• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • HeddaBigBum

Jag tycker också det verkar vettigt med VAB-intyg. Visst, det blir krångligare och säkert blir man irriterad när man själv behöver VAB:a, men jag/vi har aldrig fuskat. Vi har inget att dölja, so bring it on.

• HeddaBigBum

På tal om att vara sjuk, så har jag gjort illa ryggen på något vänster. Jag kan inte sätta fingret på när eller hur, men jag reagerade på att det gjorde ont när jag skulle klä på Luke. Han busade i vår säng och smet iväg och själv tyckte han att det var jäääättekul. Jag försöker ju få tag i honom, ben eller armar, det som låg närmast och känner att det gör ont i ryggen. Jag blir irriterad. Jag vet inte om han tog åt sig, men han ville i alla fall bli buren ner för trappen. Jag försöker förklara att A) jag har ont i ryggen, B) du är ganska tung nu, C) jag måste hålla Alexis i handen för hon vill inte bli buren ner.
    Det slutar med att vi skuttar ner på rumpan alla tre, ett trappsteg i taget, och halvvägs ner är det som om någon sticker en kniv i ryggen på mig... och Luke är ledsen för jag inte bär honom.
    Luke får klättra upp på skötbordet på tvättmaskinen så jag kan borsta hans tänder, Alexis får sitta på bordet så jag kan ta på henne skorna, osv osv.

Men nu har jag tagit lite droger och hoppas de kickar in snart... annars tar jag lite till!

• HeddaBigBum

Äter era 2½-åringar skal? Skal på äpplen, t.ex.?
    Alexis gör det, men Luke är så jäkla känslig! Han klöks och håller på. Ibland kan han inte äta skal på vindruvor heller.
    Äh, men fan, nu får det räcka. Jag skar ett äpple i lövtunna skivor, ca 2mm tjocka.

L: Jag tycker inte om skaaaaal!
    H: Jo Luke. Nu får du äta skalet! Du kan det! Alexis äter ju skal och du har många fler tänder än henne.
    L: *klöks klöks klöks*
    H: Men Luke... sluta... tugga ordentligt!
    L: *klöks klöks klöks*
    H: *suck*... Gå och spotta ud då'ra... *suck*
    L: *klöks klöks SPYR*

Och han hade ätit blåbär 20 minuter innan dess... och han satt på vardagsrumsmattan.
    Nanny, du kanske har en aning om vilka färgglada ord som for runt i mitt huvud...

(Jag skrubbade den där jävla mattan i somras till fingertopparna blödde. Och det är ingen överdrift. Jag höll på och var så inne i det att jag inte märkte att fingertopparna blödde förrän jag slutade. Då sved det så in helvete och jag kunde inte ta i något, eller använda styrkan i fingertopparna (öppna saker, etc) på flera dagar. Och för några dagar sen sket Alexis på mattan när hon var utan blöja i 30 sekunder. Skrubba igen. Och nu har Luke spytt på den... Måste man ha mattor?????)

• Maria från Bahia

Både Naomi och Troy äter äpple etc med skal. Naomi kan bli sur om man skalar

• Maria från Bahia

Jaha, kl 8.00 i morgon ska jag provjobba. Känns som en evighet sedan jag gjorde något sådant. Utan att säga var för jag vill vänta och se vad som sker och så lämnar jag ut en del info nu som känns fel här, så kan jag berätta att det är en nagelkund till mig och hennes man som äger denna firma som ligger i Håga!! Efter några turer jag inte orkar skriva om här ska jag ev börja jobba där och jag vill ju jobba ca 60%. Arbetstiderna blir mån-tors 7-11.00 och fredag 7-16.00. Lönen kommer att bli till att börja med ca 1000-2000kr mindre än på mitt gamla jobb, men kommer att höjas om jag är rätt person. Det är också ungefär vad mina resekostnader är till mitt nuvarande jobb. Jag kommer också få en mobil med 50 fria timmar att ringa privat på och ev en tjänstebil inkl bensin (eventuellt). Utöver det har företaget de förmåner som jag har idag så som friskvård, försäkringar, mm mm. JAG hoppas verkligen att det går bra. Då kan jag ha nagelsalongen och detta och jobba heltid men behöver inte ha barnen mkt längre än ca 9-16.00 de dagar mark inte är hemma.

