• Ulrisa

Islandshäst tråden!

En tråd för oss Islandshäst älskare! spelar ingen roll om du har en egen eller rider någon annans eller bara gillar dom! prata på!

Jag har en Islands vallack född -88 (gammal kille nu) men lika pigg och busig som vanligt

Han lider av kronisk hosta och går ute hela året och äter endast hösilage.. han rids lungt och så länge man gör det så märker man inte av sjukdomen!

Hans namn är Lysingur och finns i mitt galleri!

Ulrika & Lysingur

• Svar på tråden Islandshäst tråden!
  • Jannabus

Lyckliga ni som får rida islänning...
    Jag vill ha en egen någon dag.
    Man kanske kunde vara medryttare ett tag eller halvfoder.
    Bor i sandviken, nån som ve nått häromkring?
    Gävle, sandviken, Valbo med omnejd.

• Lussan5

Har precis lämnat dottern på ridläger 1 vecka med islandshästar. Hon älskar dem och vill inget annat än att vi skall köpa en... Jag blir mer och mer sugen på att göra det, eftersom jag red när jag var yngre.

• Sunniva A

Hej!
    Jag hittade precis denna tråden... Jag ska börja rida Islandshäst 1 gång per vecka i höst. Jar ridit 2 gånger nu i sommar och 1 gång på turridning för ca 10 år sedan. Det var jätte härligt!! Men jag lärde mig rida för 30 år sedan och hade egna ponnies med mina syskon hemma på gården. Min dotter (5 år) började rida Knatteridning 1 gång per vecka för 1 år sedan och jag blev så sugen när jag var i stallet... Jag vill helst inte rida stora hästar utan Islandshäst är helt perfekt!

• Ulrisa

Välkommna hit kul med mer islandstokiga

Jannabus.. jag vet ingen men har sett att det annonseras ganska ofta om medryttare till bla annat Islandshästar.. kolla där

(¯`°?.¸ ღ Mammas små älsklingar ♥ ♥ ♥ Isak & Elina ღ ¸.?°´¯)
  • JonnaS

Har inte blivit av att skriva i tråden på några dagar!

Senast skrev jag om att Komma hade ett stort sår i ansiktet! Det börjar nu läka ihop jättebra! Skönt!

Jag håller med skaran som är trött på det här vädret! Kallt och regnit hela tiden! Får ut och byta exemtäcke på Komma stup i kvarten, och inte torkar dom i det här vädret var man än hänger upp dom.. Suck..

• dono

nej fy visst är det jobbigt med alla blöta exemtäcken. Idag var jag in på lantmännen en sväng och köpte vetegroddsolja till Teiti,hon är så himla torr i pälsen.
    någon som provat det?
    vore spännande att höra om det hjälper....

• Ulrisa

Ja ush! stackars er med eksemtäcken! detta är fruktansvärt jag som så gärna ville ha en riktig sommar... och höet... ja... det blir nog inte så mycket me det... jäklar vad dyrt det kommer att bli denna hösten! många har ju fått sitt hö förstört...

(¯`°?.¸ ღ Mammas små älsklingar ♥ ♥ ♥ Isak & Elina ღ ¸.?°´¯)
  • JonnaS

Ja, det där med höet verkar inge bra, köper av grannen här och han beklagade sig precis över att så mycket blivit förstört.. Tyvärr betyder det ju att priserna på hö kommer att gå upp då dom inte fått in så mycket!

• don Quijote

Jag hoppar in i tråden också! Har en Fari 12 år.

Vetegroddsolja lät ju bra. Vet någon om det funkar mot torr päls?

Instämmer om höeländet! Vi har tagit in vårt och det såg inte så bra ut... Till råga på allt är Fari redan känslig för mögel och damm. Funderar på om jag måste köpa hösilage i år iallafall...
    Fick dock ett tips om att om man låter höet ligga i blöt i två timmar så får man det lika bra som hösilage, men att bara doppa det hjälper ju inte, då hinner inte vattnet tränga in i stråna. Någon som vet om detta stämmer?

• Eyovine

Glad jag blev som hittade denna trådSkrattande...
    Vill gärna var med.. men ska läsa allt som skrivits i denna tråd också... lär ta ett tag!

Har hållit på med Islandshästar sen -98... Haft egen som jag tyvärr fick sälja för nåt år sen  av olika anledningar... men har hela tiden fortsatt rida och pyssla med hästarna.

Jobbar som extra personal på en gård och rider ut med grupper på tur.. till hösten ska jag återuppta lite extra jobb som "ridlärare" för nybörjar barn...

Å så till det bästa... SKA KÖPA HÄST IGEN Skrattande... bild på honom finns i mitt galleri.. MIN  (SNART) VAFI....

Svar på tråden Islandshäst tråden!