Go Fika!
Hoppas penecillinen tar snabbt på W!!!
*kram*
Lite sent kanske, men Maria, du jobbar ju med naglar och Me&i, så 9-14-regeln gäller ju inte för er...
Maria:
ok! men som sagt, idag har ni två dagisbarn!
Snott från Zelda m 2 Barn :
I det här livet är jag en kvinna. I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn.
När man är björn måste man gå i ide. Man bara sover i sex månader. Jag skulle kunna leva med det.
Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat. Jag skulle kunna leva med det också.
När man är björnhona så föder man sina ungar ( som är valnötsstora) i sömnen. När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna, gulliga, kramgoa björnungar. Jag skulle absolut kunna leva med det.
När man är björnmamma vet alla att man menar allvar. Man klappar till vem som helst som stör ens ungar. När ungarna blir irriterande klappar man till dom med. Jag skulle definitivt kunna leva med det.
Om man är björn FÖRUTSÄTTER ens partner att man vaknar med en morrning. Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd av underhudsfett.
Japp....jag blir björn!
Ha ett jobb, jo... me too!
Lukes vinteroverall (storlek 98) och skor (storlek 26) kom på posten idag och verkligen fräscha!! Värsta klippet för 155kr. Med frakt kostade det 221 och då tog säljaren 11 kr för lite i frakt! Hon sa att frakten gick på 66kr men hade klistrat på frimärken för 77kr.
Och för oss här upp i Åbylund (där det uppenbarligen är fel på vattnet ), så passade 98 bra!
Jo, alltså den var stor, men man såg händer och huvud!
Marie:
Jo, jag håller med. De är duktiga på att begränsa timmarna, samtidigt som de tar ut maxtaxa, men när det är åt andra hållet (att ni inte får de 15h ni är "lovade") då är det lätt att rubba lite på "the agreement".
Jag förstår mycket väl att hon blir rastlöst. Luke, som är van att gå 5 dagar i veckan, skulle ha tråååååååkigt minst sagt.
Och vet ni vad, ni som varit med ett tag nu , Luke och Agaton är SÅ TIGHTA på dagis. Bill och Bull, Helan och Halvan,
. Jättekul att se! Agaton frågar om Luke när han lämnas på morgonen (någon timme innan Luke får komma dit) och Luke frågar tydligen efter Agaton så fort han vaknar efter vilan.
På tal om Luke...
Jag sitter och kollar på dokumentären på 4+ om riktigt-riktigt feta människor i Australien (tror jag). Alltså, 250kg+. En kvinna var hos läkaren och fick ligga ner på en bår och läkaren lyfte och höll på med hennes mage. Jag förklarade att hon var sjuk, att hennes mage var alldeles för stor.
Luke tittar med stora ögon, sen tittar han på mig och säger:
Mamma, du har inte stor mage!
Pippi och Herr Nilsson??
(skojar bara... jag vet att du väntar på att Hannas hår ska bli så långt att hon kan vara Pippi!)