• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Och för oss här upp i Åbylund (där det uppenbarligen är fel på vattnet ), så passade 98 bra!

• hejlis

Kvartärvägen har nog ändå snäppet bättre vatten än Åbylundsvägen...Har provat lite overaller på Hanna ju, och 92 är MAX vad som går. Och då är det ändå inte tajt om man säger så...hehe...Håller också koll på Tradera just nu.

De ringde från FK idag. Första gången som ngn ringer därifrån! En jättetrevlg kvinna som bara ville kolla vad jag gjort under sommaren (sista fp dag tog jag 22 juni och sedan har har inte tagit ngn förän nu i slutet på augusti). Jag har ju jobbat heltid + haft semester och när jahg sa det så sa hon bara "ja, jag gissade på det jag med, men jag ville bara dubbelkolla så att du inte missat eller så" Och sedan sa hon att min sgi höjts (skickade in papper om att jag fått en , liten men iaf, löneförhöjning) och att jag skulle få högre pd + retroaktivt sedan 1/6. Det var ju bra!

• HeddaBigBum

Jo, alltså den var stor, men man såg händer och huvud! Räcka ut tungan

• fairymi

JApp björn i nästa liv vore inte helt fel....

Alltså jag måste bara höra med er, cornelia går ju bara 15 timmar i veckan men ofta har det varit dagar som gått bort tex klämdagar eller som nu i veckan hade de planeringsdagar. JAg tycker det känns lite "snålt" från deras sida liksom, att inte låta henne gå en extra dag. Förstår ni vad jag menar?
    Som denna vecka gick hon bara måndag i tisdag sen blev hon ju ledig resten av veckan. Hon BEHÖVER verkligen den sociala stimulansen som hon får, att dessutom vara hemma med en sjuk lilebror som hela tiden får mammas uppmärksamhet, har gjort denna vecka till en skitjobbig vecka för oss alla. BLÄ!

• HeddaBigBum

Marie:
    Jo, jag håller med. De är duktiga på att begränsa timmarna, samtidigt som de tar ut maxtaxa, men när det är åt andra hållet (att ni inte får de 15h ni är "lovade") då är det lätt att rubba lite på "the agreement".
    Jag förstår mycket väl att hon blir rastlöst. Luke, som är van att gå 5 dagar i veckan, skulle ha tråååååååkigt minst sagt.
    Och vet ni vad, ni som varit med ett tag nu , Luke och Agaton är SÅ TIGHTA på dagis. Bill och Bull, Helan och Halvan, . Jättekul att se! Agaton frågar om Luke när han lämnas på morgonen (någon timme innan Luke får komma dit) och Luke frågar tydligen efter Agaton så fort han vaknar efter vilan.

På tal om Luke...
    Jag sitter och kollar på dokumentären på 4+ om riktigt-riktigt feta människor i Australien (tror jag). Alltså, 250kg+. En kvinna var hos läkaren och fick ligga ner på en bår och läkaren lyfte och höll på med hennes mage. Jag förklarade att hon var sjuk, att hennes mage var alldeles för stor.
    Luke tittar med stora ögon, sen tittar han på mig och säger:
    Mamma, du har inte stor mage! KyssKyss

• fairymi

Ja uttråkad är bara förnamnet. Understimulerad, så världens raseri utbrott för minsta lilla, och jag försöker verkligen sysselsätta henne men inte nog tydligen...

Hmm magen ja...jag stod o diskade efter middagen för någon vecka sen. Cornelia o J sitter fortfarande vid bordet då hon helt plötsligt börjar fnissa och pekar på mig. -Mammas mage på bänken. Och mera skratt därefter...Tack för den liksom :-/

• HeddaBigBum

Jo, men i jämförelse med en kvinna på 250+kg så har jag nog inte mycket mage. Jag suger åt mig allt jag kan, mycket väl medveten om alla extra-kg jag bär omkring på. I Lukes ögon är ju jag perfekt och den synen lär ju inte förbli så... haha...
  • hejlis

Okej, nu har jag köpt en Halloweendräkt i storlek 0-3 månader Kunde inte motså då den hade samma "tema" som Hannas ..hehe...Så nu håller vi tummarna för att h*n kommer ut i tid då!

• HeddaBigBum

Pippi och Herr Nilsson??
    (skojar bara... jag vet att du väntar på att Hannas hår ska bli så långt att hon kan vara Pippi!)

• Maria från Bahia

Om det ÄR pippi och herr Nilsson vet jag en som blir avis Naomi leker att hon är pippi, Troy är "nilsson" och vi är pirater. Och det typ VARJE dag! Haha!

Idag har vi kalas eller vad man vill kalla det för släkten så nu är det dags att dra fram dammsugaren

Svar på tråden Go Fika!