• Pillan81

Tvillinggravida i Linköping?

Hej, hej!

Jag väntar tvillingar (tvåäggs) med bf den 17 november. Jag är alltså nu i vecka 20.

Undrar om det finns några fler tvillinggravida här i Linköping?
    Skulle vara kul att lära känna andra i samma situation och kanske ta en fika någon gång .

• Svar på tråden Tvillinggravida i Linköping?
  • miniliten

Mollan E  jag blev ju så nyfiken på vad det var för en vagn ni beställt oxå ju så jag var tvungen o gå in på emmaljungas sida o kolla.
    den var väldigt fin, snarlik våran vi beställt. vi beställde en babytravel tvilling =)

• Pillan81

Miniliten: Vad kul med ul igen och vad skönt att allt såg bra ut.

Mollan: Skönt för dig att bli sjukskriven. Jag är sjukskriven from den 13/8. Visst är det härligt med rörelser. Jag verkar ha väldigt lugna barn, visst rör dom sig, men de är mycket luganre än vad Filip var i magen.

Jag har mitt nästa ul den 20/8. Längtar enormt mycket dit.

Vi har köpt en hel del kläder i stl 50 och 56, men även ett par plagg i stl 62.
    Overaller har vi köpt två stycken i fodrad velour i stl 56, men tänker även köpa ett par i stl 62 också.
    Filip vägde 3330g när han föddes så han var ju inte så jättestor heller, men oj vad han växte fort. Tror att vi hade stl 50 till honom i ca tre veckor.
    Det är svårt det här med storlekar eftersom det helt beror på hur stora de kommer att vara när dom kommer och sen hur snabbt dom växer....

Imorgon åker vi till Göteborg och stannar i 2 dagar och sen blir det Ullared på fredag. Kan tänka mig att vi kommer hitta en hel del smått och gott till småttingarna.

• miniliten

ja du Pillan81 dä rkommer du hitta en hel del, vi var där för en vecka sen nu o vi hittade en hel del, var ju där innan linnea föddes oxå o handlade en hel del då så nu kompletterade vi mest vad som behövs till två bebisar =)
    rekomenderar varmt deras tunna fleeceoveraller för endast 59,95:- kanobra o lagom i vårat vinterväder här i sverige om dom ligger i varm åkpåse o sen innan riktiga kylan kommer oxå för den delen.

var ju hos bm idag mä, mitt järnvärde had eiafgtt upp till gränsvärdet igen, låg förra gången på 107 nu denan gång på 115.
    men däremot har mitt blodtryck sjunkit drastiskt igen.... =(
    mitt sf- mått det fortsätter att slkjuta i höjden, min bm bara skrattar när hon mäter det haha, nu i v 28 (27+6) mäter det 38 cm!!!! shit vart ska det sluta men hon säger ju även att jag bara bär dom framåt, man kan ju inte ens se att jag ä gravid bakifrån.

nån annan av er här inen som hört nått om tvillingruppen?? jag glömde ju fråga bm idag oxå.....minnet ni vet =) känns osm om det borde vara nu o inte senare den startar. känns osm om läkarna inet tror att jag kommer gå så mycket längre snart, min bm var tveksam till att boka in för många besök, trodde inte jag skulle gå på alla jag fått nu.....

nehe ni nu ska jag koncentrera mej lite på filmen igen, miniserien på 3:an orkanstyrka 7 tror jag den hette, riktit bra =)

• Mollan E

hej på er!

Jag är i vecka 25 nu och har beräknat till den 26 november, men datumet känns ganska meningslöst egentligen eftersom man inte får gå 40 veckor, så jag räknar med i mitten av november istället (on inte tidigare förstås).

Ska ockå ner till Ullared lite senare i graviditeten och se vad vi kan hitta till bebisarna. Ska också in på "liten och fin" i Linköping och kolla för de ska ha tvillingrabatt där. En mamma på mitt jobb äger butiken och hon sa det.

Ja, vagnen känns kanon, vet inte om den nya tvillingmodellen har lagts ut på nätet ännu, men den kommer ju att se ut som enkelmodellen gör idag. De ringde dock från Babyproffsen häromdagen och sa att den inte kommer förrän vecka 45, alltså mellan den 5 och 11 november, och sen kan den vara försenad också. Men, men, vi får väl klara oss utan isåfall om det skulle bli så. I början blir det väl inte så mycket promenader iallafall utan förflyttning med bilstol kan jag tänka. Skulle inte heller vilja byta modell bara för att slippa vara utan nå¨n vecka, då kommer vi nog att ångra oss senare.

Svårt med storlekarna på kläderna, det är ju inte så kul att ha en overall bara i tre veckor, på den tiden har man ju inte hunnit använda den så mycket. Kan tänka mig att man inte är så sugen på att gå ut en massa och så dan efter en förlossning, och måste man ligga inne på sjukhuset ett tag efter födseln så har man ingen nytta av dem, så det kanske är bättre att köpa lite större också...?

Nä, nu ska jag och maken fira bröllopsdag, sen är det bara två dagar kvar på jobbet!!!
    Ha det så bra

• miniliten

så nu har vi blivit uppringda av henne som skulle ha tvillingkursen, jättetrevlig verkade hon vara, hon hoppades på att vi blev 5 par i gruppen iaf. är det nån av er oxå kanske??? =) skulle ju vara lite kul då vi följt varandar här lite innan.....

• Pillan81

Vi ska också gå på tvillingträffen, kul då ses vi där

Vi hittade en hel del till bebisarna. Tycker verkligen att de har utökat sitt utbud för baby nu. Köpte både amningskudde och pump, täcke+kudde, sängkläder mm
    Storebror hittade vi en del till också. Filip fyller 2 år på tisdag så det blev en del födelsedagspresenter.

• Mollan E

Har inte hört något om tvillingkursen, men ska till läkaren imorgon så jag kanske får veta nått där?...

• miniliten
    Mollan E skrev 2007-08-13 18:11:20 följande:
    Har inte hört något om tvillingkursen, men ska till läkaren imorgon så jag kanske får veta nått där?...

ta upp det med honom men jag tror bara du får samma svar som jag fått hel atiden av min bm, att det inte ä dom som har med det o göra utan att dom som håller i kursen hör av sej till dig...... hon tar upp oss via ultraljuden!! det ä vad jag fått för svar, men mysko att du inte hört nått....

hoppas du hör nått tills det blir dags.

• Mollan E

hej!

Ja, precis det svaret fick vi... att hon som ska ringa tar upp oss via ultraljudet och att hon borde göra av sig snart..

Är väl bara att vänta och se?

• Mollan E

När är det förresten dags för den första träffen?

Om det nu är den jag blir uppringd till alltså :)

Svar på tråden Tvillinggravida i Linköping?