• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Fragglerock

Kan vi inte låna vår lokal som vi gjorde förra gången hörrni? Det fanns ju lagom med svängrum för alla att springa!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • hejlis

ja, vår lokal här är väl bra? Vi pratade ju om att ha "festen" på mitt ev. BB-rum också Men jag troooor inte de godtar Halloweenparty som ett godkänt argument till att få ha ett enkelrum...Och sedan så var ju de rysligt små också. Rummen alltså.  Men det är klart, om man kanske kan få ett 4:a rum, och sedan skicka ut de andra i fikarummet så länge hehe...Fast, det är klart, de brukar vara så petiga med besök också den tiden på året. RS-virus och en massa annat som härjar...Nej, får nog bli någonannstans. Jag hoppas jag kan komma, antingen väldigt höggravid, eller nyförlöst.

• Fragglerock

Jag har nog missar vilken dag ni har satt till kalajset i så fall?

Jag tyckte det var svårt att hitta någon rolig kostym till Agaton i år! Känns som åldern är lite mitt emellan. 4T och så fanns massa roliga men jag hoppas det känns så nästa år oxå när det ska shoppas just den storleken!

Jag hittade så fina piratkostymer och brandmän men tja... ni kan ju gissa vad Agaton sa när jag visade lika olika alternativ???!!!

HAN har redan bestämt vad han ska vara utklädd till,  sen får vi väl se om hans stackars mamma får surfa ebay dag och natt för att kunna leverera!

• HeddaBigBum

Luke ska vara polis (ByeCostumes.com)! Vi har sagt att Grandma ska skicka och han vill ju ha poliskläderna NUUUUUU ju! Det är också från storlek 4T, men vi får vika upp byxor och skaffa hängslen. Jag var inne på Spiderman, men de tuffa (med muskler) var också från 4T. Och de måste ju sitta lagom, och dessutom har han en Spidermanpyjamas som han använder som vanliga kläder (han sover naken). Kändes onödigt.
    Police Officer Deluxe Toddler

Alexis ska nog vara nyckelpiga. Jag ville katt egentligen, men hittar ingen jag gillar. Ja ja... nästa år kanske?

• HeddaBigBum

Polisuniformen hoppas jag han kommer kunna ha glädje av några år (optimistisk nu?) framöver.

Den 27:e oktober var på tapeten.

• Fragglerock

*haha*

Ja, den poliskostymen kollade vi oxå på. Men ingen ville skicka till Sverige. Jag tycker den är superfin! Vi hittade ju en brandmanskostym som var sååå verklighetstrogen med hängslebyxor och allt. Men nope... inte en chans!

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120157280756&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=002

Så här vill Agaton se ut! Trots att jag tycker piratkostymen http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120158837119&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=002 är såå fin. Men den blir nog till nästa år!

Han är ju lite skrajsen för spindelmanmasken säger han, men han ska prova.. *hehe*. Han låter så festlig när han har små diskussioner om för och nackdelar! Men ok, han fick som han ville! Jag antar att han möjligtvis hade kunnat bli lite sur annars. Han har liksom börjat visa sådana tendenser. Vi skulle köpa tuggummi och jag köpte fel. Då satt han i soffan och suuuuurade rätt länge och kunde till och med artikulera tydligt en halvtimma senare varför han var sur! Aaaw... bådar inte gott!

Jag såg en söt kattkostym på ebay. Den var som en gymnastikdräkt som va lurvig med svarta leggings till och den var nog i Alexis storlek! Jag ska se om jag kan hitta den igen!

• HeddaBigBum

ja koll om kattdräkten nu! jag har bara sett leopardkjolar... nyckelpigan vi funderar på har vi ca 2½h kvar att buda på.

jag tycker som agge! spiderman ju!! och precis som med polisdräkten så kommer den nog användas glatt som utklädningskläder... hoppas jag iaf!

• Fragglerock
    http://cgi.ebay.com/Halloween-Cat-Costume-with-headband-Size-18-24m_W0QQitemZ120159749077QQcmdZViewItem?hash=item120159749077

Men vadå? Leopardkjol är ju snyggt ju! Skulle gäna jag ha!

http://cgi.ebay.com/BABYS-INFANT-CLASSIC-BLACK-CAT-HALLOWEEN-COSTUME-12-18_W0QQitemZ320156251376QQcmdZViewItem?hash=item320156251376

Undrar hur svårt det här huvudet är att hålla upp?? *hihi*

http://cgi.ebay.com/SEXY-THREE-PIECE-KITTY-CAT-GIRL-COSTUME-MEDIUM-NWT_W0QQitemZ270163407901QQcmdZViewItem?hash=item270163407901

Hmm... undrar vad i hela friden jag sökte på förra gången? För nu får jag mest upp sånna här Kisse Kostymer! *Moahahah*

Nä, jag hittar den nog inte igen. Men jag ska kolla vidare. Jag minns ju inte vad jag sökte på när den kom upp. Jag sökte ju efter nått till Agaton så jag sökte ju inte på "cat" eller nått sånt ju...
  • HeddaBigBum

hmmmm!!!

• Fragglerock

Jo, jag tror nog den där Spidermandräkten kommer användas. Men JAG tycker att piraten är roligare och coolare. Men det är väl för att jag är VUXEN! Jag får ju sluta tänka på vad jag gillar och som sagt låta Agaton själv välja och nu valde han ju exakt det vi hade gissat...

Groddräkten som han hade förra året passar ju superbra just nu och den använde han faktiskt senast i morse! Han tycker den är så len och go (fleece) att ha på sig när han är nyduschad! *hihi*

Jag hade ju tänkt försöka sälja grodan och giraffen men de får väl hänga med ett tag till. Om inte annat så kanske det finns någon annan som vill låna nån gång och de kostar ju inte där de hänger liksom!

Nä, nu ska jag gå och sova!

Go´natt!

Svar på tråden Go Fika!