• Pillan81

Tvillinggravida i Linköping?

Hej, hej!

Jag väntar tvillingar (tvåäggs) med bf den 17 november. Jag är alltså nu i vecka 20.

Undrar om det finns några fler tvillinggravida här i Linköping?
    Skulle vara kul att lära känna andra i samma situation och kanske ta en fika någon gång .

• Svar på tråden Tvillinggravida i Linköping?
  • Pillan81

Tack för alla bra tips. Det är så mycket man ska tänka på.

Jag hör av mig igen om det är något jag undrar och om du kommer på att de här måste dom veta, hojta till

• Heobaldia

Hihi det ska jag göra!

jo ni kommer bli jävlar på simultankapacitet, byta blöjor samtidigt som man gungar en babysitter med foten, samtidigt som man förhör fjortisen på geografiläxor, samtidigt som man konverserar med maken om vad man ska handla....

• Pillan81

Har börjat gruva mig en del inför förlossningen...
    Hur var din?
    Vill verkligen INTE ha snitt så jag hoppas att de små sköter sig och ställer sig på huvudet

Hur länge fick ni stanna på NEO?
    Fassar för det eftersom vi har en tvååring hemma och jag vill ju inte vara ifrån honom för länge heller.

Usch, det är så jobbigt när det är en situation som man inte kan kontrollera.

• Mollan E

Heobaldia: Måste också tacka för tipsen! Det är våra första barn så allt är nytt. Har också funderat lite på förlossning, vill få föda på vanligt vis, men det är väl inget man kan rå för själv om den första ligger fel...

• Heobaldia

min förlossning, oj, ett helvete, kort sagt.
    Jag har skrivit ned den i min blogg, den är lååång och rätt flummig tror jag. Då jag inte har en suck om tiden.
    Men kortfattat så gick vattnet i v 31+2 (de hade redan gjort två utbrytningsförsök i v 23 och 27), 31h senare katastrofsnittades de ut. Med en 30 sek marginal ungefär så lever vi alla tre.....

Jag ville inte heller ha snitt egentligen, men jag kan så här i efterhand tycka att de faktiskt kunde ha snittat liiite tidigare...

Vi blev kvar på neo i 5v, det var inte en speciellt rolig tid, men de är jätte gulliga, tar verkligen hand om både barn och föräldrar och syskon. Man känner sig verkligen bortskämd och omhändertagen.
    Förstår att du inte vill vara ifrån tvååringen, blir ni kvbar länge får man åka hem ibland osv.

• Madde30

Hej tjejer och ett STORT GRATTIS!!!

Jag har tvillingar som blir 15 år i år (oj vad tiden gick fort Förvånad)

Mitt tips till er är att när folk frågar vad ni vill ha till bebbarna när dom är födda (presenter) säg barnvakt eller avlastning! Det kan räcka med att någon tar bebbarna och tar en promenad på 2 timmar, det gör såå mycket för att samla ork. Att bara kunna ta ett bad i lugn och ro, käka lunch med gubben eller bara sova!!

Och förlossning, mina tvillingar är födda i v 34 och vaginalt. Mitt vatten gick och efter 2 dygn satte dom igång förlossningen pga att jag började få feber. 3 timmar från första värken så va båda barnen ute!

• Madde30

I övrigt tycker jag Heobaldia har fått med bra tips

• miniliten

hejhej vad kul jag satt just o funderad epå om jag skulle starta en tvillingtråd för oss gravida i linköping =) såg ju nu att det int ebehövdes.
    va kul att det finns flera.

jag är gravid med tvillingar BF 30 okt, vi fick via ultraljudet med selbing reda på att det är tvåäggs- en liten tjej o en liten kille. så lycklig.

vart går ni på mödravården? privat lr på kvinnohälsan. går själv på kvinnohälsan- vet att det ska startas en tvillingkurs nu efter sommaren är det nån mer av er som hört talas om den?

jag tycker denna grav är en himmelresa mot min förra grav med min dotter, detta pga att jag hade nog allt man kunde ha förutom havandeskapsförgiftning då......
    men har en hel del sammandragningar redan nu i v 23 nån mer som har så?
    har nu senaste dagarna antagligen fått nån nerv i kläm så jag kan knappt gå, det onda sitter i min högra höft, vilket tyvärr idag har blivit värer så jag kanknappt gå, hoppas det går över snart.

kramkrampå er o kul o få kontakt med någar mer frn Linköping =)

• Mollan E

hej miniliten

Kul med en till tvillingmamma! Har också varit hos doktor Selbing på ultraljud i veckan, men vi behåller könen för oss själva ett tag till :)

Jag ska till barnmorskan på torsdag så då kanske vi får veta något om tvillingkurs. Hon sa förra gången vi var där att hon skulle anmäla oss till en. Jag går till spec. mvc på US på kontroller. Skulle vara kul om det var samma tvillingkurs vi hamnar på allihop!

• miniliten

ja eftersom vi har bf relativt samtidigt så borde det väl vara så att vi hamnar i samma kurs.....
    inte så jättemånga som har exakt samma bf så dom har sagt till mej att dom samlar ihop under några månaders bf.

spec mvc får jag fråga varför? du behöver inet svara om du känner så.

ja visst voer det kul o hamna på samma kurs.
    jag har iaf hört bara bra saker om den kursen o om hon som håller i den, hon ä själv en tvillingmamma så hon vet vad hon pratar om....

Svar på tråden Tvillinggravida i Linköping?