Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
snartliverhorn: Har du provat Elizabeth Ardens eight hour cream? Brukar funka bra på irriterad eller röd hud. Försvarets hudsalva är ju annars en klassiker som kan funka. Hade du haft bröstmjölk hade jag sagt att du skulle smörja med det. ;) Det är världens bästa medicin. :)
Jag har officiell testdag idag! Testade starkt positivt med klinikens test och har mejlat läkaren. Nu väntar jag på ett datum för VUL!
Kram alla & ha en trevlig arbetsvecka,
lillawi
Åhh, vad roligt lillawi!!! Grattis igen ![]()
Ja, den från Elizabeth Arden har jag hört talas om. Får nog ner på stan och köpa mig en. Allt är ju värt att testa.
Ha en bra dag!
Grattis lillawi.
Nu har magen växt så det blev till att använda mammabyxor igår.
Jag tycker att torrheten har ökat. Speciellt på smalbenen och läpparna. Jag änvänder dove. I en burk som heter silk... någonting.
Tack! Och nu har läkaren mejlat tillbaka. Första VUL på onsdag i nästa vecka. Ojoj, nu börjar det ju bli pirrigt.
Mammabyxor, Gud vad roligt att få handla det! Jag längtar. :) Har inget kvar sedan min graviditet år 2000-2001. Gett bort allt. Nu är det till att handla allt nytt. OM BEBISEN STANNAR vill säga... Har spanat in ett par snygga mammajeans på 4mom.se Hoppas jag får anledning att surfa in där igen om några veckor.
lillawi
Kanske var de jag köpte i dag där. Beställde jeans, en tröja och underbyxor.
Ska hålla alla tummarna lillawi när du ska på vul.
De hade en del riktigt fina grejer där. :)
Tack för tummarna, jag behöver dem!
/lillawi
Mandelolja på apoteket är kanon, det fetaste som finns där och jättedrygt och är rekommenderat för brösten. Man kan också göra en underbar handmassage, tag c:a en tsk. strösocker (nej , jag skojar inte....) och några droppar mandelolja. massera/peela in detta (jag brukar göra det på min älskling, han har lite valkiga händer) efteråt när man sköljt av med ljummet vatten känns händerna som sammet.
Mandelolja var bra tips! Det har jag glömt av helt, men det hade jag ju med till förlossningen sist. Kanonbra! :)
lillawi
Tack för tipsen!
Får nog bli mandeloljan i alla fall.
Idag ska vi titta på en större lägenhet. Lite pirrigt...
Hej! torrhelten har definitivt ökat!!! trodde doch inte det berodde på grav.... !har ganska torr hud annars på hösten och vintern men upplevde nu att det börjat lite väl tidigt i år... riktigt "fjällar" på smalbenen och läpparna är supertorra, fått munnsår.... nån som vet nån bra salva, olja.... normalt smörjer jag på vintern med vanlig olivolja.... men mandeloljan är kanske bättre???
ni var några som skrev för ett tag sedan om omt i v skinka och ner mot låret.... nu har jag fått det... jätteont i dag, kan inte gå ut med hunden på promenad så den stackarn får vänta på husse i em.... men vad har ni gjort för att lindra?? vad funkar bäst? ska börja jobba nästa v. och går mycke på jobbet, ständig rörelse.... tur jag inte började i dag... hade inte funkat!
Grattis igen lillawi till grav!!! klart den lill* stannar denna gången!!