Luke skrattade också åt något Agaton hade sagt, men Luke och hans uttal... jag fattade inte vad han sa, trots att jag uttalade det högt för att se om jag kunde lista ut vad det lät som. Men det var säkert något kiss-och-bajsigt.
*ord jag inte känner igen* Agaton sa så!! Han säger så!!
*jag säger det konstiga ordet högt*
Hihihi! Agaton sa så! Han gjorde det!!
ok... bara ni tyckte det var kul antar jag...
Hur leverpastej kunnat bli pellipess vet i fan. Alexandra tyckte det var så kul och skulle "visa" sin sambo, men då sa han ju leverpastej korrekt. Samma om man ber honom säga Agaton, då gör han det... men i leken heter bästisen Tagaton.
Han är så ivirg och har så mycket på hjärtat och har så mycket ord, men han pratar alldeles för fort och slarvigt. Gör vi det, undrar man ju då? Jag pratar inte särskilt snabbt vad jag vet?
Men när vi ligger och läser godnattsaga kan han ju fastna på en sida och prata hur mycket som helst och fantisera, lugnt och få fram exakt vad han vill säga så man förstår.
Eller kan det bero på att han har 2 språk? Strular det till hans uttal? På sista tiden har han ofta sagt "jag tänker..." innan han vill göra/ha något. T.ex. "jag tänker att jag vill ha nåt å äta!", "Jag tänker att jag vill gå ut!" Är det engelskan som spökar? I think I want something to eat, låter ju helt vettigt... men inte lika bra på svenska.
På tal om något helt annat, så stötte jag på en bekant (Elaine) och hennes son (3 år) har också massa mardrömmar och kan inte sova i mörkret, etc. Hon berättade det, eftersom hon var på väg att köpa en nattlampa till honom.