• HeddaBigBum

Go Fika!

Här håller Go-Fika-gänget till!

Det hela började med en ljuvlig liten tjej i november 2004. Några månader senare hade skaran fyllts på med 4 supersöta flickor till och 2 minst lika gulliga pojkar!

Men vi var inte nöjda där! Oh no! Här produceras småsykon på löpande band!
    Hittills har 4 bakats klart, en kanske är på G i skrivandets stund , och en är fortfarande på jäsning! Flört
    ... och fler lär det bli... planerade eller inte!! Räcka ut tungan
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Svar på tråden Go Fika!
  • Maria från Bahia

Jessica: Usch vad hemskt. Vi som pratade om att krocka med älgar när ni var här!!! Hoppas på det bästa!!!

Nu är min jobbdag över puh! Ska gå och sova.
    I morgon är det inskolning och dags att ta hand om en massa avslutade auktioner på Tradera. Kammade hem lite peng därmed. En riktigt bra dag med naglar, Me&I och Tradera
    Nu kanske Troy kan få sitt fleecefodrade

• JessicaåIda

Totalförlamad från bröstvårtorna & ner...... för alltid!!Gråter

Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga som de tillåter sig att vara - A. Lincoln
  • HeddaBigBum

Åh Jessica, vilket fruktansvärt besked!! Gråter Helt plötsligt tog hennes (och de i hennes närhets) liv en tvär sväng. Många kramar till din syster och er närstående!!!

• Maria från Bahia

Jessica: Usch vilket tråkigt och omtumlande besked!! Att det bara kan hända så fort att man knappt kan föstå! Kramar till dig, syster och familjen!!!

• Maria från Bahia

Någon som sett fodrade stövlar billigt någonstans?
    Har ju ingen bil, men när jag har är det bråttom. Troy har ju inte ens vanliga stövlar, men nu hoppar jag nog dem och går direkt på fodrade. Han kan ju inte ha gympaskor på dagis i det här vädret!!

• HeddaBigBum
    Maria från Bahia skrev 2007-09-17 07:12:00 följandeHan kan ju inte ha gympaskor på dagis i det här vädret!!
    Kan han väl? Det har min son...
    Alltså, Luke sätter sig inte på tvären ofta och är, efter vad jag förstått, en ganska lätt unge att ha och göra med. Men regnkläder/stövlar. Han VÄGRAR! Det är KRIG!!!! Och om man som vuxen bestämmer sig för att använda sin fysiska styrka och klä på honom det i alla fall, då kämpar han givetvis emot, men sen sitter han bara. Kan inte leka. Ledsen med hela världens problem på hans axlar, hoppet är borta och han väntar bara tills han får ta av dem igen.

Och han har vanligt regnställ, fodrat, vanliga stövlar, fodrade stövlar... *suck*

Men jag har sagt till personalen att de får avgöra om de vill ta den fighten. Vi kan tvätta. Han spelar liksom inte, utan det ÄR något med regnkläder som inte stämmer med honom.
  • fairymi

Jessica: vet inte vad jag ska säga, det är fruktansvärt det som hänt...stor kram på er!

• Maria från Bahia

Hedda: Ja kan kan man såklart
    Och på Färglådan verkar de inte vara så strikta som på Speldosan. Men eftersom han bara äger ett par skor så vore det ju bra med ett par stövlar med

Hittade fleecefodrat regnställ för en billig penning på Ellos. Superlycklig! Svårt att hitta i så liten storlek!!!

• Fragglerock
    Maria från Bahia skrev 2007-09-17 12:50:50 följande:
    Hedda: Ja kan kan man såklart Och på Färglådan verkar de inte vara så strikta som på Speldosan. Men eftersom han bara äger ett par skor så vore det ju bra med ett par stövlar med Hittade fleecefodrat regnställ för en billig penning på Ellos. Superlycklig! Svårt att hitta i så liten storlek!!!
    Vi har köpt det fleecefodrade från Ellos sedan Agaton började på dagis. Första året hade v hel overall, sedan tvådelat. Men det är superbra kvalité och vi är väldigt nöjda faktiskt.

I morse tror jag både jag och Hedda upplevde en närapå perfekt lämning. Det som drar ner lämningen är att vi både helt blir lämnade utan vare sig pussar eller kramar. De båda herrarna kunde kosta på sig varsin slängpuss från 20 meters håll typ, det var ungefär det man fick nöja sig med!

Agaton blev så glad när Luke kom samtidigt i dag så de sprang upp på den höga kullen på dagis och lekte, och efter en stund skrek de åt mig och Hedda att gå hem!Förvånad När jag lämnar området så hör jag på långt håll hur de skrattar jättemycket och det är så gött att gå hemåt när man har det i bakhuvudet!

I kväll när jag frågade vad de hade skrattat så hysteriskt åt så sa Agaton :
    - "bajs".
    - Jaha, bajs? Var det så kul?
    - Ja, Luke sa bajskorv.
    - Ok, vad sa du då?
    - Bajskorv! (Vilket följs av ett gapskratt i typ en minut!)

Som de brukar säga " You had to be there"... jag antar att det var kul om man var där... typ...!
    Oh no... do you think I was born tomorrow?!? ~Junior Gorg~
Svar på tråden Go Fika!