Hon ringde idag och att jag ska dit redan i morgon beror ju på att Mark är ledig denna vecka och jag ska ju börja jobba efter nästa vecka om inskolningen flyter på som den ska. De har inte ringt tillbaka från mitt jobb, skulle visst hinna träffa HR, så om jag slänger upp i deras ansikter att jag ska ta tjänstledigt i sista minut tycker jag inte de har något att säga då jag knappt vet om jag har ett jobb eller ej.

Så håll tummarna för mig! Ska sedan till salongen till 10.00. Full fart. Och ingen bil denna vecka. Den blir nog klar till på fredag. Hoppas jag verkligen!

Hej svej

• hejlis

Hedda: Du får ursäkta...alltså de e ju inge kul när man står där med bajs och spyor på matten alltså...men ett viss fnissande for över mina läppar då jag läste sorry.....

Maria: Det låter ju TOPPEN!!! Håller tummarna så hårt jag kan

• JessicaåIda

Ida äter inget med skal eller "skräp"Fundersam
    ... dvs frukt, bröd, kakor??, bullar m skräp(socker etc), ost, korv bluttan bla bla bla Räcka ut tungan

Å hon är mörkrädd & ensamrädd pga spöken, tomtar, björnar, grejjor etc Måste vara en fas våra små ska igenom Skrattande

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum

Låter prima Maria! Jag håller alla mina fingar och tår!!!

Mia:
    Hmmm!! Den där mattan ligger mest på altanen och torkar efter allt skrubbande. *suck*
    Jag är sjuuuuuuuuuk! blev ju Lukes reaktion när han lagt en blå spya på sig och mattan.
    Äh!! Du är inte sjuk! (Gud vad elakt jag måste låtit, så här när man tänker efter... han var ju "traumatized" )
    Men jo... mattor behöver man nog, för man halkar tydligen jättelätt på golv utan mattor. Jeez Louise!!!

Jessica:
    Ok bra! Då är han inte helt onormal i sin vägran att äta skal!

• HeddaBigBum

Jessica:
    ost?

• Fragglerock

Agaton äter det mesta i skalväg men det beror på mer om det är äpple med lite tjockare skal eller så, då kanske han vill ha utan skal.

I går så hade vi ett litet schizo samtal.

- Småttingar.... *mummel mummel*
    - Vadå småttingar?
    - Det finns småttingar i trädgården! *himlar med ögonen som jag vore korkar*
    - Små barn menar du?
    - *suckar åt mig* Nä, SMÅTTINGAR?
    - Ok, hur ser de ut då? *eftersom jag uppbenbarligen är korkad så måste man ju fråga*
    - De är blå!
    - Jaha, vad gär de för något ute då?
    - Äter ekorrar!
    - Äter de ekorrar?
    - Hmmm *mummel mummel*
    - Hur såg de ut sa du?
    - Röda!
    - Jaha, är de röda OCH blå?
    - Nä... blå!
    - Är de snälla?
    - Ja, de äter ju ekorrar!
    - Men blir inte ekorrarna ledsna då?
    - Nä, det är mjukt i magen!
    - Mjukt i magen?
    - Ja, mammas mage är mjuk... *mummel mummel*
    -Oooook... Hm..
    - Tycker vi om småttingarna då?
    - Ja, i morgon!
    - I morgon?
    - *suck* Lyssna noga mamma! *suck*
    - Jag lyssnar!
    - *han börjar springa ut i hallen*
    - Småttingarna kommer!

Ibland undrar man ju vad som händer egentligen alltså.

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
Svar på tråden Go Fika!