hejsan tjejjer, foglossningen gör sej till känna men än så länge värst på nätterna, jag få rdomningar längs med hela sidan som jag ligger på så jag måste vända på mej o då ä magen såååååå tung att röra då dom lagt sej till rätta där inne. o sen med höfter som känns som om dom knappt finns där mer än att göra ont just då så startar det för mej sammandragningar som tyvärr inet ä så bra att ha på nätterna då jag hade det med dottern oxå o hon kom 6 veckor för tidigt till slut..... o dessa sammandragningar har nu börjat göra ont men vi håller tummarna för att dom ligger kvar ett bra tag till, hopppas på slutet av aug, det ä min första "personliga" gräns inte för att det går o ha en sån men då ä dom "bara" 8 veckor tidiga.
annars ä det bra tror jag dom möblerar om rejält då o då så magen får dom mest lustiga former. o sparkar hej vilt trots två moderkakor i framvägg.
Pillan81 skrev 2007-07-10 17:08:45 följande:
Miniliten: Hur förbereder ni Linnéa på att det ska komma två små bebisar?Tycker det är så svårt. Visst säger Filip att det är bebisar i magen, men förstår han verkligen att det är det???
linnea har alltid varit intresserad av kompisarnas mage när den växt, har en hel del kompisar som fått i vår omgivning inom iaf ett år så hon har pekat o känt sparkar förr.
så när jag sa att vet du gumman mamma ska få en bebis....... du ska bli storasyster så titta hon på magen o klappa den direkt....trodde jag inte att hon skulle förstått men tydligen.
nu pratar vi mycket om det o hon ä den första som säger till andra vi inte träffat på länge att mamma har TVÅ bebisar i magen o en lillebror o en lillasyster ska hon allt få, o hon ska bli STORASYSTER!!! o klappar magen gör hon ofta. men som sagt jag tror inte dom förstår riktigt men hon pratar VÄLDIGT mycket om dom i magen. så helt ovetande ä hon nog inte.
vi har även en ganska bra bok som vi läser för henne: ska springa o kolla vad den heter =) den heter busiga bebben. den ä riktigt bra tycker jag, den har luckor som man öppnar så man får se vad bebisen gör o så. o så berättar den om doktorbesöken o så.....
Linnea har ju varit med på ultraljuden o sett bebisarna och kommer så att få vara. enda hon inte var med på va läkarUL. men hon kommer o frågar om hon får kolla bebisarna på kort, då ä det UL-bilderna hon vill se. o hon ser att där ä det bara huvudet o där ä det på hela kroppen o så =) tror när man skriver om det så här att hon faktiskt ä ganska bra införstådd med detta att mamma faktiskt har bebisar i magen o vad det innebär.....
hon har även varit med på alla bm-besök o hört bebisarnas hjärtljud så dom känner hon igen när hon hör =)
hur har ni gjort hittils då? för att "storebror" ska förstå?
vart visst långt det här meddelandet men hoppas inte det gör nått!