• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • x Miss Lyckad x

Ajajajajajaj Hedda, nu ska ja ta riktiga omvägar då jag möter dig *förskräckt*

Det är inte lätt när det är svårt
  • HeddaBigBum
    x Miss Lyckad x skrev 2007-09-10 10:39:36 följande:
    Ajajajajajaj Hedda, nu ska ja ta riktiga omvägar då jag möter dig *förskräckt*
    Åh nej! Har du hittat mig här! Det är ju här jag avslöjar mina allra mörkaste hemligheter, som min djupa tankar kring microvågsugnar!!
  • hejlis

Oj då Hedda! Du gillar visst att få adrenalinkickar du!!! Vad planerar du härnäst tro??!!! hehe...

Nu har jag iaf köpt en snygg Halloweendräkt till Hanna. Måste ju ha positivt tänkande! Dock har jag inte vågat mig på att beställa en i storlek "bebis"... I "värsta fall" kanske du Hedda får gå till kalajset med TRE barn

• hejlis

Nu på fm. har jag rensat ut min garderob! Och nu har jag slängt (alt. till Myrorna) ALLT som jag tvekade om FÖRRA gången jag rensade. Och alltså inte har använt sedan dess...såklart (och inte helelr använt på ett par år typ INNAn dess!). Ser riktigt välstädat och snyggt ut nu. I helgen satte R. dessutom upp ett till hyllplan i klädkammaren, så nu kan man lägga tex 3-4 tröjor uppepå varandra. Sedan kan man använda NÄSTA hyllplan och lägga resterande på. Dvs: Man slipper ha 7-8 tröjor UPPEPÅ varandra...så att de rasar så fort man ska försöka ta en. Mkt behändigt Har dock inte så mkt kläder kvar nu. Eller ja, det som jag gjort mig av med har jag ju inte velat/kunnat använda under de senaste åren iaf, men det känns som om jag har mkt mindre nu. Aha!!! Anledning att shoppa lite
    Fast vad ska jag köpa???? Förvånad ????????? Nya strumpor kanske? Mössor och vantar kan jag ju ta en omgång av också...Det blir ju samma storlek efter som nu....

• HeddaBigBum
    Klart Hanna ska på Halloween-fest, även om Junior bestämmer sig för att titta ut då! Vi kommer och hämtar henne med ståbrädan!
  • HeddaBigBum

Jessica och jag dividerade lite om festen och vi har lite ideér.

* Barnen gör sin egen gotte-påse.
    Jag har en del bruna påsar (s.k. lunch bags) och vi kan ju ha lite olika sorters papper, några paljetter, fjädrar kanske och lite limstick och så får de designa sin egen påse. Alternativt att man klipper ut lite kattögon, morrhår, pumpor etc och de får klistra dit bitarna.

* En idé var att han diverse snacks (popcorn, frukt, russin, kex... inte så mycket "socker upp i taket" i lite skålar eller nåt, så de kan plocka i sin egen påse?), och kanske någon liten leksak/bok.

* Vi delar upp ansvaret lite. Mia står för det mesta...
    Näe, men någon tar med ballonger, någon lite saft... tja... Nanny tar med props.

Något som låter vettigt?

• Maria från Bahia

Jo, Naomi vi lle vara Dora med att beatala sååå mkt pengar för ett par shorts och en t-shirt typ. Sedan valde hon något för mig otippat (hemligt) och Troy fick något passande från samma affär inte lika cool men duger !!
    Nu får vi skicka pengar till grandma som får låna en annans kreditkort att betala med eftersom det är enda sättet att betala de vunna auktionerna. Sedan blir det shipping cost on top på det så det blir väl lite dyrare än tänkt. Hoppas på att grandma vill bidra med lite....

Iden om partyt låter bra.

Nu åker Troy ur gungan, tjohej, vi hörs!!

• JessicaåIda

Pelle vet ....  & ha gav mig ett par öronproppar - till att ha i näsan

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum

Maria:
    Jo, frakten tillkommer ju alltid och det blir ju extra internationellt (alltså, frakten som säljaren anger i annonsen på ebay stämmer ju inte). Vi säger till Grandma att betala med checkar från vårt konto när hon skickar saker hit som vi beställt. Jag menar, hon är schyst nog som springer och postar och paketerar och har sig titt som tätt. Dessutom är hon pensionerad änka liksom. Kan ju knappast leva så fett. MEN, jag undrar om hon verkligen låter oss betala? Jag har faktiskt aldrig kollat på kontot... Och de pengarna vi har på vårt amerikanska konto (knappt ingenting efter USA-resan) har ju HON gett oss. Hon betalar hur vi än vrider på det... Räcka ut tungan

Nu är jag inne på Minnie Mouse till Alexis. Jag har hittat några söta prickiga klänning och diadem med Minnie Mouse-öron. Hade hon varit liiiiiite äldre hade hon kunnat få Minnie-skor också (många auktioner 2 år och upp inkluderar skor).

• Fragglerock

I går var det någon som ville ha 40 dollar för frakten av en Byggare Bob dräkt! ÄÄääh, NO, skulle inte tro detFundersam.

40 dollar kostade inte ens 4 par jeans att frakta än mindre en slirkig tunn Halloweendräkt liksom. Ibland känns det som de sätter skyhög frakt för att bli av med internationella budgivare!

Jag brukar ge mellan 9-15 dollar i frakt för kläder, jeans, Halloweenkostymer och liknande från USA och det tycker jag är rätt ok faktiskt. Säkert i överkant men jaja, jag skulle ju bli utan saker om det inte vore för de säljare som godtar utländska budgivare. Så då kan jag tänka mig att pröjsa några dollar för det faktiskt!

Era ideér till festen låter väl jättebra! Kul idé med nått litet pyssel ju! Men vem ska kolla om lokalen är ledig - vi kanske ska börja i rätt ända tänkte jag på??!?!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
Svar på tråden Go Fika!