• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

issa98: jaha oki haha hmm jag kan nog ha ett svagt minne av vem du är då, jag har en konstig tendens att lägga folk på minnet fast jag typ aldrig pratat eller känner dem o jag vet att i min fadderklass gick en som hette Patricia o typ alla i min klass tyckte det va så fint namn o ville heta så jag tror tom att jag kommer ihåg att min fadder hette Malin

själv är jag inte så lätt att spåra då jag bytt både för och efternamn sen dess

nu måste jag krypa ner i sängen sova!

vi höres!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Issa98
    BeccaGrodan skrev 2007-07-13 23:26:14 följande:
    issa98: jaha oki haha hmm jag kan nog ha ett svagt minne av vem du är då, jag har en konstig tendens att lägga folk på minnet fast jag typ aldrig pratat eller känner dem o jag vet att i min fadderklass gick en som hette Patricia o typ alla i min klass tyckte det va så fint namn o ville heta så jag tror tom att jag kommer ihåg att min fadder hette Malin själv är jag inte så lätt att spåra då jag bytt både för och efternamn sen dess nu måste jag krypa ner i sängen sova!vi höres!
    ok, värsta hemliga tjejen alltså... hihi, ja ja vi kanske ses på någon av träffarna, sov gott!!
  • BeccaGrodan

Issa: haha det är itne för att vara hemlig men jag tog mitt andra namn, Rebecca, typ hösten -99 (innan hette jag Anna) och sen gifte jag mig för typ 1½ år sedan, innan hette jag Lundberg, så Anna Lundberg blev Rebecca Erngren... inte hemligt men svårt för folk från förr att veta vem jag är, inte med flit :)

god natt!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Dulia

Jag borde gå och sova men äntligen har jag lite tid för mig själv så jag ska nog vara upp lite till.
    Vi har det rätt så jobbigt med lite sömn just nu. Lilltjejen äter väldigt ofta på nätterna så det var längesen jag fick sova ordentligt. Vi har haft några veckor med matningar varannan timme som den senaste tide övergick till matningar var 3:e och t.o.m var 4:e tim. Men så har hon börjat med att vakna ofta igen. *suck* Det riktigt tragiska är ju också att hon enbart äter ersättning så det finns ju inget vi kan "sätta in" när det börjar bli riktigt krisigt med sömn. Maken undrade idag om det inte finns sömnmedel för små barn så vi iaf får sova en natt Bianca var en riktigt lyxbebis som sov hela nätter från hon var 3 månader och innan dess var det inte så många matingar/natt heller. Vi är helt enkelt inte vana med en bebis som bara vill äta!

Första gången vi lämnade bort Bianca över natten var när Alma föddes. Det var riktigt jobbigt att somna första natten eftersom Bianca inte var där. Sen blev vi kvar en natt till pga att vi upptäckte att Alma har gomspalt och då var det riktigt jobbigt att vara från Bianca. Men vi fick i efterhand veta att hon inte hade frågat efter oss en endaste gång och att hon hade haft det jätteroligt hemma hos mormor.

• Ankan1982

hejsan

hur är det med alla mammor?
    här ska man snart sova..imorgon ska min sambo ta hand om sonen så man får sova

När tycker ni att barnen ska sova i eget rum?

• noodle

Ankan Felix började sova i eget rum i våras när han var ungefär 1,5 år, men han kommer ju in till oss varje natt fortfarande :) Han somnar i sin egen säng och sen runt tretiden så kommer han smygandes först med sina pingusar och sin snutte och napp, och sen en vända till för att hämta täcke och kudde ;)

• Dulia

Ankan, härligt att få sova!!! *avis*
    Bianca började sova i eget rum när hon var ca 1½ år men hon kommer ju in till oss lite då och då. Sen lillasyster föddes så är vi alltid fyra personer i sängen på morgonen.

• Camilllla

Leia07, Goåglad och BeccaGrodan, det var kul att träffa er alla idag!

Och här är det kors i taket men Noel somnade ensam i sin säng..! Vi tyckte det var sovdags, men han bara bökade i famnen och sen blev det tydligen dags att bajsa enligt honom och när det var avklarat var han fortfarande bara bökig.. Så jag la ner honom i hans säng så han fick lugna sig lite och hans pappa drog upp speldosan i sängmobilen två gånger.. Sen sov han inom säkert 10 min iaf..! Har aldrig hänt att han somnat ensam i sin säng för natten...

Airam E: Kan tänka mig att det känns väldigt konstigt att inte ha sin lilla hemma över natten...

Becca: Här har vi ju inte ens fredag med Johans schema, här är det onsdag idag
    Tror helt klart att du sitter ensam och super ner dig där nu såhär på fredagskvällen... Sen om Alvin vaknar kan du bara vingla in och andas på honom så somnar han igen
    Jag gillar inte alls öl och har inte druckit nånting med alkohol sen typ valborg 2006... Kan ju nästan kalla mig nykterist

Dulia: Och så började jag med att skriva et tinlägg till dig men slarvade bort det...
    Enligt boken "växa och upptäcka världen" (väldigt uppskattad i många trådar här, vet inte om du har den..) kommer barnen in i olika utvecklingsfaser, räknade efter bf.. Under dessa kan de börja sova dåligt, äta sämre och vara allmänt klängigare och griniga.. Den första utvecklingsfasen inträffar enligt boken kring 5 veckor så kanske är det där Alma befinner sig just nu? Isåfall kan vi ju hoppas att hon snart börjar sova bättre igen på nätterna bara fasen är avklarad!

Ankan: Noel började sova i eget rum nu kring 4 månader...

noodle: Vad gulligt det låter

• GoåGlad

Hej oj vad ni skriver i tråden. skoj Glad
    Beccagrodan, camilla och leia tack för en trevlig fikastund idag. Jag kände att lite krafter kom tillbaka och det var skönt att se lite av livet som väntar efter graviditeten, och att det verkligen kommer ut nåt oxå...hahaFlört. Ibland funderar man ju på om det verkligen kan vara en bebis därinne.
    Har haft fortsatt ont i ryggen och lite i nedre delen av magen i kväll,,, hoppas, hoppas att han vill komma ut snart.

God natt på er allihop.

• AiramE

Issa98: Vart var ni och åt ikväll då? Jag är så nyfiken

Beccagrodan: Är du här i kväll?

Svar på tråden Sollentunamammor!!