Äntligen gravida efter ivf
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Är dett några som precis plussat efter ivf och vill följas åt?
Vet inte, har inte vägt mig på länge... Hade gått upp ca två-tre kilo i vecka 15 tror jag. Nu är jag i vecka 18 och är inte alls lika hungrig som jag var i början. Men magen växer ändå...
har gått upp 2-3kg och är i v13.
skönt att höra att det hjälper med vila vid ont i benet/skinkan.... ska tänka på det när jag börjar jobba nästa vecka....
i dag har jag inte kännt nåt! skönt.
Hej 3 kg och är i vecka 18, vägde mig i går!
foglossningsbälte... är det nåt man kan låna av BM?
schoppingfia:Tack för det.Kommer gärna tillbaka.Men än så länge är det veckor kvar innan fet.Men jag lär snabbt höra av mig om jag skulle ha turen att lyckas bli gravid en gång till.
Fortsatt lycka till allihop.
Snartliverhorn- Jag har också gått upp 7 kg och jag är ju i v.16. Var ska detta sluta?![]()
Hehe, vi får ut och springa sen efter förlossningen. Undrar om jag tror på de själv?!
Jag har väl också gått upp en sisådär 7 kg. Men jag läste nånstans (var det i denna tråden månne..?) att under och efter hormonbehandling under IVF saktas även ämnesomsättningen ned och äter man då under tiden som vanligt är ju ekvationen enkel - man lägger på sig extrakilon... Lite tråkigt är det med sånt där löst när man helst vill ha en liten kula bara. Men som någon skrev i någon tråd - det är bara att plocka fram jeansen med lågt skuren midja och på med en tunika så är man redo för catwalken!
Hmm, det kan ju förklara varför jag gick upp några kilo redan innan jag blev gravid. Jag har stått stilla på exakt samma vikt i flera år, men under IVF gick jag upp två kilo.
Hej igen, jag gick upp fem kilo under ivf och har inte kunnat förstå varför, tack xanni nu är jag med. Så egentligen är jag ju plus 5 plus 3 alltså plus åtta, hehe.