• shoppingfia

Äntligen gravida efter ivf

Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?

• Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf
  • shoppingfia

Nej , jag var inte så intresserad innan men när man väl hade möjligheten så kunde jag inte hålla mig... jag är sååå nyfiken och min man hängde på! Jag hade inte tänkt att boka ett speciellt ultraljud men nu kanske jag vill få det bekräftat... jaja man kan ju altid ändra sig

• Billan n

Hej på er, kul att så många lyckats bli gravida genom ivf...
    Har precis gjort mitt 2:a ivf, det blev ett plus, fick känna känslan av att vara gravid i 4 dagar som sen blev missfall, känns tungt är jobbigt som det är med ivf sen då få uppleva missfall när man väl plussade....

Är såå rädd att ägget inte kommer fästa igen, är jag löjlig eller vad tror ni??

• snartliverhorn
    Billan n skrev 2007-09-08 17:38:03 följande:
    Hej på er, kul att så många lyckats bli gravida genom ivf...Har precis gjort mitt 2:a ivf, det blev ett plus, fick känna känslan av att vara gravid i 4 dagar som sen blev missfall, känns tungt är jobbigt som det är med ivf sen då få uppleva missfall när man väl plussade....Är såå rädd att ägget inte kommer fästa igen, är jag löjlig eller vad tror ni??

Hej hej!

Tycker inte du är löjlig. Tycker du är helt normal.

Själv lyckades jag på ett fryst ägg. Mitt färska ville inte stanna kvar. Hoppas du lyckas så vi får se mer av dig här inne.

• Billan n

men tänk om inte fler ägg vill fästa, detta kanske va min första å sista chans....Jag tänker konstigt jag vet, men är så rädd att det inte kommer fästa igen sen tänker jag oxå att varför skulle det inte göra det, alla säger att det är ju positivt att det fästa för nu vet man ju att man kan bli gravid, men det kanske aldrig mer fäster, man vet ju inte

• lillawi

Billan n: Vad tråkigt att du fick missfall! Beklagar verkligen. Men att ett ägg lyckades fästa är ju verkligen positivt, det talar ju för era framtida chanser. Tyvärr orkade inte just detta frö hela vägen men du kan bevisligen bli gravid med ivf. N gäller det bara att invänta superfröet, det som har alla förutsättningar att orka hela vägen. Stora lycka-till-kramar!

Innan min dotter kom hade jag tre missfall på rad och tappade tron på att nånsin lyckas. Men sen kom hon faktiskt, superfröet, hon som klarade sig.

Gråt och var ledsen Billan, men tvivla inte på framtiden, inte av denna anledning i alla fall. Du kan bli gravid!

Varma kramar
    lillawi
    /som ännu inte vet om det den här gången blir barn eller missfall. Hoppas på det förstnämnda.

• Fismamman

Hej Billan.

Kommer du i håg mej. Vi hängde i samma tråd efter våra missfall. Jag kunde göra fet i maj och det tog sig. Är nu i v 18. Jag tror att om ett embryo fäste en gång är sannolikheten hög för att det händer igen.

Håller alla tummarna Billan.

• Billan n

Tack Fismamman och lillawi: Tror ni att chanserna ökar för oss nu att det kommer att fästa igen? är så ledsen att det gick som det gick, trode verkligen att det skulle gå vägen denna gången fast endå så tyckte jag att det kändes konstigt allting att verkligen JAG skriver runt i VÄNTAR BARN tråden Fundersam jag va så lycklig så jag trode inte det va sant, sammtidigt var jag väldigt orolig att det skulle gå snett ( som det nu gjorde ) jag ville försöka ta det lungnare med allt å göra långsamma rörelser mm mm, men det är inte lätt på det jobbet jag har jag jobbar i fabrik, kände förra veckan en gång när jag lyfte en jätte tung grej att det bara stack till i magen där nere, blev jätte orolig , men nu såg man ju vart allt ledde till.....

Jag hopas så att ett ägg vill fästa igen, allt hade ju varit värre om det inte fäste alls denna gången oxå men nu gjorde det ju det, men känns så jobbigt att när det väl fäste så blev det missfall....

Tror ni våra chanser ökar dom nästa gångerna? sahlgrenska sa ju att det va positivt att det fäste för nu vet vi ju att du kan bli gravid a dom, men jag hade svårt att se saker positivt just då......

• shoppingfia

Billan -Jag tror absolut att ett ägg kommer att fästa igen, ibland blir bara resan att bli gravid lite längre, jag har haft ett missfall, 2 misslyckade frysförsök innan det ville fästa, är nu ivecka 18 och hoppas att allta skall gå bra denna gång!
    Lycka till!

• Billan n

Tack. ja jag hoppas verkligen det kommer fäste igen, vi fick ju två ägg tillbaka denna gången, så nu nästa gång blir det ett frysförsök och sen har vi bara ett stimulerat försök kvar........Va detta ett frysförsök som du lyckades på?

Svar på tråden Äntligen gravida efter ivf