• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • hejlis

Jo, just det ja: Skulle ju hälsa från Marianne!! Hon skulle logga in här vilken dag som helst sa hon...OCH Hugo FINNS i verkligheten! Jag har sett honom Jättesöt! Och väldigt lik Maja.

Ang. Vinteroveraller som ej får hänga i torkskåp så har jag också hört om dom. Verkar ju inte sådär jättepratktiskt nej...Vet ett Reima Tecs modeller fram tills-06 har varit sådana. Nu är det omgjorda...Men för 1700:-  Förvånad skulle jag npg också vilja kunna hänga det i torkskåp, utan att den pajjar!

• HeddaBigBum

Nanny:
    Och var inte fondväggstapeten i ert sovrum attans dyr dessutom? Du har i alla fall min stora beundran som "vågar" och orkar testa och prova tills du är nöjd. Vårt sovrum blev ju mer grått än beige, men alltså jag orkar inte göra om det... så det får va'. SÅ illa blev det inte att jag inte kan leva med det... snart kanske vi kan skaffa säng-gavlar eller nåt också. Men i vår takt lär det bli nästa år! Räcka ut tungan

Jessica & Mia:
    Precis vad jag alltid sagt! Jag förväntar mig inte att förskolepersonalen ska hålla koll på tvättråden på mina ungars kläder. Det ingår liksom inte i deras pedagogiska arbete, enligt mig. Kläderna jag skickar mina barn i ska kunna lekas i, de ska kunna utforska och ha kul utan att behöva oroa sig att kläderna förstörs!
    Ibland har typ frukosten hängt kvar på tröjan, och då blir det ju ingen stor grej eftersom det var dagiskläder (läs lek och utforskakläder) som går att tvätta.

• Maria från Bahia

Jag är supernöjd med HMs ytterkläder (de som klarar av det blöta) och skor köpte jag förra året på skopunkten typ Kavatkopior som fungerade super så det ska jag se om de har i år igen. Troy har fått ett par som jag hoppas passar av en granne oanvända, men de kan bli stora.

Vi har en gammal overall från förra året som inte klara det blöta så super som får vara extra. annars har hon ett set ytterkläder (2-delat) plus ett par extra byxor från förra året....en av anledningarna till 2-delat. Byxorna är höga och med hängslen så snö kommer inte in emellan. Tory får nog bara en overall beroende på vad det är mamma har köpt till honom i födelsedagspresent. Om den är vattentålig och så.

Nu ska jag sussa på soffan ett tag efter middag hos pappa.....

• HeddaBigBum

I Lukes grupp blev det trend under förra året att ha kalas hemma när man fyllde år. Vid några tillfällen klädde jag Luke i hans jul-kläder (vit kragtröja och väst). Det var så onödigt att de bara låg och blev för små praktiskt taget oanvända.
    Men, då får man jus tå sitt kast. Kalas med chokladsås och tårta... och vit tröja.

• Gruffalo

Hej gänget!
    Har liksom inte tid att sitta framför burken så mycket nu för tiden. Ni får uppdatera mig om det är något jag ska svara på för jag har i nuläget inte hunnit läsa igenom alla sidor...*sorry*
    Vi mår alla bra och Hugo växer så det står härliga till, eller vad sägs om 1 kg på 3 veckor? Hehe, han väger 6.3 kg och är 59 cm...8 veckor blir han på måndag....grädde i boobsen liksom. Maja älskar att vara tillbaka på dagis men blir arg när jag hämtar henne redan 14:00, stackars henne som fått ett syskon...*suck*
    Angående vinterkläder så köpte vi en overall i stl 98 och hoppas på att den räcker över vintern. Hon har annars 98 i byxor och 104 i överdelar. Blev helt förskräckt för en månad sen när jag upptäckte att hon kan rita huvudfotingar, bilar och segelbåtar. Shit, vad det går undan liksom. Maja har dessutom kommit på att man ska flirta med pappa eller vad sägs om denna kommentar:-Pappa, du kan köpa en hund till mig....snääällla. Vi får se hur övertalningen går....jag vill ju ha en fyrbent i huset igen.
    Var på lönesamtal i veckan och fick en ordentlig höjning, jippi...äntligen!

Lovar att skriva mer snart igen och att uppdatera bilderna...hehe

*kram*

• HeddaBigBum

Luke var 2 år innan han fick smaka godis... hans första saft fick han på dagis. Nu får han lördsagsgodis och idag var det en klubba... eller... en halv. Han är så himla duktig på att dela med sig, men säger till om lillsyrran suger för mycket ("Nu räcker det å slicka Lexis!" Flört). Barn nr 2 får definitivt prova på diverse upplevelser i en tidigare ålder... Oskyldig Lite svårare att ge den ena men inte den andra. Vi fixar det ganska bra med russin och mango-godis (torkad frukt), men men...Räcka ut tungan Luke accepterade alltid om man sa något i stil med "det är mammas/pappas", precis som vi skulle neka honom alkohol. Han hörde väl på oss att det inte var någon idé att tjata. Inte skulle man ge sin unge alkohol bara för att den var tillräckligt envis, så tonläget funkar väl? 
    Men Alexis kommer fram och ställer sig någon decimeter från maten/godsakerna och gapar stort och säger AAAHH! Och vet ni vad, ungen älskar lakrits. Jag lät henne smaka bara för att få bort henne, men hon glufsade glatt i sig turkisk peppar!!! Dino är helt förstörd! *haha*

Bevis på att båda mina barn är 2-språkiga. De kan säga CHEEEESE! Räcka ut tungan

• HeddaBigBum

Huvudfotingar? Bilar och segelbåtar?

Shit pommes frites... det kan INTE Luke!! Han kan nog rita på väggarna fortfarande... hahaha!

• Gruffalo

Mmm, jag vet! Menar verkligen att jag blev chockad... Ska försöka ta lite bilder på hennes konstverk. Hmm, dessutom älskar hon Lipton i Höjdarna och Långben...

• Gruffalo

Måste kolla med er om det är någon mer som har fått förfrågan om att delta i en studie från KS? Dom kollar väldigt för tidigt födda och behövde även en referensgrupp och vi blev tillfrågade om Maja kan delta. Detta gäller barn som är 2,5 år nu.

• HeddaBigBum

Så här intelligenta är mina barn när det kommer till "arts and crafts" :

Vad innebär den studien då? Intervjuer med förälder, med barn?

Svar på tråden Go Fika!