informerad.
    Någon varning blir det inte tal om förrän man medvetet, dvs ännu en gång efter man fått ett första bortplockat, skriver fler inlägg.

Svar på tråden Moderatortråden