• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Fragglerock

Nu ska jag dela med mig av Agatons prioriteringslista när han vaknar!

Han vaknade i vår säng i morse ,klockan var väl typ 7.30 och innan jag ens öppnat ögonen så säger han "jag vill ha tuggummi!".

-Eeh, nej! Det får man inte på morgonen!

-Jag vill leka med Lucas!

-Dom är nog inte vakna än och mammas ögon är inte öppna än i alla fall!

-Jag kan öppna dem!

-Nej tack! Det kan mamma göra själv (detta sägs samtidgt som ha bänder upp mina ögonlock typ )

-Jag vill ha glass!

-Men Agaton! Vi har ju just vaknat! Titta lite på tv eller lägg dig ner igen! (Alltså, jag skulle ge 1000:- för att få sova ostört till 10 och sen läsa lite och sen äta frukost klockan 11 typ! *drömmer mig bort*

- Du är dum mamma!

- Mycket möjligt! Men om jag inte hade varit det så hade du förmodligen stoppat munnen full med tuggummi, satt på dig gummistövlarna, gått iväg iförd endast pjamasöverdel och spindelmannenmössa och knackat på Lucas dörr klockan 5 på morgonen och bjudit på glass liksom!

Jomen, då är jag nog lite dum allt!

Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
  • HeddaBigBum

Det här är vi vid frukosten:
    H: Jaha... vad ska vi hitta på idag?
    L: Jag vill hälsa på Agatons hus! Agaton har köpt ny sand! Agaton är jättestark. Han kan lyfta sanden jättehögt!
    H: Hela sandlådan?
    L: Ja!! Han har jättelånga starka armar!

Fundersam Ni får nog ha koll på er sandlåda, så den inte "försvinner". *hehe*

Nu har jag inhandlat Halloweenkläder till Alexis. Grandma ringde och sa att vi var tvugna att bestämma oss innan slutet av månaden, för sen åker hon till Schweiz i 2 veckor och kan inte skicka grejer.
    Jag har tittat lite på Minnie Mouse, med klänning, öron och skor. Jättefint! Men priset bara drar iväg liksom, så jag valde en ballerina-outfit istället. Alexis kropp är ju väldigt snarlik den en ballerina.... hahahahaha!!!!
  • Maria från Bahia

Jaha, efter en dag med kalas är man ju helt slut. Satte in annons på bilen i morse - ganska lågt pris då den ska skattas och besiktigas inom någon månad. NERRINGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En kom hit, gav ett skambud, jag sa nej tack, 7 till på kö. Sedan var det så mkt krångel med alla att jag sa först till kvarn för fullt pris. 2 kom samtidigt. Vi sa att de fick buda, det blev typ bråk......men den gick tillslut för 500kr mer och en som åkte hem PISST OFF om man får säga så. Men nu är det klart. Vi måste verkligen ha satt ett lågt pris men den har ju många fel och ska snart betalas en skatt på 2000kr plus en besiktning. Fast ingen av dem upptäckte något av felen
    Känner mig som en bov, tur att Mark var med!!!

Så nu är vi utan bil i några dagar. Känns såååå tomt. Tur att jag kan låna bil i morgon då jag har två träffar med Me&I.

• fairymi

Oj men vilket pris satte ni om jag får fråga?
    Nice med en xc förresten , lite avis e jag ju men jag inväntar min lexus jag
    Skönt att ni snart får en bil som är schysst

Sonen mår mycket bättre. Skönt att medidcinen verkar. Själv kraxar man på. Letar nytt jobb för fullt. Det finns ju inget!!!

• Maria från Bahia

Vi satte 7.500 och sålde för 8.000

De behöver dagmamma i Tungelsta för infektionskänsliga barn. Du kanske ska flytta hit och jobba med det

Jo XC 2000 är ju inte sååååå cool som de andra men den har i alla fall 4-hjulsdrift så nu kanske jag kan hälsa på släkten även på vintern

• HeddaBigBum

Vad skönt att bli av med den där opålitliga bilen, Maria!!!

Nu har jag bokat föreningslokalen den 27:e oktober. Vilken tid tror ni? 14.30 eller nåt "som vanligt"?

• HeddaBigBum

Har inte Ida haft namnsdag i lite väl många dagar nu?

• JessicaåIda

Ber om ursäkt för min dåliga kommunikation.Fundersam

Min syster har krockat med en älg och ligger på IVA i Umeå. GråterÅker dit imorgon. HOn är klar i knoppen men läkarna är oroliga för hennes nacke & rygg ev Op i natt. Hon har ingen känsel i benen men det KAN och jag hoppas, bero på blodansamlig krong ryggrag & med etta klämda nervbanor. Då blir hon utan gångförmåga i 6-10 veckor men jag avvaktar allting...Gråter

Det är första gången som jag känt att det är bra att vara arbetsterapeut...... om hohn inte får den hjälp hon behöver kommer jag bli en riktig plåga för hennes sjukgymnast & arbetsterapeut.....

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum

Jessica:
    Men oj!! Vad läskigt!!! Hoppas att det beror på blodsamling!
    *kram!*

• hejlis

Jessica: Men vad otäckt! Hoppas verkligen på den där blodansamlingen...Kör försiktigt du då!!

Svar på tråden Go Fika!