• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Maria från Bahia

Troy tackar och tar emot
    Fick en smoothie till frukost och var såååå lycklig!!

• hejlis

Pasta till lunch varje dag...eh...e de ovanligt eller
    / Mästerkocken

Maria:Ja, ni har ju behov av bil för att vardagen ska fungera som det ser ut i dag med 2 dagis, och som du skrev, fara runt med Me&I kommunalt kanske inte e ngn hit...Eller ens fungerar!! Vi hade ju också en mindre bra bil förut, som vi lagade några gånger, men till slut kändes det som om vi hade batalat vad bilen var värd flera ggr om...Och då var det bara i delar! Lagade gjorde "vi" själva Att som sagt lägga ner 4-5000:- på en bil värd knappt 10´känns ganska meningslöst. När man VET att nästa grej brakar inom ett par månader...Iofs, man tjänar ju inga pengar på en "dyrare" bil heller, de kostar ju mer att ha (ev. service, försäkring, avbet., om man nu inte kan kantantbetala den, osv.) men förhoppningsvis håller de lite längre och det blir lättare att "budgetera" en fast månadskostand på bil, en en som man måste hosta upp rep.pengar titt som tätt till. OCH, man slipper stå UTAN (förhoppningsvis!).

Ang. halloween låter planerna jättebra! Och om vi ska vara i "lokelen" här ska vi väl boka då? Om alla var med på datumet? Vem ringer? Kanske bäst att Hedda el. Marie gör det och bokar...så att det står i ert namn...OM jag inte skulle vara hemma just då

• Gruffalo

Grattis Troy!

Tycker att halloweenplanerna låter kanon!

Har en tjej med världens ögoninfektion här hemma, eller nu är det ganska bra förutom att hon är extremt rödögd. Usch, det ser urläskigt ut men nu har hon i alla fall varit hos doktorn för första gången (förutom de obligatoriska kontrollerna första året). Hon tyckte att det var kul men det kanske berodde på att läkaren inte ens behövde ta i henne... Nu får hon i alla fall ögondroppar...

• Maria från Bahia

Pasta äter vi jämt, men jag tror han menade pasta med nada till

Idag ringde de och frågade om Troy kan börja på dagis på fredag! Gulp! Ja,ja det går väl, får ändra alla papper med dagistider, fp, Marks jobb etc. MEN jag har ju inget jobb om typ 2-3 veckor. De hade ju inte ens ringt tillbaka nu när jag skulle tillbaka om 1 månad!! Ringde desperat igen och försökte få tag på min blivande chef och lyckades. Hon svarade! Såg att det var ja....eehhh..om hon känner igen mitt nummer borde hon väl svarat tidigare?
    I alla fall, fanns ingen tjänst till mig där så hon skulle lämna vidare till den nya på HR. De tjänster hon pratade om är jag inte intresserad av - jobbar hellre på typ konsum eller nåt. Men ändå, inte att man bara ska få jobba med något som de typ har studenter som jobbar extra på, när ska jag få veta om jag kan komma till jobbet? Förbannad! Ringde raskt pappa och bönade om jobb för ett par månader så jag kan vänta med att gå tillbaka. Han behöver någon på kontoret då hans fru är sjukskriven, men han vet inte om han har råd förrän han får svar på ett lån som han sökt för en tomt han köpt kontant. Hoppas det går. Då kan jag kanske vara där året ut och spotta på mitt jobb ett tag till

För övrigt fick vi avslag på lånet vi ville köpa bilen för (genom att belåna utrymmet på huset) så då blir det blillån och högre kostnad!
    Skulle kolla i morgon men en kund ändrade tid och ska på Me&I träff i morgon kväll och måste hämta Naomi kl 14.00 och bilen är i Täby. Men vi måste försöka. Hoppas bara vår bil orkar ända dit så jag inte hamnar i skiten!

Nej, idag var det möte på dagis och telefonene har gått varm på kvällen så nu ska jag prata med Mark innan sovdags.....

• HeddaBigBum

Maria:
    Wow! Ett år och 2 dagar och dagiskille!
    Alexis har ju aldrig lyssnat på mig när vi är ute och leker. Kom nu! Kom hit! Alexis?!?
    Jag vet att hon förstår att jag vill att hon kommer, för handlar det om något (typ, kom och ta på dig skrna. kom vi ska gå ut, etc) då kommer hon direkt.
    Nu har jag börjat säga: Kom nu! (ingen reaktion) Nu går mamma! Hej då!
    Och jag vinkar, och hon vinkar tillbaka... sen går jag och ställer mig runt ett hörn eller dylikt.
    Hon blir JÄTTELEDSEN!
    Alltså, även om hon kutar in på dagis när vi lämnar och hämtar Luke och inte tittar åt mig alls, så tror jag det kommer bli en jobbig inskolning. Man måste ju tydligt visa att man går och säga hej då... Gråter

• Maria från Bahia

Hedda: Tror inte det blir några problem för just det.....Naomi ignorerade mig när jag gick totalt så några riktiga hej då tog det låååång tid innan vi fick till.....

• HeddaBigBum

Ja, Gud ja! Alla barn reagerar ju olika! Jag har en kompis med en tjej som är 3 veckor yngre än Alexis. Hon är klar med sin inskolning nu och ja... inte en tår... ingenting. Otroligt trygg liten tjej. Skillnaden mellan Luke & Alexis är ju att jag redan vet att hon tycker dagis är kul. Hon blir ju skitarg när vi måste gå, så det blir ju inte som att lämna henne på ett okänt ställe hon inte gillar.
    Det bir nog jag som går hem och gråter en skvätt, som jag gjorde med Luke.

• fairymi

Jahopp...dubbelsidig öroninflammation på Wilmer. Därav två skrikaiga nätter o en väldigt gnällig liten kille i två dar. Hoppas penicillinet verkar snart då. Usch hela familjen är halv risig...
    Jag var tvungen att åka till Handen på apoteket och såg till min förtjusning att de öppnat en pärlshop där. Tjohoo! Här ska skramlas pengar så jag får lite pysselgöra

• HeddaBigBum
    fairymi skrev 2007-09-13 12:42:31 följande:
    Jahopp...dubbelsidig öroninflammation på Wilmer. Därav två skrikaiga nätter o en väldigt gnällig liten kille i två dar. Hoppas penicillinet verkar snart då. Usch hela familjen är halv risig...Jag var tvungen att åka till Handen på apoteket och såg till min förtjusning att de öppnat en pärlshop där. Tjohoo! Här ska skramlas pengar så jag får lite pysselgöra
    Men oj! Stackarn! Jag hade en bekant i USA som fick dubbelsidig lroninflamation (fast då som vuxen) och hennes balanssinne var helt off. Hon spydde och hade. Skitläskigt!!!
    Hoppas penecillinen tar snabbt på W!!!
    *kram*
Svar på tråden Go Fika!