Go Fika!
Maria:
Jag tror, som vi diskuterat innan, att tjejkläder är mindre än killkläder. Samma gäller ju här. Ett par killbyxor i storlek 80 är ju mycket större än ett par tjejbyxor i 80.
Luke har alltid legat en storlek efter i USA, eller så har "rätt" storlek passat. Nu passar 2T i byxor och 3T i tröjor. Han kommer inte komma ha 3T i byxor förrän han är 3½ tror jag...
Alexis ligger prick på sin storlek, förutom byxor... där ligger hon efter, precis som storebror. Vi har precis lagt undan byxor i storlek 9 månader (hon är snart 15 månader).
På tal om Alexis så är hennes snippa babianröd igen och ikväll grät hon sig till sömns. Hon somnade vid 7, typ gråtandes. Hon kan ju lätt vara vaken till 22 annars. Och ungen skiter ju fan minst 4-5ggr per dag. Det gjorde Luke också, men aldrig några problem med utslag.
Ikväll tog vi av bajsblöjan i badkaret och försökte skölja av henne med mjuk duschstråle. Skrek som en gris och kniper ihop rumpa och ben. Då fyllde vi badkaret, och vi fick fylla tills det nästan rann över, för hon stod på tå till slut för att undvika att vatten rörde hennes rumpa och snippa. Och grät hela tiden hysteriskt.
Vad skulle man inte ge för att ta den smärtan åt henne???
Jag ska kontakta hudläkaren igen imorgon och se om vi kan få något starkare utskrivet.