• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Gruffalo

Det går i vårt fall ut på en telefonintervju med en sköterska/läkare och sen en kontroll på KS med allt möjligt, leka med barnläkare som kollar allt...balans, färdigheter osv. Inga tester kommer ligga till last för barnet i framtiden och det är inga blodprov eller sådana tester.

• HeddaBigBum

sure... why not! Är det snart? Alexis ska börja dagis 6 november, så då är jag inte föräldrarledig längre... *buhu buhu*

Jag läste en hel del statistik och att få tag på deltagare är inte alltid det lättaste. Jag ställer gärna upp där jag kan nu för tiden!

• Gruffalo

Ja, jag har självklart accepterat då det är viktigt att studien genomförs. Vet inte när det blir av riktigt. Nä, nu väntar sängen... *tjing*

• Fragglerock

Är Maja för tidigt född? Det måste jag helt ha glömt bort!!! Jag är officiellt en guldfisk....

Va?..............

Hur kom jag hit?......................................

..................vart ska jag nu???????????

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

IQ daggmask här.... (dvs 7).....

• Fragglerock

Vilka är de roligste/konstigaste saker era barn äter?

Alexis ligger ju rätt bra till för en topp-placering med turkisk peppar och målarfärg måste jag säga!

Agaton älskar ju oliver både svarta som gröna. Just nu är det svarta med kärna som är bäst. Sen gillar han chilinötter. Då menar jag inte nån mesig variant som finns utan riktigt starka. Vi köpte fel sort en gång och jag som älskar starkt kunde knappt äta dem - men det gjorde Agge!

Sen gillar han de starka Pringles som finns, hot n' spicy tror jag de heter. Go'a men starka! Han älskar att äta avocado med vitlökskrydda på i massor och helst om han fick så skulle han skölja ned det med kaffe. Kaffe som vi gav för att han skulle slita tjata - men som han gillade! Tja.. det går inte alltid som man tänkt! -)

• HeddaBigBum

Näe, Luke äter inget konstigt... han är dålig på att äta det som är vanligt (tycker t.ex. inte om potatis *suck*). Kött är svårt också. Han måste ju smaka och han ler överdrivet (tillgjort) glatt och säger att det är gott, men köttet bara växer och växer i munnen på honom tills han har en golfboll i käften och ser ut som om han håller på att spy. *dubbelsuck*

På tal om Maja så fick vi det nog om bakfoten... hon är för sent född. Alldeles för sent... egentligen är hon 3½ tror jag!

• HeddaBigBum

Har ni sett att Jimmys ställe är till salu igen:
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

Och sen finns det ännu en 4:a mellan er och oss Nanny:
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

Vilka fina 4:or båda två! Vad amitiösa alla är nu! Inga fler radhus med knallgula luckor??

• HeddaBigBum

ok... nu dimper guld (koppar?)-pengen ner.... vad var det jag sa, IQ daggmask.
    Maja ingår i kontrollgruppen de jämför de för tidigt födda med.
    Hahahaha... jag trodde du syftade på Majas stora kliv i utvecklingen.

• Fragglerock
    Marianova skrev 2007-09-08 23:14:23 följande:
     Dom kollar väldigt för tidigt födda och behövde även en referensgrupp och vi blev tillfrågade om Maja kan delta.
    *hehe* Vi är visst fler som inte kan läsa innantill!
Svar på tråden Go Fika!