Jo då allt såg bra ut hos bm, alla värden är nästan för bra...
Tyckte också att föräldrautbildningen hade tråkiga tider, har för mig att det var en em tid, men mannen jobbar i Tranås och missar en hel del eftersom det tar ett tag att komma hem. Den här gången får vi inte gå på någon utbildning, men nu vet vi ju hur en förlossning funkar.
Har också börjat känna mig väldigt tung och orkeslös, men med en 2-åring får man göra det bästa utav det. Vi har nu börjat skola in honom på dagis så då får jag några timmars vila i alla fall.
Lät skönt att kunna gå upp och äta frukost för att sen gå och lägga sig igen. Här började dagen strax innan sex idag, puh...
Det trycker nu väldigt mot mitt högra revben, vilket inte alltid är så skönt så nu längtar jag tills magen börjar sjunka ner lite.
Sist på ul så låg nr 1 fortfarande med huvudet ner, men sen på läkarbesöket några dagar senare låg hon i säte och så ligger hon fortfarande. Hoppas innerligt att hon hinner vända sig igen för jag vill absolut inte ha snitt. Det är min stora fasa, men tyvärr kan jag ju inte påverka hur det kommer att bli.
Varken bm eller läkaren kan säga när förlossningen kommer igång, men jag var helt stängd och hård sist så då vara allt ok i alla fall. Läkaren gissade på att jag skulle gå så långt man får eftersom jag gick över 8 dagar med Filip, men det här är väl lite skillnad på eller????
Känner igen det här med renovering...
I nu läget har vi bara 2 sovrum så vi håller på att inreda vinden. Filips rum är klart och det andra har vi gjort ordning till tvillingarna. Alltså sover vi i vardagsrummet just nu, inte så kul, men det funkar i alla fall.
I september ska de komma och byta ut alla våra fönster och inom kort ska dom komma för att installera ett nytt badrum/tvättstuga i källaren. Ska bli skönt när allt är klart. Visst känner man en enorm press att allt ska hinna bli klart innan bebisarna kommer....
Tror att det är svårt att mäta sf mått själv, men be din bm nästa gång. Det är ju inte jobbigt för henne att göra det.
Jag tycker att det är lite kul att jämföra med förra graviditeten, men egentligen säger det ju ingenting.
Längtar också enormt mycket till nästa ul om lite drygt 2 veckor. Skulle vilja se de små varje dag, är så nojig över att något ska vara fel hela tiden.
Ha det så bra och vila mycket nu medans du kan...