hihi tips har jag gnaska många. Är det nått speciellt ni vill vet? Fråga gärna...
Några tips kan jag ge redan nu
1. ta det lugnt och lyssna på vad läkare, bm säger. För manbehöver verkligen vila. Det blir tungt på slutet.
2. Försök köpa så mkt saker som vagn, bilstolar osv innan v 30, för sen är det riktigt tungt (jag gick dessutom "bara" till v 31+4, men var rätt stor endå).
3. Baka, laga mat och frys in, för att ha en dag när man inte orkar laga mat, för den dagen kommer, jag lovar er. Det är lite fullt sjå ibland, två hungriga barn och en mamma som borde äte..
4. Ha två babysttrar, gärna som man kan gunga med foten, det är ett bra ställe att sätta dem på när man gör nått med den andra.
5. Se till att ni har en lättkörd vagn, gärna som går in genom ytterdörren
. Normaldörrar är 80cm, men inte alla. Vissa vagnar är dessutom bredare än 80. Ja just det, med vagnar, det är bra att försöka hitta en så lätt vagn som möjligt. För det blir tungt med en vagn på 20kg och sen 10kg barn i den.....
Ja man får rätt bra armmuskler endå
Nått mer, ja var hemma en tid ihop bådatvå, man behöver det. Få lite rutin på saker och ting.
Ja se gärna till att synka dem tidigt, det underlättar.
Just det, amning: det finns amningsbitchar och så finns det amninghitlers. Ta det med en nypa salt, man är INTE en sämre mamma bara för att man ger ersättning, ja de flesta tvillingar får faktiskt ersättning¨....
En sak till, det är en massa jobb med tvillingar men åååååh så underbart det är, verkligen dubbel lycka.
En sak till, ta hand om varandra, kramas minst 7 sek för varje barn och försök få till att gå ut och äta ensamma minst en gång varannan månad, prata igenom saker och ting, UTAN att bråka.
För det tär på förhålallandet, eller ja kanske snarare, det är lite av en prövning som faktiskt går att klara.
Ja det kan dessutom vara bra att prata igenom hur ni vill ha det, neo, förlossning och runt andra ev syskon.
Ja just det, Be om hjälp om ni behöver, ta dagen som den kommer och läs på så mkt ni bara kan om tvillingar.
Fl är rena rama kunskapskällan, guld värd. Folk vet en massa.
Ja just det, kika gärna i tråden www.familjeliv.se/Forum-3-44/m21633941.html
Tillsist: En massa grattis och lycka till med twinsen. Det är så underbart med två små samtidigt
(även om jag just nu har en fåntratt och en argbigga)