Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
hej Billan! jättetråkigt det som hände!
men som andra sagt så är det positiva i det att du ju faktiskt kan bli gravid!!! ägget kan fästa och har det gjort det en gång så kan det definitivt göra det igen, och när det gör det så känner kroppen igen känslan och du har större chans att det stannar! det var så man sa till mej när jag fick mitt ma... nu gjorde vi flera försök efter det där jag även fick ett mf oxå....
men så nu helt plötsigt när vi bara väntade på att det skulle bli höst och att vi skulle få köpa försök så tog det sig av sig självt!!!! är nu i v14! och mår kanon!
så kämpa på, ge inte upp.... önskar er Lycka till!!!
Då har man anmält sig till magplasket här i stan. Hade inga tider förräns i slutet av november. Hehe, får jag känna mig som en knubbsäl på riktigt ![]()
Härligt Snartliverhorn! Jag har anmält mig till gravid yoga men inte hunnit börja ännu...för mycket jobb och en rackarna sförkylning just nu men simmar en gång i veckan och det är skönt.
Vart finns magplasket? jag har förstått att du bor i gbg..
Jag har tänkt gå och börja gravidyoga varje dag i en vecka, men har inte pallrat mig iväg. Jag har känt mig så himla trött och orkeslös de senaste dagarna, och undrar om det kanske kan vara järnbristen som gör sig gällande? Min BM sade åt mig att börja med järntabletter fr.o.m. måndag nästa vecka (vecka 20), men jag tror nog att jag tänker börja redan nu. Så exakt kan väl kroppen inte vara att järnbristen dyker upp precis på rätt datum...? Har ingen annan förklaring till det i alla fall, så jag egenmedicinerar lite i några dagar!
Shoppingfia
Jag ska gå på lundby/hisingen. Men tror det finns i kärra, Åby och frölunda oxå.
Noi, jag hade bra värden förra veckan, 119 man skall ha 120 men hon rekommenderade mig att börja med järntabletterna för tydligen går järnvärdet ner i den här perioden. Något som jag tycker är skumt att jag som inte äter mycket kött i vanliga fall, har inte kunnat äta det sen jag blev gravid har sedan i söndags varit sjukt sugen på just kött, antagligen för att kroppen behöver det.
Hoppas din själv medicineringhjälper!
Noi
Precis så kände jag mig oxå för några veckor sedan, men mina värden var ändå bra. Barnmorskan sa till mig att dricka massvis med vatten, vilket jag oxå gör, sen har jag börjat med blutsaft. De har hjälpt mig mer än jag trodde.
Va på apoteket härom dagen och köpte mandelolja. Jösses vad jag smörjer och smörjer. Huden känns helt babylen ![]()
Hmm, jag kör nog på en blandning av mycket vatten och järntabletter för att vara på den säkra sidan. Jag kollar ju inte mina värden nu, BM tyckte inte att det behövdes (och eftersom jag är i USA försöker jag hålla mig till de planerade besöken här om det inte känns akut). Jag låg OK men inte jättebra för några veckor sedan, så hon sade att jag skulle börja runt vecka 20. Och "runt vecka 20" bestämmer jag att det är nu.
Hoppas att det hjälper - för bara några dagar sedan var jag så nöjd över att jag har varit så full av energi den sista tiden. Ha!
För mig är det slut idag. Det fanns inget foster.
lillawi
Oh nej lillawi. Fy vad tråkigt. Kramar.