• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Och en supersöt Troy såg man i tidningen idag! Jag kände inte igen honom (hmm... det var ju bara ett halvår sen vi sågs) så jag trodde det fanns en Troy till i VH! Men vad är sannolikheten att han också har en storasyster som heter Naomi?

Igår var vi och handlade lite i Handen. Dino fick ett presentkort till Dress Mann av mina föräldrar när han fyllde år, som han spenderade igår.
    Luke är ju som alla andra 2½-åringar och kan allt själv. Han åker t.ex. rulltrappa själv (alltså, inte hålla i handen) och det brukade han fixa. Igår åkte jag med Alexis först, sen Luke bakom oss, och sen Dino längst bak. När jag kliver av tittar jag bakåt Dino håller Luke i tröjan, så han typ flyger en halvmeter över golvet (som en kattmamma bär sin unge ungefär, fast Dino använde inte tänder ). Luke hade lätt kunnat fastna med fingrarna vid sista trappsteget!!

• hejlis

Halloj!
    Maria: Vad härligt att det löst sig. Ang. dagsitiderna så har tycker jag mig ha hört ganska många som har liknande tider som "dina". Tycker många lämnar betydligt tidigare men verkar hämta där omkring 16-17. Om Mark dessutom kan vara hemma ett par dagar så blir ju Troy ledig, och Naomi får kortare dagar.

• Fragglerock

AAAAaawwww...

Agaton har ju varit hemma i två dagar nu med Danne för att han (Agaton alltså, snacka om syftningsfel) varit sjuk. I går så var han dock väääldigt på allerten och lekte som en galning ute halva dagen och åt som en häst. Tja, då tyckte vi att han verkade ok igen eftersom han inte hostar eller snorar mer än vad som är ok. Så i morse ringer jag till dagis och säger att han kommer.

Jag väcker Agaton och han verkar må bra, inga konstigheter. Vi går ner och leker en stund, typ 20 minuter, och allt verkar frid och fröjd och vi äter frukost. Sen börjar han gnälla och gnöla som attan. Han ber om vatten så jag går ut och hämtar vatten. När jag kommer tillbaka så sover han på golvet framför tv'n. Han slocknade alltså på tre sekunder helt utan förvarning. Sen sov han jättelänge. Vaknade och gnölade i typ 30 minuter och nu sover han igen! Han har inte nån feber eller nått utan är typ lite snorig och trött... och trött.. och öööh, trött!??!?!?

Gud, jag fattar noll. De måste tro att vi är helt galna på dagis. Halv sju är han frisk men halv åtta så är han sjuk - igen! Fundersam

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • hejlis

Äter han medicin fortfarande, för han var blev väl trött av den? Eller har han ätit klart och den inte tagit riktigt? Borrelia ger ju/kan ge väldigt underliga/diffusa symptom? Kanske ska be dom ta ett prov och kolla. Har inte full koll på dessa fästingsjukdomar, men vid blodprov kan man väl se hur mkt antikroppar (?) man har??? och i så fall om sjukdomen "gått över" eller om den är kvar och man behöver ytterliggare behandling. NU kan jag blanda i hop delar med erlichias (eller vad den andra fästingsmittan nu heter...) Fundersam

• fairymi

Maria, Jaaa! vad skönt ändå att ni äntligen fått någon plats!nä jag tycker det verkar som helt ok tider. Jag har haft de som kommit halv sju på morgonen o gått hem halv sju på kvällen så era tider blir bra
    Mina små kommer nog gå halv åtta, åtta till halv fem. visst det är länge kan jag tycka men vad gör man när man inte kan gå ner i tid...

Bläää jag har såååå ont i halsen. kan knappt prata eller svälja, inga andra förkylnings symptom heller bara otroligt frusen.

Tadaa! Cornelia har slutat med napp äntligen! I förrgår så fick det vara nog. Hon har iof bara haft den när hon ska somna men det har gått super helt utan. Skönt! Nu var det bara blöjan kvar...

