• Dulia

Sollentunamammor!!

Det skulle vara roligt att komma i kontakt med andra mammor som bor i Sollentuna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-08 22:19:00:
    Även gravida är välkomna att delta i tråden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-17 09:30:12:
    Fika- och presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html
  • Svar på tråden Sollentunamammor!!
  • BeccaGrodan

AiramE: haha ja vart annars när maken inte är hemma, eller ja jag hänger nog här rätt mycket även när han är hemma iofs

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • AiramE

Det låter som mig Har varit borta hela dagen och halva eftermiddagen så då har man ju fått familjelivabstinens

Vart är din man och jobbar?

• BeccaGrodan

utanför östersund... personlig assistent på en brukares landställe...

hmm sitter här o funderar på en portion glass, kolasås o maränger men borde verkligen inte

• AnkFisk

Ankan: Vår dotter som är lite över 2 år sover fortfarande i vårt rum. Men så har vi bara ett sovrum och har därmed i stort sett inget annat val än att dela rum allihop

Hon sov i vår säng fram tills för några månader sedan och nu sover hon i spjälsäng som står precis nedanför vår fotända och vi har vänt huvudena ditåt. Tycker det är så smidigt att slippa gå upp för att "natta om" ifall hon vaknar, nu sträcker man bara ut handen en bit!

Så när det "är dags" för eget rum bestämmer man nog bäst själv

• AiramE

Åh vad gott. Jag har hjortronsylt hemma men ingen glass Orkar inte åka och handla heller, fast det är ju inte så långt till Konsum förstås... Sambon gick till grannen så jag får i alla fall vänta tills han kommer hem.

• BeccaGrodan

ja alla måste ju göra som de själva känner vad gäller när barnen får eget rum, är ju så mycket som spelar in där, både vi o Alvin sover mycket bättre när han har eget rum nu så det är skönt att det funkar så bra...

AiramE: ja mycket mumsig, har tagit fram glassen så den ska mjukna till sig lite.. haha jag har verkligen ingen självdiciplin jag inte

• BeccaGrodan

här har sonen nu första tanden på g så jag fasar för att natten inte blir skoj men vi får väl se...

• AiramE

Norah har haft eget rum i ungefär ½ år, kanske lite längre. Vi köpte en vanlig säng till henne och då fick hon eget rum och det har funkat jätte bra! Hon ligger kvar i den vanliga sängen och springer inte upp stup i minuten. Hade en invänjningsperiod i den vanliga sängen som stod i hennes rum ett tag så var hon där i det rummet och lekte ett tag innan hon flyttade in där och vi tog bort spjälsängen

• AiramE

Hoppas natten blir lugn för dig beccagrodan. Det är ju extra jobbigt när man är ensam!

• BeccaGrodan

AiramE: hur gammal är hon? ja jag kan ju säkert se det i din press iofs :)

Svar på tråden Sollentunamammor!!