Visst kan det bero på att bebisen fixerar sig. Hos förstföderskor brukar fixeringen ske ganska tidigt.
Det här med slemmisen så tror jag att den kan lossna låååångt innan förlossningen. Med Filip lossnade den samma morgon som värkarna kom igång, men då var det så mycket mer. Om förlossningen skulle komma igång nu så antar jag att det blir akut snitt i Linköping istället, men jag tror inte att det kommer igång tidigare ändå.
Visst är Ullared toppen. Älskar att åka dit. Vi var ju där i sommras och inhandlade en hel del. Vi brukar alltid åka till jul också för att köpa julklappar, men det blir nog inget i år.
Lite tips på onödiga saker:
Badtermometer: Mycket lättare att känna med ens egen armbåge istället.
Badbalja: Köp istället en badhjälp att ha i badkaret (om ni har något). Så mycket enklare och man har båda händerna fria.
Kommer säkert på mer sen, men jag vet bara vad mycket onödigt vi köpte till Filip som man trodde att man skulle använda, men så var det inte.
Vi köpte våra Akta Graco på babyproffsen i Norrköping och då sålde de ut dom för 995:- vilket vi tyckte var ett kanonbra pris.
Vyssan lull tassar sätter man under benen på spjälsängarna och det gör så att man kan gunga/vagga sängen. Med Filip hade vi vagnen inne och vagnade honom mycket på dagarna när det var dags att sova, men nu har vi inte möjlighet att ta in vagnen så då tror jag att tassarna kommer till bra användning.