• Maria från Bahia

Ja det var Troy i tidningen och den kom till oss igår och vi konstaterade att Troy inte var med. Tills någon berättade idag att han var det. Och där var han ju
    De hade klippt bilden så huvudet syndes bättre. Jag hade försökt skicka in typ 10ggr och skrev olika text varje gång (var något fel på hemsidan) och nu kom ju inte datum med men det gjorde ju inget

Jaha, om de bara kunde höra av sig från jobbet så att de två största orosmomenten försvann. Funderar på att åka dit och sitta vid dörren typ en dag så kanske någon reagerar.....kanske...det är ju ingen som vet vem jag är!!

Sedan är det bara det här med bilen kvar. Gamlingen som ska besiktigas snart och har alldeles för mkt fel som vi inte hunnit ta hand om. Vi har inte ens hunnit tvätta bilen I BILTVÄTT på ett år. Snacka om ont om tid och andra prio. Anyway, vi funderar då på ny bil men frågan är vilken månadskostnad vi kommer att klara...... Men vill inte lägga ut för mkt på en bil som är värd typ 10.000 heller. Men men , om alla trådar faller på plats kan vi snart räkna på ekonomin men det vore trevligt om det blev innan bilen måste besiktigas då vi tänkte sälja den i befintligt skick i så fall.....Så har man kanske till en handpenning.

Jag hittade 2 coola kostymer på e-bay till Halloween men kan inte buda då de satt spärr för adnra än amerikanare. Försöker få tag på dem, vi ska ju ändå skicka det till adress i USA men inget svar. Grrr......nu vill jag bara ha dem och inget annat av de 1000 tals som finns!

Har vi bestämt datum eller hur blev det?

• HeddaBigBum

Jag har också hittat en Halloween costume till Luke, men de skickar inte heller till andra länder än USA & Kanada. Graaaandma...
    Jag skulle vilja att Alexis var katt, svart katt med tights och liten kjol eller nåt. Inte en stor plufsig katt-dräkt. Hon har ju lite sneda katt-ögon, så jag tror hon skulle bli en super-dee-duper-söt katt . Men jag hittar bara leopardmönstrade katter... Hmmm...
    Jag tror den 27:e var uppe som förslag?

• JessicaåIda

Jag minns oxå den 27:e

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • Fragglerock

Å Agatons grodkostym var ju för stor förra året men sitter som en smäck i år... va synd. Eller synd och synd. Han springer ju runt i den ganska ofta hemma för han tokgillar som grodkostym.

Men frågan är ju när jag ska köpa en ny, ska jag hålla fast vid samma storlek eller ska jag gå upp en... awwww!??!?!

Agaton är i rätt dålig kondition just nu. Han har väldigt hög feber och är väldigt off. Han fick ont i magen nu på kvällen så det var hårfint från att jag slängde mig i bilen och åkte till akuten. Men Danne hade ju bilen till Maxi så det gick ju inte! Han fick i alla fall så himla ont i magen så han skrek som en galning i typ 25 minuter. Han tuggade och smackade typ som han var torr i munnen fast han inte var det!? Jätteläbbigt.

Sen märker man att han har jätteont i kroppen för han gnäller och klagar när man ska lyfta och flytta honom. I dag fick han till och med blöja på sig för han orkar ju inte ens gå och kissa. Oj, va arg han var när jag satte på blöjan. "Jag är vuxen - ingen blöja" skrek han! Men han orkade ju inte ens gå ju å knappast klättra upp på toa. Å när jag satte honom där så välte han ju nästan av toalettstolen! Lille plutten!

Jag undrar jag om han fått någon släng av nån influensa eller så. Han blev ju förkyld i helgen men ingen ordinärt. I går så var han ju som vanligt och slutade till och med snora så där mycket. Men i dag så började det bra och slutade i kaos... feber, ont i magen, snor & ont i kroppen!

Snacka om att det vänder på en femöring!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum
    Stackars Agaton!!! Kan det ha något med fästingen att göra, som Mia var inne på? LÄSKIGT!
    Och vi har bil, med 2 bilstolar liksom... Herre Gud! Ring så kör en av oss in er!!!
Svar på tråden Go Fika!