Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Inte jättekul med extrakilon, men det betyder ingenting i jämförelse med vilken guldklimp vi går och bär nånstans innanför airbagen!
I helgen ska jag shoppa med min nyligen informerade (att vi ska få barn alltså) svägerska, det kanske blir att handla det första plagget till kotten..? I annat fall måste jag köpa sköna kläder till gravidyogan jag just börjat. På yogan hissar man bl a armarna upp och ner och håller på och åbäkar sig hit och dit, så tröjan sitter ganska snart som korv under tuttarna och brallerna halkar ner - lite för långt...![]()
här finns inte gravidyoga... synd hade velat gå... men det finns gravidvattengympa i varmvattenbasäng.... så det får bli det i stället!
Dubbelwe, här kan man dela upp terminen i två delar; 7 ggr per omgång och det kostar 750:- per 7 ggr. Jag lämnar in kvittot till jobbet så får jag tillbax halva summan, det är rärr så bra! Jag anmälde mig till bägge omgångarna direkt och jag tycker att de två gånger som varit hittills har varit jättesköna! Jag känner mig smidig och relaxad och helnöjd. Rekommenderas!
Kanske, jag har också funderat på gravidvattengympa då yogan inte ger så mycket i "flås". Vi får se, jag tror att jag hoppar med där nånstans efter halva graviditeten i så fall.
Godmorgon alla,
I går hade jag mitt rutin ultraljud på mamamia, carlanderska, så bra, sympatisk ultraljudstant. Allt såg bra ut vad hon kunde se och bebisen vinakde så fint, hon trodde det var en tjej! så spännande! Är det någon annan som fått reda på könet på rutin ultraljud? Vågar man lita på det?
Godmorgon!
Åhhh, vad roligt shoppingfia!!
Jag har två veckor kvar till mitt rutin UL. Herkules fyller dock år idag (igen) hela 17 veckor ![]()
Jag får inte reda på könet på rutin. Ska gå privat och kolla. Så nyfiken.....
Vet inte riktigt om man kan lita på det, men jo det hade jag nog i alla fall. Dom borde ju kunna se det vid den här tiden i graviditeten.
Hade nog springit ner på stan och handlat en klänning eller något i alla fall =)
Ha de gott!
Godmorgon snartliverhorn, ja jag kunde inte hålla mig utan passerade förbi pop där jag hade beställt vita basbodys och passade på att köpa en liten rödvit sovpåse.... skulle det vara så att bm hade fel får jag väl ge bort den till någon.. men jag tror inte att hon sagt något om hon inte sett, vi frågade bara om hon såg ville vi gärna veta och då sa hon att det var en flicka men att vi inte skulle ta det 100% för de kan aldrig lova, men man tycker ju att hon borde se att det inte var något därnere... egentligen spelar det ingen roll bara bebisen är frisk men man är ju såååååå nyfiken! Känns helt fantastiskt kul om det är en flicka då det i min mans familj bara finns pojkar.. jag har varit helt inställd påa tt sälla mig i ledet och få en pojke!
Det var i allafall skönt att se den lilla bebisen och att den såg ut att må bra!
åh shoppinfia vad roligt! om hon sa att hon trodde det var en flicka så kan du nog lita på det.... de brukar ju inte säga om de inte är ganska säkra..... hade nog oxå handlat en kläning.....
Jag vet , jag är helt uppspelt nu, känns så verkligt nu, att det verkligen är en bebis därinne..
Skall du fråga om könet?
nää tror inte det.... men man ska ju aldrig säga aldrig....